Wymiana Amortyzatorów Mazda 323 Bg

16 Maj 2016, 19:51

Cześć ,
Nastał czas wymiany amortyzatorów w mojej wiekowej maździe 323 . Prawy przód i lewy tył są praktycznie bezużyteczne , więc będę musiał wymienić wszystkie 4 ...
Chciałbym wymienić amortyzatory w garażu z pomocą taty .
Przewertowałem wiele forów i mam już mętlik w głowie - nie wiem jakie amortyzatory wybrać .
Ludzie mówią głównie KAYABY lub Sachs , jednak ceny to 200zł + za sztukę .
Znalazłem amortyzatory JapanParts 150zł szt , ale nie znam opini o nich.
Są jeszcze amortyatory Denckermann za 60zł na tył i Service Parts za 100zł na przód , ale tych firm zupełnie nie znam ... Proszę Was doradźcie coś , bo już nie wiem co kupić ...
Aaa właśnie , czy odrazu wymieniać poduszki , łożyska i sprężyny czy to nie jest konieczne?
Tak wyglądają kielichy od spodu:

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

[link wygasł]

Będę wdzięczny za pomoc :)
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Maj 2016, 10:55

marcinek123 napisał(a): czy odrazu wymieniać poduszki , łożyska i sprężyny czy to nie jest konieczne?
Tego dowiesz się jak zdejmiesz mcphersony z przodu. Na pewno warto wymienić odboje i gumy osłaniające. Będą ci potrzebne ściągacze do mcphersonów.

marcinek123 napisał(a):Przewertowałem wiele forów i mam już mętlik w głowie - nie wiem jakie amortyzatory wybrać.
Amortyzatory Kayaba i Sachs są ok sam mam Kayaby co do pozostałych nie wypowiem się bo ich nie znam. Jeżeli masz zamiar jeździć jeszcze jakieś dwa lata to myślę że warto zainwestować w trochę lepsze amorki. Poszukaj kompletu na przód i tył wraz z odbojami i gumami osłaniającymi (popytaj sprzedających czy np. dostaniesz jakiś rabat czy całym komplecie, często udaje się coś wytargować :))

Miejsca mocowania amorków masz już trochę skorodowane więc warto je zabezpieczyć przed ponownym zamontowaniem amortyzatorów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2016, 15:36

Dzięki za odpowiedź , dobry pomysł mi podsunąłeś z tym zabezpieczeniem miejsc wokół amorków :D , można to zrobić zwykłym czarnym Hammeritem ?
Chcę kupić takie amorki:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
One już są z odbojami i osłonami , tylko pytanie czy to pojeździ z 2 lata , bo właśnie tyle mniej więcej chciałbym pojeździć .
Co do oryginalnych Kayabów , albo sachsa , polecasz jakieś hurtownie gdzie można dostać taki sprzęt , czy lepiej kupować w lokalnych sklepach?
Ps:
Ściągacze do McPersonów czymś się różnią od tych zwykłych?
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Maj 2016, 16:51

marcinek123 napisał(a):można to zrobić zwykłym czarnym Hammeritem ?
Myślę że tak tylko przeczyść trochę tą powierzchnię zanim ją pomalujesz.

marcinek123 napisał(a):One już są z odbojami i osłonami , tylko pytanie czy to pojeździ z 2 lata , bo właśnie tyle mniej więcej chciałbym pojeździć .
Myślę że dwa lata pociągną :) na tyle mają gwarancję. Znając życie pewnie dłużej, zależy jeszcze od tego ile zrobisz w tym czasie km.

marcinek123 napisał(a):Co do oryginalnych Kayabów , albo sachsa , polecasz jakieś hurtownie gdzie można dostać taki sprzęt , czy lepiej kupować w lokalnych sklepach?
Ja kupowałem na allegro z jakiegoś sklepu bo dostałem najlepszą ofertę.

marcinek123 napisał(a):Ściągacze do McPersonów czymś się różnią od tych zwykłych?
Musisz mieć możliwość ściśnięcia sprężyny, jeżeli masz takie ściągacze to powinno być ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2016, 19:49

Jak te dwa latka by pociągnęły to bym był zadowolony :) , teraz aktualnie z tyłu zamontowane są SRL , a z przodu nawet nie wiem , bo są strasznie skorodowane.
Jeśli chodzi o moje roczne przebiegi to myślę , że oscylują w okolicy 8-10 tyś km.
Teraz tylko studia , małe zakupy , więcej podróżowania we wakacje :D
Co do ściągaczów to mam takie normalne do sprężyn , więc jak napisałeś nie powinno byc problemu :D.
Także dzięki jeszcze raz , za pomoc :wink:
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

17 Maj 2016, 20:44

Daj znać jak uporasz się z wymianą i jak ci poszło oraz jakie amorki założyłeś i czy będziesz zadowolony po wymianie. :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Maj 2016, 21:04

Pewnie , w tym , albo następnym tygodniu będę to robić , także zdam relacje z prac :)
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

29 Maj 2016, 13:36

Amorki wymienione , zdecydowałem się na Service parts i denckermanna . Jest różnica , teraz jest co prawda twardo , ale owiele lepiej się prowadzi .
Zabezpieczyłem całe nadkola farbą antykorozyjną .
Niestety podczas wymiany urwał nam się przewód hamulcowy i to trochę zgasiło mój zapał :D
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Maj 2016, 11:59

marcinek123 napisał(a):Niestety podczas wymiany urwał nam się przewód hamulcowy i to trochę zgasiło mój zapał
Czasem tak się zdarza że trzeba coś więcej wymienić. Rozumiem, że przewód wymieniony i śmigasz :) Życzę więc szerokości :!:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Maj 2016, 15:59

Dokładnie tak , wszystko śmiga jak należy :D
Dzięki wielkie , do zobaczenia na drodze :)
marcinek123
Początkujący
 
Posty: 126
Prawo jazdy: 01 07 2013
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Mazda 121
Silnik: 1.1 54KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

31 Maj 2016, 09:43

Ważne że udało Ci się zrobić wszystko samodzielnie,następnym razem pójdzie tym lepiej i łatwiej,a przerwanym przewodem się nie przejmuj,bo takie drobne usterki zdarzają się każdemu. Tutaj przynajmniej wiesz co masz włożone,na jakich częściach jeździsz a to przecież bardzo ważne.
HQaero
Nowicjusz
 
Posty: 22
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4

04 Cze 2016, 06:53

Deckermann to chińszczyzna,osobiście mógłbym kupić ich klocki hamulcowe i to wszystko.Przeciętna trwałość amortyzatorów nie renomowanych firm to ok.20tyś.km ,renomowane wytrzymują na naszych drogach ok.100tyś.km.zachowując przy tym przyzwoite parametry.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8594
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)