ret2 napisał(a):szukuje auta, które będzie wyjątkowe i za 30 lat będzie czymś w rodzaju białego kruka. Zastanawiam się nad Porsche GT3, GT4 lub 718 Spyder - to auta obecnie z certyfikatem za około 100k euro. Następnie przyjrzałem się dość mocno Alpinie (BMW) - rocznie sprzedaje się ich 1700 wiec też są rzadkie i mógłbym mieć go miał od nowości. Moze jakiś mercedes - nie znalazłem nić poza AMG GTR co mogło by być godne uwagi. BMW - może nadchodzące M8?
Czy ktoś z Państwa zastanawiał się nad podobnym tematem i mógłby mi doradzić co może być wartego uwagi. Nie chciałbym wydać więcej jak 500tys netto ale nie jest to sztywna granica - zawsze można zarejestrować w Czechach.
Proszę o pomoc,
temat jest trudny ponieważ trzeba się na tym bardzo dobrze znać... to że auto stanie się klasykiem to jedno ale pewnie na myślisz też o jakieś lokacie funduszy czyli przyroście wartości.
I tak jak klasykiem z danej półki cenowej może stać się wiele modeli aut tak już wzrost wartości nie jest oczywisty już nie wspominając o tym żeby coś być do przodu.
Powiem nie skromnie auta łączące klasyka i lokatę za podaną kwotę raczej są wątpliwym tematem.
Podam prosty przykład:
Honda nsx legenda, japońskie Ferrari itp. Nowa kosztowała około 500-600tyś.zł. przez dłuższy czas można ją było nabyć za około 100-150tyś.zł. na tą chwilę trzeba za wersje FL dać około 300tyś.zł oczywiście liczę orientacyjnie przeliczając ceny z euro na złotówki.
Więc laik twierdzi o rany jak się można wzbogacić tylko jeżeli nie kupiło się używki to cały czas jesteśmy w plecy. Nie wspomnę że utrzymanie takiego wynalazku w ryzach technicznych też do tanich nie należy...
Ogólnie temat bardzo obszerny i trudny a literki AMG/M/RS/Alpine nie są gwarantem powodzenia.