Wygodny, z automatem do 25tys.

29 Gru 2015, 00:33

Dotychczas jeżdzę audi a6 c5 1.8t automat.
Możecie Ze mnie szydzić i hejtowac ale samochód poza drobnymi mankamentami idealny. Świetne prowadzenie, znośny automat, koszty na umiarkowanym poziomie. Niestety rocznik i przebieg robią juz swoje i coraz więcej rzeczy zaczyna "wychodzić" a ja muszę mieć pewny samochód na którym moge polegać.
Jakiś czas temu pytałem was o suva do 35tys, ale niestety sytuacja finansowa nieco sie zmieniła. Sporo środków musiałem wpompować w firmę i aktualnie poszukuje samochodu do Maks. 25tys.
Chce samochód młodszy niż obecne audi, powiedzmy rocznik 2004 wzwyż.
Co do wymagań, samochód koniecznie musi posiadać niezawodna automatyczna skrzynie biegów - to jest podstawa. Tapicerka skórzana tez miłe widziana - ze względów estetycznych.
Generalnie na razie odpuszczam suvy ze względu na koszty utrzymania, a na dzień dzisiejszy potrzebuje żeby auto było względnie tanie w utrzymaniu. Ze względu na to ze codziennie robie od 100km do 300km wolał bym chyba diesla bo juz mnie denerwuje prawie codzienne tankowanie lpg na zmianę z pb.. Bardzo miłe widziany jakiś system multimedialny/nawigacja ze względu na to ze dość sporo jeżdzę.
Mam kilka typów i prosze was o opinie ewentualnie podpowiedzcie co innego?

1. Skoda octavia 2 kombi - taki tańszy passat, i nie mam nic do skody wręcz bardzo mi sie podoba, ale cieżko znaleźć z dobrym wyposażeniem, ewentualnie skoda superb 1.. Jakoś mi sie podoba choc juz wnętrze prawie jak w moim starym audi..
2. Vw passat b6 - w tej cenie wybór jest dość spory z preferowanym wyposażeniem, ale obawiam sie ze 90% z tego to złom
3. Opel signum/vectra c kombi - w utrzymaniu tanie, wizualnie mi odpowiada, wszystko ok, ale wnętrze i ten wyswietlaczyk z nawigacji trochę biedne
4. Ford mondeo - niby mi sie podoba ale jakoś.. Sam nie wiem
5. Mercedes - w 203 bo na w211 raczej za mały budżet. - uwielbiam mercedesy ale obawiam sie ze utrzymanie mnie zabije, a znalezienie samochodu nie zajechanego graniczy z cudem.

Prosze o opinie o tych samochodach ewentualnie doradzanie czegoś innego zgodnie z moimi wymaganiami.
Bergman
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a6 c5
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

29 Gru 2015, 06:47

A jak wyglądają Twoje codzienne trasy? Jeśli robisz mniej jak 15km na zimnym silniku to szkoda diesla na takie użytkowanie.

Za 25 tys.spokojnie kupisz zadbane W203 (jest mniejsze niż konkurenci z segmentu D). Silnik najlepiej 2.7 CDI lub 2.2 CDI, bemzyniaki też są udane.
Poza tym warto zerknąć na:
Renault Laguna III 2.0 dCi
Opel Vectra 1.9 CDTI

Najlepszy stosunek cena/wyposażenie będzie w Lagunie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

29 Gru 2015, 08:13

Octavia i Passat tylko z 1,9TDI ale będziesz niezadowolony z dynamiki silnika szczególnie w połączeniu z automatem i szczególnie w Passacie. Zakres użytecznych obrotów też Cię rozczaruję - wiem, bo użytkuję czasem Octavię 2 1,9TDI

Zdecydowanie lepszym typem jest Vectra C z fiatowskim 1,9CDTi
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Gru 2015, 13:25

Generalnie trasy jakie pokonuje to raczej po minimum 20km. Dlatego biorę pod uwagę diesla. A jak wyglada sprawa automatycznych skrzyń w oplu?
Bergman
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a6 c5
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

29 Gru 2015, 14:08

Automaty są problematyczne w tych autach co wybrałeś. Stary poczciwy tiptronic co masz w Audi nieco ustępuje pod wzgledem trwałości japońskim skrzynią.
Jak chcesz trwały automat i pewne auto dość wygodne zwróc uwagę na polecanego tu na forum Lexusa GS300.
Niestety rocznikiem się nie łapie jednak to jakościowo wyższa półka niż Audi.
Pod względem trwałości automaty długowieczne były w starszych Mercedesach, niektóre ZF z BMW wspomniany Tiptronic (to równeiz skrzynia ZF) i japońskie skrzynie Hondy i Toyoty tzw klasyczne 4-5 biegowe.
Na trwałość skrzyni przekłada się tez silnik wiec automaty sprzężone z dieslem nie bedą tak długo zyły jak te z benzynowym silnikiem o niższym momencie obrotowym.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

29 Gru 2015, 18:37

Ten automat co montowano w Vectrze 1.9 CDTI jest całkiem niezły, jedyny problem to już dość duże przebiegi tych aut. Ten sam silnik i skrzynię możesz znaleźć w:
Fiat Croma 1.9 JTD
Saab 9-3 1.9

Ja również szukam auta z dobrą skrzynią automatyczną i rozważam Lagunę III:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pasy bezpieczeństwa bez tajemnic
    Choć pasy bezpieczeństwa mogłyby się wydawać prostym urządzeniem, w swojej współczesnej formie są skomplikowanym elementem konstrukcyjnym. Nieustanne prace rozwojowe i duże nakłady finansowe producentów, takich ...

29 Gru 2015, 19:29

C5 2.0 HDI? Choć z automatem rzadko spotykany, to jednak warto poszukać, dobry balans między ceną a komfortem.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Gru 2015, 20:59

6 biegowy Asin nie jest udany, ani trwały. W Renault (byc moze i w C5) należy przeprowadzać adaptację skrzyni po wymianie oleju i z tego co wyczytałem jest to temat nie tak prosty jak w przypadku innych skrzynek wymagających tego zabiegu.
Sama skrzynia też 150tys przebiegu łyknie zanim się wysypie.
W Oplach też jest problematyczna. Skończyły się już czasy długowiecznych automatów.
No moze z tych nowoczesnych CVT w hybrydach Toyoty to są trwałe.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Gru 2015, 01:55

Fakt, może w poliftowym C5 mk1 skrzynie są problematyczne, w przedliftach czy do V6, czy do 2.0 HDI skrzynie były chwalone przez użytkowników. Sam mam manual, ale za automat bym się nie obraził - dziś jeżdżąc po zakorkowanym Rzeszowie prawie odpadła mi lewa stopa :D
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Gru 2015, 11:23

Automat to coś bardzo miłego dla kierownika :) mnie też męczy jazda manualem zwłaszcza na dłuższe trasy.
Co do C5 to bardzo fajne i wygodne auto jechałem parę razy.
Z automatów to w C5 w pierwszej serii były ZF 4HP natomiast w V6 Asin.
W pierwszej serii były tez francuskie AL4.
Oni tam różnie montowali w zależności od pojemności i typu silnika.
Asin to z założenia nie jest zła skrzynka, ale za duzo rzeczy może się tam wysypać przez co jest bardzo droga w obsłudze. Ja bym się nie skusił.
Jak ryzykujesz Asin trzymaj na koncie rezerwy finansowe :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Gru 2015, 17:03

No lexus to klasa sama w sobie, ale chciałbym mimo wszystko cos młodszego a na nowsze Gs na razie za mało gotówki.
Problem tez w tym ze znaczna cześć japońskich samochodów w tym przedziale cenowym to benzyny, a tak jak wspomniałem wolał bym raczej diesla niż lpg na dzień dzisiejszy.
Renault wigilie nie biorę pod uwagę bo mam uraz do marki. Citroen c5 nie jest zły, ale chyba źle bym sie czuł w takim pontonie.
W takim razie juz sam nie wiem czym sie zainteresować bliżej.. W203 ma z tego co doczytałem jeszcze skrzynie 5biegowe a nie awaryjnego 7g tronic? Ewentualnie zaczynam coraz bardziej brać pod uwagę superb 1, skrzynia tiptronic i silnik 1.9tdi.. Sam nie wiem..
Bergman
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a6 c5
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

30 Gru 2015, 19:57

Chcesz z A6 przesiąść się na Superb? Jaki w tym sens.
Co Ci się nie podoba w 1.8T to dobry silnik i z odpowiednim programem całkiem fajnie jedzie. Kwestia lpg jak instalacja jest założona przez godny zaufania zakład też nie bedzie sprawiać problemów.
Na mietkach się nie znam, ale warta uwagi jest starsza E klasa z 2.9TD.
Tu silnik jak i automat są trwałe. Tylko automat podwyższy konkretnie spalanie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Gru 2015, 21:21

Tak tylko powiem, ze C5 jest pontonem tylko w obiegowej opinii. Fakt, nie lamie kregoslupa na kazdym progu zwalniajacym, ale tryb sport pozwala nieco "poszalec" w zakretach. Jest podsterownosc, ale to FWD o sporej masie.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

31 Gru 2015, 00:04

Z silnika 1.8t jestem bardzo zadowolony, ale jakby na to nie patrzeć samochód ma za chwile 17lat i ciagle wyskakują jakieś pierdoły z elektronika, immo etc.. Poza tym potrzebuje teraz auta które wiem ze za każdym razem odpalę i dojadę na czas. Gaz tez mam niezły brc.. Ale biorąc pod uwagę wiek i przebieg (na pewno znacznie większy niż mam na liczniku) potrzebuje auta nowszego w którym jest mniejsze prawdopodobieństwo awari ze względu na zużycie materiałów :)
Bergman
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Audi a6 c5
Silnik: 1.8t
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

31 Gru 2015, 09:49

Rover 75 2.0 V6 z automatem to muł, który dużo pali. Lepszy wybór to zdecydowanie 2.5 V6.
Na forum Laguny chwalą automat w Lagunie 2.0 dCi, ale może nie są do końca obiektywni.
Polecam Mercedesa C270 CDI, w tym budżecie znajdziesz zadbany egzemplarz. Trwałość skrzyń i silnika to około 700 tysięcy kilometrów.

[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002