Wykryte utajone wady po kupnie auta

29 Paź 2020, 16:58

Witam, kupiłem z żoną kilka dni temu auta. Byłem z facetem co sprzedawał na stacji diagnostycznej niedaleko miejsca spotkania. Diagnosta powiedział wszystko o aucie co widział, ale nie powiedział, że zamiast katalizatora jest wspawana rura.

Nie znam się na mechanice, a na pewno nie patrzyłbym na rurę wydechową. Diagnoście zapłaciłem pieniądze bez rachunku / bez kartki co jest do zrobienia. Znając życie gdybym pojechał do diagnosty to powie, że mi powiedział o tej wadzie. Słowo przeciwko słowu.

O katalizatorze dowiedziałem się dzisiaj jak byłem na stacji u znajomego w zupełnie innym mieście.

Sprzedający nie był właścicielem auta. Miał je około miesiąca, a ja mam umowę z poprzednim właścicielem, całe szczęście żądałem wpisania pełnej kwoty na umowie. Handlarzyna nie odbiera telefonu ani nie odpisuje na SMS'y.

We wrześniu tego roku auto przeszło przegląd we Wrocławiu.

Zastanawiam się teraz tak:
- uderzyć do stacji co mi prezentował auto - chociaż myślę, że to bez sensu...
- uderzyć do stacji gdzie był miesiąc temu robiony przegląd i mieć od nich zaświadczenie, że był wtedy katalizator - tylko co mi to da?
- uderzyć do poprzedniego właściciela? Ale wtedy facet z umowy może się tłumaczyć, że był katalizator bo zrobił przegląd...
- Iść na policję i powiedzieć prawdę licząc, że uda się im coś zrobić - może medykowi policja mimo pandemii by pomogła...

Jakieś rady? Jestem w czarnej d... I nie wiem co zrobić bo dowiedziałem się, że wspawanie katalizatora to tutaj koszt powyżej 2000zł...
PanSosna112
Obserwowany

29 Paź 2020, 17:08

No ale gdzie te utajone wady? Rura zamiast kata jest na wierzchu nikt nic nie ukrył, diagnosta mógł przeoczyć to tylko człowiek. Czy na SKP była robiona analiza spalin?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2020, 17:20