Wygodne auto dla osoby 2m do 10tyś.zł

23 Cze 2018, 17:40

Kolega mnie zapytał czy bym mu nie pomógł w kupnie auta. Ogólnie znam się na autach dość dobrze ale pod jednym względem mnie zagiął.
Ma 2m i problemy z kręgosłupem więc auto musi nie tylko go zmieścić ale w miarę komfortowo przewieź. Ja nigdy nie patrzyłem pod tym kątem na auta i nie wiem w którym można fotel odsunąć i dobrze się ustawić. Wiem tylko, że francuzy na ogół są wygodne.

Jakie modele mogą mu podpasować w kwocie do 10k, najlepiej jakby nie były to starocie i jakieś mało spotykane auta.
Kevio
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Cze 2018, 17:48

Może Opel Omega B po lifcie? Bardzo pojemne i komfortowe auto.
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Cze 2018, 17:57

Najmłodsze Omegi B FL są z 2002-2003 więc już 15~16 letnie wozy. Na pewno wygodne ale już dość stare. Sam się rozglądałem za 3.0 V6 w manualu ale niemal każda zgnita.
Z Opli myślałem nad Vectrą C FL ale z tym budżetem się nie zmieścimy, a przedlift trochę odstrasza usterkowością.
Zostaje Astra H ale one mi się wydają już dość sztywne.
Kevio
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Cze 2018, 18:02

Kevio napisał(a):a przedlift trochę odstrasza usterkowością.


a co tam jest takiego awaryjnego?

Kevio napisał(a):Zostaje Astra H ale one mi się wydają już dość sztywne.


no nie wiem czy będzie taka wygodna dla takiej osoby..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Cze 2018, 18:12

Barol napisał(a):a co tam jest takiego awaryjnego?
Kevio napisał(a):
Zostaje Astra H ale one mi się wydają już dość sztywne.
no nie wiem czy będzie taka wygodna dla takiej osoby..

Zgodnie z tym co słyszałem (nie jestem znawcą Opli, najwięcej wiem o VAGu i szkoda, że raczej komfortowy nie jest) to przez ostatnią generację Vectry musieli zmienić nazwę, zwłaszcza przedliftowa Vectra miała mieć dużo drobnych acz upierdliwych problemów.

Dlatego Astra H odpada i zostaje tylko Vectra C najlepiej po FL lub Signum a że te będzie ciężko wyhaczyć do 10k to z Opli chyba trzeba będzie zrezygnować.

Zastanawia mnie poliftowy Peugeot 307 i przedliftowy Citroen C4.
Kevio
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

23 Cze 2018, 21:28

307 do wsiadania dość niezły, w miarę wysoko poprowadzona linia dachu.
A może lepiej jakiegoś vana, typu zafira? Na pewno bardziej wygodny niż kompakt.
Curver
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: Peugeot 308
Silnik: 1.6 HDi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Cze 2018, 21:35

Kevio napisał(a):Ma 2m i problemy z kręgosłupem


C5 na zawieszeniu hydro. Żadne kompakty, jeśli ma chory kręgosłup, a na pewno nie Astra, prędzej Megane czy Xsara, które są bardziej miękkie (ale nie pływają po drodze).

Do 10k to raczej najlepsza opcja ten Citroen.
A tak swoją drogą to Astry H i Vectry C zadbanej do 10k nie kupisz zbytnio.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Cze 2018, 11:34

galakty napisał(a):C5 na zawieszeniu hydro


bardzo dobra opcja,mam czasami okazję takim jeżdzić i świetna sprawa z tym zawiasem (amortyzacja jest tak dobra, że nie czuć nic i ma się wrażenie przepływania ponad wszystkim).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Cze 2018, 13:22

Właśnie, dlaczego nie pomyślałem o C5. Super opcja i chyba ją będę polecał. Trzeba będzie zrobić przymiarkę i się zobaczy. Ten zawias jest faktycznie fajny na dziurawych drogach.

Pytanie tylko czy uda się znaleźć sztukę która nie ma pierdyliarda kilometrów naklepane. Kiedyś patrzyłem i wszystko to import i realnie 300kkm+
Kevio
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Cze 2018, 13:25

No i co z tego, że ma ponad 300 tys. km? Vectra C będzie miała tyle samo i będzie jeszcze po jakiś przygodach w tym budżecie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Cze 2018, 13:40

Ossy napisał(a):No i co z tego, że ma ponad 300 tys. km?

OK, widzę, że trzeba wytłumaczyć wszystko. Nie da się skrótami.
Kiedyś patrzyłem na oferty i wszytko to były importy gdzie na blacie 250kkm a szczegóły zdradzały, że ma tego więcej, znacznie więcej.
Kupując auto z nie wiadomo jakim przebiegiem to może to być równocześnie 250kkm a może być i 600kkm. ch...a wie. Ja wiem, że krajowe, nawet od 1-właściciela też mogą być skręcone i robione, ale przynajmniej są jakieś szanse. Takiego Nissana Tida bez problemu się znajdzie w super stanie od starszej osoby z niskim przebiegiem.
Poza tym przebieg zawsze odbija swoje piętno na wszystkim innym. na maglu, na połączeniach blach, na korozję (wypiaskowanie, odbicia itd.), na wnętrzu auta, na wszystkim. Dlatego zawsze polecam dołożyć i pozornie przepłacić za ładną sztukę przy której widać, że nie ma przejechane dużo i widać od niej jeszcze taką.... hmmm "świeżość"?
Mniejsza o to, trzeba będzie szukać i tyle.
Kevio
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Cze 2018, 14:08

Chodzi mi o to, że każde 18-letnie auto będzie miało realny przebieg około 300+ tys km (poza autami miejskimi, ale one są mniej trwałe). Patrzysz na to czy jest zadbane, czy naprawy są wykonywane na bieżąco i czy nie jest po solidnym dzwonie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Cze 2018, 14:16

C5 zaczynają się od 6-7k więc za 9-10k spokojnie kupisz ładną sztukę i nawet bezpośrednio od właściciela.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Cze 2018, 14:26

Barol napisał(a):C5 zaczynają się od 6-7k więc za 9-10k spokojnie kupisz ładną sztukę i nawet bezpośrednio od właściciela.


Dlatego będzie szukane w tym modelu. Sam widziałem ostatnio sztukę kupioną za 6k i poza tym, że podstawowa wersja to była bez zastrzeżeń.

Nie mam nic do handlarzy, prywatni zresztą też potrafią jeszcze lepiej okantować człowieka, chodzi mi tylko o upierdliwość w poszukiwaniach.

Będzie dobrze.
Kevio
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 02 2010
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Skoda Fabia I
Silnik: 1.2 12V 64KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

24 Cze 2018, 15:20

Megane II w Kombi lub Sedanie po lifcie. Silnik 2.0 najbardziej optymalny do tego samochodu i świetny pod LPG. Generalnie bardzo wygodne i przestronne auto. Ogółem i do miasta się sprawdzi i w trasy. Miejsca raczej nie zabraknie chociaż to też nie jest limuzyna jak Omega ale za to nie gnije i będzie stosunkowo młodsza. Nie wiem czy do 10 tys. znajdzie się sensownego po-lifta chociaż może się udać. Omijać silniki 1,4 bo są za słabe. 1,6 jest polecany ale trochę brakuje mu jednak mocy. 1,8 coś kojarzę że chyba mało dopracowana jednostka. Diesle omijać szerokim łukiem. :)

Jeśli nie Francuz to może Mondeo MK3 duży samochód i przestronny. Raczej nie nadaje się do gazu.
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003