21 Cze 2019, 23:17
Audi a3 8l
Ogólnie problemem była rosnąca temperatura silnika.
Po wizycie u mechanika wymieniono termostat, czujnik temperatury, moduł sterowania wentylatorami. Wentylatory chodzą, termostat się otwiera. Jednakże, temperatura dalej w teorii rosła a mechanik powiedział że problem jest na desce rozdzielczej (Jak się popuka w deskę to licznik temperatury spada), a silnik w rzeczywistości się nie grzeje, zapewniał że to nie uszczelka bo węże są miękkie. Nie wiem czemu ale chciałem jednak sprawdzić czy to na pewno nie upg więc po przejechaniu 7 km na dość rozgrzanym silniku, delikatnie zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka płynu chłodzącego jednak zamiast zwykłego syknięcia, woda zaczęła wrzeć i wylało się trochę płynu. Zakupiłem więc tester na wykrywalność CO2. Na rozgrzanym silniku znowu odkręciłem korek, ale tym razem było zwykłe "syknięcie"(nic nie bulgotało), wbiłem miarkę w zbiornik no i zacząłem delikatnie przygazowywać po 2 minutach nic się nie działo (nie zmieniło koloru) Niestety nagle podczas testu wystrzeliło płyn chłodzący ze zbiornika. Co może być przyczyną? Płyn w zbiorniku był zalany do połowy. Majonezu po korkiem oleju nie mam, kable faktycznie wydają się być miękkie..