Wyjecie silnika TD4 z Freelandera 2003r.

25 Mar 2011, 19:17

Witam.
Mam pewien problem ,ponieważ jestem w trakcie demantoażu silnika ,ktory musze naprawic. A mianowicie:
1. Lepiej wyjać silnik góra czy dołem?
2. Jak odlaczyć skrzynie biegów od całej reszty prowadzacej do lewarka?
3. Jak odłaczyć kable prowadzace od komputera do silnika?

P.S. Potrzebuje panewek głownych oraz korbowodowych nominalnych. Gdyby ktos wiedzial gdzie mozna dostac w dobrej cenie to proszę o wiadomosc. Z góry dziekuję.
norbi367
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Sandomierz

25 Mar 2011, 22:24

Silnik najwygodniej jest wyciągać dołem-pamiętaj tylko żeby go rozzbroić-alternator, pompa klimy itp.Górą są duże szanse że coś rozp... po drodze.
Kable dobrze by było jakbyś poodłączał przy silniku, oznaczył taśmą papierową i opisał która wtyczka od czego-łatwiej je będzie powkładać.
Co do skrzyni to jeśli dobrze pamiętam to można gdzieś przy krzyżaku rozłączyć i zdaje mi się przy samej skrzyni(nie jestem pewien teraz jak to było).

P.S.Widzę że silnik chyba jest zatarty :wink: .Nie opłaca się ta robota bo jak się kupuje panewki to tylko orginały a to dużo kosztuje( do starego 2.0TDI 1200zł :lol: )A nie tylko to jest do wymiany.Lepiej już chyba poszukać dobry silnik z angola.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

18 Maj 2011, 18:04

norbi367 napisał(a):Witam.
Mam pewien problem ,ponieważ jestem w trakcie demantoażu silnika ,ktory musze naprawic. A mianowicie:
1. Lepiej wyjać silnik góra czy dołem?
2. Jak odlaczyć skrzynie biegów od całej reszty prowadzacej do lewarka?
3. Jak odłaczyć kable prowadzace od komputera do silnika?

P.S. Potrzebuje panewek głownych oraz korbowodowych nominalnych. Gdyby ktos wiedzial gdzie mozna d
ostac w dobrej cenie to proszę o wiadomosc. Z góry dziekuję.

Witam !!! Norbi piszę bo mam ten sam problem co kiedyś ty miałeś z twoim autem otóż zapala mi się kontrolka żółta zwykrzyknikiem i traci moc ...czy jest możliwe abys powiedział co to było i jak to naprawiłeś ???????????? Bardzo prosze o POMOC!!!!!!!!!
jaca
jaca1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Chorzów

22 Maj 2011, 08:54

Komputer wskazał na czyjnik ciśnienia na szynie wtryskowej. Właściwie to samo ustało choc nie wiem czy miało cos to doczynienia z filterkiem odmy, ktory doprowadził do przytarcia silnika.
norbi367
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Sandomierz

22 Maj 2011, 11:27

norbi367 napisał(a):Komputer wskazał na czyjnik ciśnienia na szynie wtryskowej. Właściwie to samo ustało choc nie wiem czy miało cos to doczynienia z filterkiem odmy, ktory doprowadził do przytarcia si
lnika.



Witam !!!...i dzięki za wskazówki już dzwomie do gościa co mi to robi ,,próbuje,,zrobic bo jak twierdzi to już pół silnika wymienił i dalej auto nie jeżdzi. Czyli refleksja natychmiast po jakiejs naprawie auto do ,,żyda ,, co? Powiedz jak długo na tej awarii jeżdziłeś do przcierki silnika ?
jaca
jaca1
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Chorzów

22 Maj 2011, 15:03

tzn ta kontrolka zapalała sie co jakis czas. Mysle ze od ostatniego sie pojawienia przejechalem moze z 500km po czym wystrzelił wąż od intercoolera, za niedlugo kolejny. Pozniej olej wysadzało przez bagnet, no a na koncu kopcił siwym dymem, po czym silnik zaczał stukac. Ja nie wiem czy miało to wszystko coś ze sobą wspólnego. Ja tylko opisuje jaka była historia z moim samochodem. Wiem tylko że przyczyna przytarcia silnika był filtr odmy.
norbi367
Nowicjusz
 
Posty: 7
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Sandomierz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...