Wygodne auto do 30 tysięcy.

18 Sie 2024, 10:04

Witam.
Przymierzam się do zakupu samochodu. Będę go użytkował głównie na krótkich trasach (ok. 200 km. raz w tygodniu) oraz raz/dwa razy do roku na dłuższych (ok. 1000/1500 km.). Po mieście będę jeździł niewiele (stosunek 80/20 - trasa/miasto), natomiast końcówka każdej trasy będzie raczej związana z koniecznością przejechania kilku, kilkunastu kilometrów przez stosunkowo duże miasto oraz manewrowania w dosyć wąskich uliczkach i parkowania w dość ograniczonej przestrzeni, także ciężko mi zdecydować czy wybrać jakiś wygodny, przestronny kompakt, czy może szukać auta z segmentu D.
Jestem średniego wzrostu (180 cm.) oraz normalnej budowy ciała. Do tej pory miałem okazję jeździć starszymi kompaktami pokroju Astry, Corolli, Golfa oraz nowszymi klasy B typu Ibiza itp., i o ile w miejskich autkach czułem się niekomfortowo, o tyle w kompaktach na krótszych dystansach było w miarę ok - problem pojawiał się dopiero w dłuższych trasach, przy większych prędkościach oraz oczywiście kiedy była potrzeba zabrania ze sobą dodatkowych osób oraz bagażu. Jeśli chodzi o dynamikę - trochę mi na niej zależy. W kwestii oszczędności nie jestem wybredny, natomiast spalania powyżej 9, 10 litrów w trasie raczej nie byłbym w stanie zaakceptować.

Do tej pory zastanawiałem się nad takimi modelami jak:
- Alfa Romeo Giulietta (strasznie mi się to auto podoba): celowałbym w silnik benzynowy 1.4, 170KM (choć słyszałem, że mogą być z nim problemy - głównie ze względu na moduł multiair) lub diesle 2.0, 140KM lub 170KM;

Mercedes-Benz C klasa, W204 - naprawdę nie wiem, który silnik byłby odpowiedni żeby dało się dość komfortowo i bezproblemowo pokonywać dłuższe trasy, a do tego podejrzewam że podany budżet jest raczej za mały na to auto z silnikiem, który by zaspokajał moje potrzeby;

Opel Insignia A - silnik 1.4T, 1.6T, ewentualnie któryś z diesli (2.0 CDTI?)

Opel Astra J - silniki j.w. - boję się natomiast że w dłuższej trasie może się zrobić po pewnym czasie dość niekomfortowo (podobnie zresztą jak w przypadku Alfy - Astrą tej generacji oraz Giuliettą niestety nie miałem okazji jechać, więc nie wiem jak wypadają w tej kwestii).

Na samo auto chciałbym wydać pomiędzy 26 - 32 tysiące, plus ok. 2, 3 koła na pakiet startowy, a użytkować go planuję przez najbliższe ok. 3,5 roku, po których mam zamiar wydać znacznie wyższą kwotę na coś świeższego (lub być może nowego). Oczywiście wśród podanych samochodów szukałbym egzemplarzy z początków produkcji. Czy myślicie że to będą dobre opcje na moje potrzeby oraz budżet? Polecilibyście również jakieś ciekawe alternatywy do tego co podałem?
Z góry dzięki,
Pozdrawiam ;D
errekeddek
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Sie 2024, 10:23

errekeddek napisał(a):celowałbym w silnik benzynowy 1.4, 170KM (choć słyszałem, że mogą być z nim problemy - głównie ze względu na moduł multiair)


Kupujesz używane auto, leciwe i masz problem z MA ? To tak jak byś skakał z 10tego piętra wieżowca i psioczył - a jak mi się paznokieć złamie ?

Jak się zepsuje to naprawisz, nie jest to żaden kosmos ani techniczny ani finansowy.

Do tego tu się boisz MA a potem może Mercedes a może Opelek diesel i tu już jest ok. ?

errekeddek napisał(a):26 - 32 tysiące, plus ok. 2, 3 koła na pakiet startowy,


Pakiet startowy pomnóż X2 bo kupujesz stare turbiaki gdzie wystarczy że do wymiany oleju dołączysz dwumasę i masz 5k murowane.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Sie 2024, 10:29

Dołożenie do pakietu startowego o tyle ile piszesz nie stanowiłoby raczej problemu. Przekroczyłoby jedynie budzet jaki sobie zaplanowałem na całość samochodu początkowo, ale jeśli by byla taka potrzeba to bym dołożył. Nie wiedziałem nawet, że w przypadku diesli może to generować takie koszta (nie znam się).

Co do multiair podejrzewam, że koszty ewentualnej wymiany będą podobne - prawda?
errekeddek
Nowicjusz
 
Posty: 5

18 Sie 2024, 11:23

errekeddek napisał(a):Dołożenie do pakietu startowego o tyle ile piszesz nie stanowiłoby raczej problemu. Przekroczyłoby jedynie budzet jaki sobie zaplanowałem na całość samochodu początkowo, ale jeśli by byla taka potrzeba to bym dołożył.

I dobre podejście bo w Alfe jak kupisz to na ogarnięcie zawiasu może być mało jak poprzrdni nie ogarniał w miarę. Co do Alfy to auto OK i t jet też bierz pod uwagę ale na moje to auto mało pasuje do twoich wymagań. Prowadzenie spoko ale jak nie jeździe krętymi drogami to bez znaczenia, ogólnie jest trochę twardo, sztywno i głośno. Fotele też średnio wygodne imo. No i mało zwrotne w parkowaniu itp Wiadomo wszystko kwestie indywidualne ale weź pod uwagę i się przejedź. Opel się nie wypowiem
Megane 3 jeszcze do rozważenia 1.6 albo 2.0tce.
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

19 Sie 2024, 07:31

rupertpumpkin napisał(a):I dobre podejście bo w Alfe jak kupisz to na ogarnięcie zawiasu może być mało jak poprzrdni nie ogarniał w miarę.


A to nie oglądasz auta przed zakupem? Czy celowo kupujesz taki z dużym wkładem?


Kup sobie avensisa, wielkością pomiędzy kompaktem a segmentem d, mechanicznie ok a spalanie nie przeraża.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2532
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sie 2024, 07:39

franccc napisał(a):A to nie oglądasz auta przed zakupem? Czy celowo kupujesz taki z dużym wkładem?

Dokładnie o tym mówię - w teorii każdy igłe tylko kupi a w praktyce mało kto się zna.
Ty byś pewnie wyłapał wszystko, ja wyłapalem część rzeczy, ale ja, osoba która pojechała mi doradzać i diagnosta nie zauważyliśmy pękniętych 2 sprężyn a 4 do wymiany plus jakieś rzeczy po drodze to już jakiś tam extra koszt. Wiem, trochę absurd że na skp nie wyszło ale tak bywa.
Autor może się zna lepiej, albo albo trafi na lepszego diagnostę ale trzeba mieć z tyłu głowy takie rzeczy
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy agresja na drodze może być zaraźliwa?
    Nieprzyjemne gesty, nadmierne używanie klaksonu, zajeżdżanie innym drogi czy naciskanie na innych kierowców przez jazdę zbyt blisko – to wszystko nie tylko stwarza zagrożenie i brak szacunku, ale może również ...

19 Sie 2024, 07:50

Avensis III nawet mi podchodzi wizualnie.
Który silnik byście polecili, 1.8 benzyna jest ok (i czy jest sens szukać 2.0 - z tego co widzę, to jest niewiele mocniejszy od 1.8, praktycznie żadnej różnicy)?
A może któryś z diesli?
W ogłoszeniach widzę że ceny Avensisów III gen. z początkowych lat produkcji mieszczą się w moim przedziale, no ale wiadomo jak to jest - myślicie że da się łatwo znaleźć coś sensownego?
errekeddek
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Sie 2024, 08:04

errekeddek napisał(a):myślicie że da się łatwo znaleźć coś sensownego?

Tak byle nie diesel. Benzyna Ma dwie wady podstawowe valvematic i skrzynia. Valve pewnie będzie już wymieniony.
franccc napisał(a):A to nie oglądasz auta przed zakupem? Czy celowo kupujesz taki z dużym wkładem?

A co Ty myślisz że wszystko wyłapiesz ? Do tego może na moment kupna jest ok.a potem się wysypie co przy starym włoskim aucie jest normą.
Ja kupowałem Tipo i po 3k km.zaczęło coś stukać w zawiasie, wymieniłem cewki, świece i teraz zaczęła mi się nie podobać dwumasa a była ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2024, 11:47

Wydatki do jakiego przebiegu w kilkunastoletnim aucie wy zaliczacie do "pakietu startowego"? Jak wam po 10kkm się klocki skończą to też się bierze pod uwagę jako wydatek po zakupie?


rupertpumpkin napisał(a):Ty byś pewnie wyłapał wszystko, ja wyłapalem część rzeczy, ale ja, osoba która pojechała mi doradzać i diagnosta nie zauważyliśmy pękniętych 2 sprężyn a 4 do wymiany


Nie wiem nawet jak to skomentować
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2532
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sie 2024, 12:08

franccc napisał(a):Wydatki do jakiego przebiegu w kilkunastoletnim aucie wy zaliczacie do "pakietu startowego"? Jak wam po 10kkm się klocki skończą to też się bierze pod uwagę jako wydatek po zakupie?

W starym aucie starter to są też pierwsze kilometry jazdy. Do tego nie wiesz czy auto stało przed sprzedażą czy jeździło a pewne awarie są w systemie 0/1 i nie dają sygnału że powstaną.
Klocki możesz zdiagnozować bo je widać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2024, 12:17

franccc napisał(a):Nie wiem nawet jak to skomentować

Komentuj. Zamiast szydzić może warto się podzielić wiedzą albo coś poradzić? Nie po to jest forum żeby rozmawiać?

Jeśli to nie było jasne, to z mojej strony nie był to sarkazm tylko serio miałem na myśli że TY pewnie się znasz i może są to sprawy oczywiste dla Ciebie. Ja nie więc miałem spory zapas na naprawy. Co w Twoim przekonaniu miało się wydarzyć? Zauważyłem inne rzeczy do wymiany w zawieszeniu co potwierdził diagnosta ale nikt nie zauważył pękniętych sprężyn. Jeśli diagnosta nie zauważył to ja jako laik miałem wyłapać? Czy może weryfikować u kilku diagnostów, mechaników, ojca, szwagra, wzywać rzeczoznawcę, jechać do ASO i wrzucać zdjęcia na forum do oceny? Mówimy o aucie za 25k a nie 250k już nie mówiąc że tak to bym nigdy nic nie kupił
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

19 Sie 2024, 22:05

errekeddek napisał(a):Opel Insignia A
badziewie. Niewygodne, głośne, ciężkie, nie prowadzi się, nie jedzie, plastiki w środku trzeszczą gorzej niż w Dacii
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14158
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Sie 2024, 22:26

A jakie macie opinie na temat Lexusa IS II generacji?
Można wyhaczyć coś z w tym budżecie z początków produkcji?
Teoretycznie duży samochód (w porównaniu z kompaktami ofc.), więc wydawałoby się że może być dość wygodny w dłuższej trasie.
Czy silniki benzynowe sprawiają jakieś szczególne problemy?
errekeddek
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Sie 2024, 22:43

errekeddek napisał(a):Można wyhaczyć coś z w tym budżecie z początków produkcji?

Zapomnij.
errekeddek napisał(a):Teoretycznie duży samochód (w porównaniu z kompaktami ofc.), więc wydawałoby się że może być dość wygodny w dłuższej trasie.

Teoretycznie a praktycznie jest lipa
errekeddek napisał(a):Czy silniki benzynowe sprawiają jakieś szczególne problemy?

Przed liftem tak.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10634
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Sie 2024, 23:48

A moze jakiś troszkę "tańszy", mieszczący się w tych aukcjowych otomotowo/olx'owych aukcjach w przedziale 20-25 tys., ale z dobrym wyposażeniem i niebędące z począrkowych lat produkcji - czyli coś typu stary Merc E, Cytryna C6, starsze volvo s80 itp. auta?
Ktoś wcześniej wspominał coś o prowadzeniu i "jeździe w zakrętach" - jedyny wymóg wobec tego typu auta (oprócz tych z pierwsych postów) które przed chwilą wymieniłem jest taki, żeby się nie prowadziły jak taczka i aby można nimi było dość szybko, pewnie i precyzyjnie pokonać zakręty (zdarza mi się przejeżdżać czasami przez dość górzyste i kręte drogi - Czechy, Niemcy, Południowa Polska, często Wawka i Berlin <<stąd to wcześniejsze napomnknięcie o "zwrotności i widoczności>>) xD
errekeddek
Nowicjusz
 
Posty: 5