Wygodny segment E do 70 tys (raczej Mercedes)

29 Sie 2018, 20:44

Cześć, zaczynam się rozglądać za przyzwoitym samochodem z segmentu E może jakiś SUV.
Budżet, którego nie chciałbym przekroczyć przy kupnie to 70 tys (żeby zmieścić się w maks 75-80 z pierwszym serwisem i opłatami).

Moje wymogi to:
- automatyczna skrzynia biegów
- napęd na tył lub 4x4
- moc ponad 200KM
- względnie tani w serwisie (bezawaryjny)
- przyzwoite spalanie (żeby nie żarł po 15l na 100 w mieście)

Chciałbym najbardziej sedana, ale kombi mi nie przeszkadza.

Po wstępnym rozeznaniu wpadł mi w oko Mercedes W212 350cdi rocznik około 2010 - ponoć bardzo dobre samochody i ten silnik jest dostępny.
Jednak są opinię, że lepiej kupić trochę starszego W221, bo komfort o wiele większy - tylko pytanie jak tu wyglądałaby sprawa z serwisem.

Moją uwagę zwrócił też Mercedes ML - W164, samochody z rocznika ~2010 chodzą niewiele ponad 40 tys, więc cena bardzo fajna - ale gdzie haczyk?

Jeżeli chodzi o BMW to czytałem bardzo złe opinie na temat ich skrzyń biegów - więc uczucia mieszane.

Chrysler C300 mi się podoba, ale tu jest większe spalanie i musiałby być na gaz - poza tym te samochody są trochę starsze i nie wiem jak z serwisem.

Na Audi wiele nie spoglądałem - bo nie miałem do czynienia z tą marką - może coś mi polecicie w moim przedziale cenowym.

Pozostają jeszcze Jaguary - opinie są o nich dobre, tylko nie miałem do czynienia z tą marką i nie wiem, czy to nie jak z SAABem, że ma to mało osób i nie przyznają się do wad.

Tak więc proszę o pomoc i doradzenie, opinie oraz propozycje. Ciężko mają taki budżet znaleźć opinie o tym segmencie, więc każdy komentarz będzie dla mnie ważny.
fizyk123
Nowicjusz
 
Posty: 4

29 Sie 2018, 22:01

fizyk123 napisał(a):- względnie tani w serwisie (bezawaryjny)
- przyzwoite spalanie (żeby nie żarł po 15l na 100 w mieście)


Rzeczywiście, 3,5l, napakowany elektroniką diesel w dużym aucie, który swoje 500kkm już przejechał świetnie wpisuje się w kryteria
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Sie 2018, 22:31

Akurat mercedesowski 350 cdi to jest bardzo dobry silnik v6 o pojemności 3.0 - nie słyszałem o nim złych opinii, nawet przy dużych przebiegach, poza tym w takich samochodach nie przebieg, a to jak ktoś eksploatował ma znaczenie. Spalanie w mieście w okolicach 10l jest dla mnie do przełknięcia, jeżeli w trasie wypada to sporo lepiej. (Obecnie mam W210 3.0 TD z przebiegiem nikomu nie znanym, co ma wręcz podręcznikową emisję spalin, pali w mieście 9-12l, ale przy spokojnej jeździe w trasie, około 110 potrafi spalić mniej niż 7l/100 - przy 150-160 pali już prawie 10).
Wbrew pozorom zadbany Mercedes wcale nie jest bardzo drogi w utrzymaniu, a zwykle dużo mniej kłopotliwy od nawet nowszych samochodów - bo się nie sypie.
Ja chciałbym samochód, który będzie miał lepsze parametry niż mój obecny. Rozmawiam z mechanikiem, u którego serwisuję i ten W212 wydaje się być naprawdę udany, choć zadbane W211 też się świetnie sprawują.

BMW wydają się bardziej ekonomiczne, tylko boję się skrzyni biegów.

Piszę tu aby zebrać opinie o autach, które by mnie zadowoliły.
fizyk123
Nowicjusz
 
Posty: 4

30 Sie 2018, 05:54

Tylko tu nie chodzi o silnik tylko elektronikę. Praktycznie każda z tych niemieckich marek (Audi, BMW, Merc) w tym aspekcie ma trochę za uszami. Byle czujniczek idzie w tysiące.

Najdziwniejsze jest to, że tak się przejmujesz spalaniem wybierając te modele. 2-3l w tą czy tamtą to nic nie znacząca różnica w takich autach (koszty serwisu) ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

30 Sie 2018, 06:33

Szczerze mowiac to z tych 3 marek (audi, bmw, mercedes) w automacie i duzym dieslu to najpredzej wybralbym wlasnie mercedesa. Bmw e60/f10 to juz nie to samo co kiedys jesli chodzi o awaryjnosc, a z doswiadczenia wiem ze tam co chwile cos potrafi sie zepsuc, szczegolnie elektronika jest wyjatkowo zawodna. A6 3.0tdi wvale tez nie bedzie tansze w utrzymaniu.

Mozesz jeszcze poszukac volvo s80 d5, bardzo fajne autko.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2018, 08:49

W212 to spoko opcja, ma bardzo dobre opinie jeśli chodzi o trwałość. Podczas testu 100tys.km w AŚ popsuła się w nim tylko klamka w drzwiach (100 tys.to smieszny przebieg, ale niektóre VAGi miały kupę awarii na takim dystansie).
Wątpię jednak, że dostaniesz 3.0 w tym budżecie, realne jest 2.2, jest duża szansa nawet na salon PL i serwis w ASO. Jeśli chodzi o 2.2 CDI to trzeba sprawdzić wtryskiwacze, bo z nimi były największe problemy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Sie 2018, 09:02

Zobacz np to: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Wiem że trochę ponad budżet ale chyba warto.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

30 Sie 2018, 17:43

dzięki za rzeczowe odpowiedzi i zachęcam do dalszego komentowania - jakie inne samochody z tego segmentu w takiej cenie warto rozważyć w jakich wersjach silnikowych. Póki co nastawiam się na tego Mercedesa - na co w nim uważać? Na co zwrócić uwagę? Czy ktoś posiada i mógłby się podzielić opinią?

Za głupie komentarze też dziękuję i życzę przyjemnego użytkowania swoich Golfów II bez elektroniki i bez niczego co mogłoby się zepsuć...
fizyk123
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Sie 2018, 05:48

TO nie był głupi komentarz, tylko rzeczywistość. Po to jest forum, aby Cię uświadomić, a nie głaskać po głowie w wyborze, który chcesz. Przykład? Pan, który dla nas pracuje ma kupione w salonie A6 C7. Nie dobiło do 130tys. i padł jakiś czujnik przy skrzyni biegów (nie potrafił sprecyzować). Naprawa pochłonęła kilka tysięcy, tygodni i jedną lawetę. Oczywiście poza gwarancją. Takich historii jest mnóstwo. Stwierdził, że to Audi jest zarazem najlepszym (najwygodniejsze) i najgorszym (najbardziej awaryjne) samochodem jaki posiadał - zawsze brał nowe w salonie.
Ciekawostką jest to, że kupił benzyniaka, bo diesel mu się nie opłacał mimo, że zwiedza całą Europę.
Dlatego płakanie nad spalaniem jest co najmniej dziwne patrząc jak "trwałe są te nowe modele". Odbija się innowacyjność, która nie została do końca przetestowana.
Moja rada? Jedź do ASO z czymś dobrym i popytaj mechaników tych trzech marek co się psuje. Zwykły mechanik CI nie powie, bo się tego nie tyka.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

31 Sie 2018, 06:36

To akurat prawda, 95% mechanikow nie tyka takiego auta bo nie ma o nich pojecia. Trzeba znalezc naprawde kogos ogarnietego co jest bardzo trudne albo zostaje aso. Z a6c7 dobry przyklad, ale to samo potwierdza sie np w f10, ilosc elektorniki jest tam przerazajaca, mam znajomego co mu jakis czujniczek pierdyknal i poszlo 5k na to. Do tego trwalosc obenych silnikow R4 w bmw wola o pomste do nieba bo "wspanialy" silnik n20 po 70tys musial zostac wymieniony przez zatarty wal korbowy (ciekawe ile wytrzyma kolejny).
Z wielkiej trojki i segmentu E chyba i tak bym wybral mercedesa w tym momencie. Chociaz najpredzej w211 po lifcie na wypasie, znam pare osob co jezdza bezawaryjnie i sobie chwala.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

31 Sie 2018, 07:21

bartez90 napisał(a):a6c7 dobry przyklad, ale to samo potwierdza sie np w f10, ilosc elektorniki jest tam przerazajaca, mam znajomego co mu jakis czujniczek pierdyknal i poszlo 5k na to. Do tego trwalosc obenych silnikow R4 w bmw
.
Gdy parę lat temu kupowałem W210 też masa osób mi mówiła, że po co się pcham, że dużo elektroniki, że lepiej W124, ale zobaczyłem, że taksówkarze tym jeżdżą popytałem i kupiłem najtłustszy model z najlepszym wyposażeniem i na początku było sporo problemów, ale po doprowadzeniu samochodu do porządku, to przez ostatnie 3 lata prócz płynów wymieniłem tylko hamulce i zbliża mi się do robienie zawieszenie, przegląd przechodzę bez problemu, oleju nie ubywa.
A jeżeli chodzi o czujniki i elektronikę przed którą mnie straszyli to zwykle wymiana czegoś takiego to 50-250zł, lecz w ASO może być rzeczywiście 5k, a teraz coraz więcej mechaników to są ludzie znający się na elektronice po politechnikach.

Szukam większego silnika, ponieważ widzę z czym się je ten cały downsizing, małe samochody z małymi silnikami padają w okolicach już 200 tys. Skoda znajomego, co ma około 5 lat bierze 0,5l oleju na 1000.
A w tych Mercedesach większe silniki to zazwyczaj Diesle.

Spalanie obchodzi mnie o tyle, że mam do pracy jakieś 25 kilometrów i lubię gdzieś wyskoczyć na weekend (czasem kilkaset km).

W212 ma ogólnie lepsze opinie niż W211 (choć mam w210 i wystarczyło nadrobić zaniedbania poprzednich właścicieli, żeby auto było całkowicie bezproblemowe). Poza tym masa osób jeździ tym na taxi, więc kosztowny samochód w serwisie raczej to nie jest.

Dzięki za wypowiedzi, coraz bardziej nastawiam się na mercedesa.
fizyk123
Nowicjusz
 
Posty: 4

31 Sie 2018, 08:12

A tak oprócz "niemieckiej świętej trójcy" ja dalej będę polecać Volvo i Lexusa które uwielbiam :P
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
3 litry v6 bezpośredni wtrysk 250KM, trasa 8-10 litrów, miasto ok. 12-13
Sztuka z PL salonu warta zainteresowania.
Jeżeli chcesz Suva to zobacz na RX [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Polski salon również :ok:

S80 4.4, zawsze możesz mu zapodać gaz i jeździsz za grosze [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Polski salon.
Tu Cię uprzedzam żebyś sprawdził dobrze skrzynie bo Volvo nie słynie z ich trwałości jak Lexus/Toyota
Silnik skonstruowany przy współpracy z yamahą

Mercedesa w dieslu odpuść, szczególnie 2.2 które ma opinie lekko mówiąc przeciętne.
3.0d może być lepszy pod warunkiem że ktoś dbał o serwis, jednak po co narażać się na ewentualne koszty jeżeli kupisz padakę.
Lepiej kierować się zasadą że jak używane to jak najprostsze czyli wolnossąca benzyna.
Skrzynie automatyczne w mercach natomiast są jedne z lepszych na rynku.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

31 Sie 2018, 16:01

fizyk123 napisał(a):Gdy parę lat temu kupowałem W210 też masa osób mi mówiła, że po co się pcham, że dużo elektroniki, że lepiej W124,
teraz to dowaliłeś, jakby porównywać kupno starej Nokii do nowego iPhone pod względem "pracy na baterii"... :roll:

W autach, o których mowa w temacie, niczym dziwnym nie jest podpinanie pod kompa w celu wymiany byle dupereli. Z tego co pamiętam, już w e60 ów podpięcie było konieczne w celu wymiany klocków hamulcowych, a co dopiero w f10... Nie wspomnę już o kodowaniu części.

Z ciekawych premium można pochylić się nad Infiniti
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004