Wyjęcie akumulatora z współczesnego auta

06 Sty 2019, 17:04

Mam pytanie. Tak jak każdy, w okresie niskich temperatur boryka się z problemem doładowania akumulatora. Nowe auta naszpikowane są elektroniką. Czy można "bezkarnie" odłączyć akumulator bez narażania się na utratę jakichś ustawień. Żeby dmuchać na zimne, wymyśliłem sobie coś takiego. Mam Jump startera (takie power bank 18 Ah), który podłączyłbym do klem, zanim odłączę fizyczne akumulator podstawowy. Ten power bank przejął by na czas ładowania podtrzymanie napięcia gdy nie ma akumulatora.
Chyba, że można wymontować aku bez żadnych obaw i po nałądowani wpiąć go z powrotem i będzie ok.
obserwator44
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Sty 2019, 17:35

wystarczy jezdzić tak aby aku był doładowany i nie trzeba nic wyciągać. po wyciągnięciu aku wszystkie ustawienia zostaną przywrócone do ustawień fabrycznych ale normalnie bez konsekwencji można wyciągnąć aku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Sty 2019, 17:55

Dzięki za informację. Piszesz, że wystarczy jeździć tak, żeby aku było doładowane. A jak się to ma do użytkowania auta w mieście, przy licznych uruchomieniach i krótkich trasach? Tak jest rzeczywistość wielu kierowców. Zakupy, start- sklep, start - kolejny sklep itd. Wtedy trzeba wyjąć i doładować.
Jeżeli wraca do fabrycznych ustawień to jest nadzieja, ze odpali i pojedzie.
Może ktoś wypowie się na temat tego "oszukania" auta, ze nie ma akumulatora a power bank go zastępuje.
obserwator44
Nowicjusz
 
Posty: 4

07 Sty 2019, 12:01

W nowych samochodach trzeba sprawdzić w instrukcji czy nie ma jakiś przeciwskazań do wyjęcie akumulatora, a jeżeli są to trzeba zastosować się do procedury jaką znajdziemy w książce obsługi samochodu.

Generalnie jak nie chcemy utracić ustawień to dobrym sposobem jest podtrzymanie napięcia przez inny akumulator lub taki power bank o którym piszesz ale tu trzeba pamiętać żeby napięcie jego było takie samo jak akumulatora w samochodzie. Wtedy podłączasz go pod klemy przed odpięciem akumulatora zachowując odpowiednią polaryzację biegunów i elektronika w samochodzie nie powinna odczuć wyjęcia/wymiany akumulatora. Przy takiej operacji trzeba zachować szczególną ostrożność żeby nie zrobić jakiegoś zwarcia wyjmując akumulator i zabezpieczyć klemy po odpięciu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Sty 2019, 13:03

kupowałem tego Jump startera (power bank), bo już tamtej zimy miałem kłopoty. Wtedy jednak podładowali mi w serwisie po uprzednim pożyczeniu prądu od pomocy technicznej. Teraz wskazania napięcia pokazują, że już najwyższy czas, żeby go doładować. Ten power bank ma 12V.
Chciałem wiedzieć czy taka sztuczka z rezerwowym źródłem jest właściwa.
obserwator44
Nowicjusz
 
Posty: 4

09 Sty 2019, 12:41

obserwator44 napisał(a):Chciałem wiedzieć czy taka sztuczka z rezerwowym źródłem jest właściwa.
Jeżeli zachowasz odpowiednie środki ostrożności to elektronika w samochodzie nie odczuje takiego zabiegu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Night Power GP 2012 - Łomża
    Trzecia runda Night Power GP 2012 odbyła się w Łomży 18 sierpnia. Na ulicach miasta można było zobaczyć rzadko spotykane samochody, a ulica Spokojna zmieniła się w strefę streetracingu. Na NIGHT POWER Grand Prix w Łomży chyba ...

09 Sty 2019, 20:28

Dzięki za odpowiedź. Na coś będę musiał się zdecydować :)
obserwator44
Nowicjusz
 
Posty: 4

09 Sty 2019, 22:47

obserwator44 napisał(a):Zakupy, start- sklep, start - kolejny sklep itd. Wtedy trzeba wyjąć i doładować.

Mam system start-stop w nowym samochodzie. Kilkadziesiąt razy dziennie potrafi się wyłączyć i włączyć na skrzyżowaniach i nic nie trzeba doładowywać. Daruj sobie to odłączanie akumulatora. 50 lat temu, gdy była prądnica prądu stałego, a nie zmiennego (alternator) wyciągało się akumulator na noc. W instrukcji do Warszawy było zalecane wyciąganie akumulatora, spuszczanie oleju i wody na noc przy silnym mrozie.
aGradory
 

11 Sty 2019, 11:29

Cichy77 napisał(a):W nowych samochodach trzeba sprawdzić w instrukcji czy nie ma jakiś przeciwskazań do wyjęcie akumulatora, a jeżeli są to trzeba zastosować się do procedury jaką znajdziemy w książce obsługi samochodu.

Dokładnie tak jest. Należy zajrzeć do instrukcji obsługi. Niektórzy producenci wręcz zabraniają odłączania aku w niektórych modelach nowych samochodów i nakazują w instrukcjach użycia w takim przypadku zapasowego źródła energii.
Tak na marginesie - takie krótkie trasy, to jest zabójstwo dla tego samochodu. Cierpi nie tylko akumulator, jak się sam przekonałeś, ale głównie cierpi silnik, który często może być niedogrzany. A to jest zabójstwo dla niego. Samochody niestety nie służą do jazdy na krótkie, kilkukilometrowe trasy i częste uruchamianie. No ale jest jak jest i wielu kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy i robią tak jak ty. No ale jak trzeba, to nic nie poradzisz. Coś za coś.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

16 Sty 2019, 11:02

Dyskusja na temat systemu S/S została przeniesiona do osobnego wątku: Czy system start/stop na prawdę oszczędza paliwo?

W tym wątku trzymamy się tematu "Wyjęcie akumulatora z współczesnego auta" :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016