Wylewający się płyn ze zbiorniczka wyrównawczego po odkręceniu korka

21 Cze 2019, 23:17

Audi a3 8l
Ogólnie problemem była rosnąca temperatura silnika.
Po wizycie u mechanika wymieniono termostat, czujnik temperatury, moduł sterowania wentylatorami. Wentylatory chodzą, termostat się otwiera. Jednakże, temperatura dalej w teorii rosła a mechanik powiedział że problem jest na desce rozdzielczej (Jak się popuka w deskę to licznik temperatury spada), a silnik w rzeczywistości się nie grzeje, zapewniał że to nie uszczelka bo węże są miękkie. Nie wiem czemu ale chciałem jednak sprawdzić czy to na pewno nie upg więc po przejechaniu 7 km na dość rozgrzanym silniku, delikatnie zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka płynu chłodzącego jednak zamiast zwykłego syknięcia, woda zaczęła wrzeć i wylało się trochę płynu. Zakupiłem więc tester na wykrywalność CO2. Na rozgrzanym silniku znowu odkręciłem korek, ale tym razem było zwykłe "syknięcie"(nic nie bulgotało), wbiłem miarkę w zbiornik no i zacząłem delikatnie przygazowywać po 2 minutach nic się nie działo (nie zmieniło koloru) Niestety nagle podczas testu wystrzeliło płyn chłodzący ze zbiornika. Co może być przyczyną? Płyn w zbiorniku był zalany do połowy. Majonezu po korkiem oleju nie mam, kable faktycznie wydają się być miękkie..
swierszczuk
Obserwowany
 
Posty: 1
0

23 Cze 2019, 11:19

swierszczuk napisał(a):na dość rozgrzanym silniku, delikatnie zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka płynu chłodzącego jednak zamiast zwykłego syknięcia, woda zaczęła wrzeć i wylało się trochę płynu.

Na temat odkręcania korka na gorącym silniku było pisane już miliony razy. Oprócz tego polecam zapoznać się z instrukcją obsługi samochodu w tym zakresie, zanim dojdzie do jakiegoś niebezpiecznego zdarzenia.
Temat zamykam, bo nóż w kieszeni się otwiera jak się czyta takie rzeczy. Najpierw się robi, a potem żałuje, że wcześniej się nie poczytało...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Model LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa
    LC 500 pokazuje przyszłość Lexusa. Wskazuje, w jakim kierunku będzie się rozwijał design, osiągi i własności jezdne naszych samochodów – mówi w wywiadzie dla portalu lexusenthusiast.com wiceprezes Lexus ...