Wygodny sedan na trasy 10-13tyś LPG

02 Kwi 2018, 19:46

Witam,
Przymierzam się do kupna samochodu. Do wydania mam 10-13 tyś złotych. Samochód będzie używany praktycznie tylko w trasach 200-300 km, zatem zależy mi aby był wygodny. Spalanie przy LPG nie ma większego znaczenia. Fajnie żeby był w miarę bezawaryjny i żwawy.

Póki co mam takie typy:
Honda Accord 1.8
Ford Mondeo Mk3, 2.5?
Volvo s40 I
Volvo s60 I
Citroen C5

Co byście polecili z tych samochodów? Lub ewentualnie jakieś inne propozycje. Na co uważać w wymienionych samochodach?

Będę wdzięczny za opinie.
Pozdrawiam
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Kwi 2018, 21:16

W sumie typy mogą być z tym że Accord 1,8 żwawy nie jest, C5 bym wyrzucił bo wiem co się dzieje z tymi autami przy wyzszych przebiegach no chyba że kupisz coś naprawdę sprawdzonego.
V40 jakis tam komfortowy nie jest i trzeba uważać na rdzę tak samo zesztą jak w przypadku Accorda.
Mondeo spoko i 2.5 jest dobrym wyborem
Do poszukiwań dorzuciłbym BMW e39 min.170 KM i A6 C5
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2018, 21:19

W s60 tylko silniki wolnossące? Czy są jakieś jeszcze godne polecenia? Znajdę coś niezajechanego w takiej kwocie?
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Kwi 2018, 21:27

w Volvo masz wszystkie jednoski ok ale ja osobiście nie pchałbym się w turbo i wybrałbym 2.4. A jak tłuczesz takie trasy to czemu nie pomyślisz o dieslu?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Kwi 2018, 21:36

Planuję benzynę z LPG ze względów ekonomicznych. Raz, że tańsza jazda, a poza tym odpada parę potencjalnych napraw.
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Kwi 2018, 21:42

No jeżeli chodzi o paliwo to lepiej wyjdzie Ci diesel no chyba że juz kupisz auto z instalacją to wtedy ok. A jeżeli chodzi o naprawy to fakt że benzyna zawsze wyjdzie taniej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Kwi 2018, 09:34

Trudno się z tym nie zgodzić ponieważ unikasz drogiego w naprawie osprzętu diesla, głównie chodzi o wtryskiwacze, dwumas plus sprzęgło czy turbino, pomijam filtr cząstek stałych. Jeżeli oczekujesz komfortu to bierz pod uwagę także Vectre lub Peugeota 407.
SpaCar
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Kwi 2018, 09:42

A co sądzicie o tych Volvo S40 I? ZA 10k trochę ich jest fajnie wyposażonych. Z tym, że większość jest sprowadzana np że Szwajcarii. Warto takie w ogóle oglądać? Kiedyś był taki w mojej rodzinie i przez 5 lat kompletnie nic w nim się nie popsuło.
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Kwi 2018, 17:22

Miej na uwadze przy wyborze uczciwość handlarza jak i również własne sprawdzenie auta. Sam mam benzynę i następną chce kupić również z gazem. Diesel jest ok, ale jakoś te naprawy mnie nie przekonują tym bardziej że trochę ich zrobiłem już w swoim życiu, (typowe usterki dla tych silników), po za tym jestem uprzedzony do francuzów (również miałem) bo niestety oba jakie posiadałem borykały się z typowymi bolączkami francuzów, jak zawieszenie, końcówki drążków, czujniki, słaba jakość niektórych materiałów pod maską. Obecnie szukam Azjaty :) Mimo że z Niemca byłem bardzo zadowolony.
lipawdziczy
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: audi A4 B6
Silnik: 1.8 T 170 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2018, 23:14

Niestety tematu nie da się chyba zmienić, a zmieniły się trochę wymagania. Samochód będzie oprócz tras używany również do codziennych dojazdów do pracy (20 km w jedną stronę). W związku z tym, bardziej bym się chyba jednak skłaniał ku segmentowi C.
W oko wpadły mi w tej cenie honda civic VII oraz peugeot 307. Polecacie te modele? Jakie silniki najlepsze pod LPG? Najbardziej podobałby mi się silnik 2.0 benzyna w peugeocie.
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Kwi 2018, 23:29

Nie znam silników benzynowych osobiście, ale kolega ma/miał 307 w benzynie i jest/był w miarę zadowolony.
Sam miałem 307 w dieslu i nie bylem zadowolony.. Po za tym że to diesel to niestety ten model ma dużo bolączek których chyba do końca jego produkcji nie wyeliminowano..
Żeby nie było że może ja trafiłem na kiepski model, to ostatnio zastanawiałem się nad ponownym kupnem ale wersji 308 i zrezygnowałem, ale wpisz w neta to co ja, czyli peugeot 307 usterki, opinie itp... Po tym co przeczytasz zapewne wyrobisz sobie zdanie na jego temat wystarczające do podjęcia ostatecznej decyzji.
Z tego co pamiętam to chyba do 13 tys już dostaniesz 308 ale nie wiem w jakim wyposażeniu, nie chce mi się szukać ;) Zależy tez jak bardzo zależy Ci na kupnie, bo do przykładu ja jechałem 700 km i wyrwałem całkiem spoko "malucha" z którego już jestem zadowolony a jeszcze podstawowego serwisu nie przeprowadziłem w nim..
lipawdziczy
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 01 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: audi A4 B6
Silnik: 1.8 T 170 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Kwi 2018, 20:21

Odświeżę jeszcze trochę temat. Za około 13 tysięcy da się dostać volvo s60 i w dobrym stanie z LPG? Lub tak żeby w tej cenie zmieścić się z założeniem LPG? Czy zostaje tylko s40?
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Kwi 2018, 20:37

Wolnosące 2.4 z założonym lpg powinno się już trafić
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Kwi 2018, 20:40

A co jest bardziej bezawaryjne? Gdzieś czytałem, że 2.4 w s60 ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Więc jeden problem odpada.
W s40 pewnie brałbym 1.8 122, bo jest polecany pod LPG.
Który model byście polecili?
damian08
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 19 01 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

25 Kwi 2018, 20:59

W S40 możesz brać wszystko prócz 1.8gdi/125
Ja mialem 2.5T w s60 i nie dam głowy ale chyba w 2.4 jest regulacja szklankami. Tzn niby jest ale w praktyce nikt tego nie robi bo nie ma takiej potrzeby
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km