Wygodne kombi benzyniak do 30tys.

29 Paź 2015, 08:25

Cześć,

miałem tu konto jakiś czas temu ale przepadły mi dane logowania ;)
a teraz do rzeczy - posiadam obecnie toyote avensis I i uważam to auto za ŚWIETNY samochód - w ciągu ostatnich 5 lat włożone może 300zł, nic się nie psuje i szukam dla niego godnego następcy. Jedyny jej minus to mułowatość (1,6 l w gazie :D )Moje wymagania są takie:

- bezawaryjność, do poziomu mojej toyotki pewnie się nie zbliży, ale główny wymóg to spokojna głowa podczas jazdy :D
- bagażnik zdolny pomieścić wózek dziecięcy i ze 2 walizki, ten punkt można trochę nagiąć jakby się trafiło coś "wow"
- silnik dobrze znoszący instalacje LPG, na pewno będę gazował go
- ładna linia (żona kazała dopisać :) )
- fajnie jakby w środku był komfortowy, nie rdzewiał i inne oczywistości

Obecnie pod uwagę biorę:
- toyota avensis II
- citroen c5
- fiat croma
- mondeo mk4
- volvo v50
- honda stream (wg. żony paskudny)

Temat jest dość pilny dlatego z góry bardzo dziękuję za pomoc. Od razu prosiłbym o precyzowanie przy Waszych propozycjach jakie konkretnie jednostki powinienem brać pod uwagę i dlaczego ;)
adamstef
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Avensis 2000
Silnik: 1600
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Paź 2015, 10:16

Silniki godne polecenia dla Twoich typów:
- Avensis - 1.8, bo 2.0 był z bezpośrednim wtryskiem więc do gazu nie za bardzo
- C5 - 2.0
- Croma- tu jest problem, bo do gazu tylko 1.8, który średnio radzi sobie z tą masą, dochodzi też częsta regulacja zaworów na LPG
- Mondeo- problem nr 2 - niby można gazować 2.0 u dobrego gazownia, jednak opinie są podzielone. Idealny pod gaz jest 2.5t, jednak znów masz za mało kaski :/
- V50 - nie umywa się do powyższych, bo to tak naprawdę Focus, czyli klasa niżej. Do gazu najlepiej 2.4/2.5, bo 2.0 jest taka jak w Fordzie. Z Volvo do zestawienia bardziej pasuje V70. Godne polecenia są wszystkie silniki r5 :wink:
- Honda - przemilczę, bo nie znam tego modelu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Paź 2015, 10:40

dzięki wielkie za pomoc. Jeśli macie jakieś własne typy to śmiało, tylko krowa nie zmienia zdania :)
adamstef
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Avensis 2000
Silnik: 1600
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Paź 2015, 10:45

Tak się spieszyłem, że zapomniałem o własnych typach :mrgreen:
W.w Volvo V70
Mazda 6 2.0 147
Honda Accord raczej VII z końca produkcji najlepiej 2.4
Mercedes W211
Saab 9-5
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Paź 2015, 19:19

Accord VII z końca produkcji za 30k? Ciężko będzie.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

30 Paź 2015, 09:00

Skłaniam się ku Citroenowi C5 III, ale strasznie się boję, że auto, które ma nalatane 200 000 km będzie miało zaraz problemy z hydrozawieszeniem, a słyszałem, że to okropne koszty. Jakby ktoś mógł mnie uspokoić odnośnie tego i awaryjności elektroniki to może zacznę wybierać konkretne oferty i przedstawić w odpowiednim temacie :)
adamstef
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Avensis 2000
Silnik: 1600
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Samochody: pojazdy, które zrewolucjonizowały nasze życie
    Od czasów Henry’ego Forda i jego Modelu T, samochody stały się nieodłączną częścią naszej codzienności. Nie tylko umożliwiają nam dostanie się w każde miejsce, ale także dostarczają nam niezapomnianych przeżyć ...

30 Paź 2015, 09:58

adamstef napisał(a):strasznie się boję, że auto, które ma nalatane 200 000 km będzie miało zaraz problemy z hydrozawieszeniem, a słyszałem, że to okropne koszty.

taki przebieg to powód do zadowolenia jak prawdziwy
hydrozawieszenie nie jest drogie w porównaniu do konwencjonalnego, bo jest trwałe. Konwencjonalny w C5 jest taki sam jak w Peugeocie 407, a tam doprowadzenie go do porządku kosztuje jak w Audi A4.

Co do elektryki, to nie są to już te czasu kiedy eksperymentowano z instalacją multipleksową
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lis 2015, 20:15

a może BMW e90? na zamiennikach chyba nie powinno szarpnąć w naprawach po kieszeni mimo wszystkim stereotypom?
adamstef
Nowicjusz
 
Posty: 11
Auto: Toyota Avensis 2000
Silnik: 1600
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Lis 2015, 20:34

to już nowożytne skomputeryzowane BMW, w którym bez komputera ani rusz - szwagier ma i musiał właśnie do niego podpinać komputer przy okazji wymiany akumulatora i klocków. Koszty podobne do Audi A4 B7
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010