Wymiana baterii w pilocie kluczyka Civic VIII UFO - pilot nie działa

24 Gru 2017, 11:46

Mam pewien problem z wymianą baterii w pilocie. Samochód nie jest mój ale znam go dobrze i chciałem pomóc. Jednak trochę zdziwiłem się jak sprawa stała się skomplikowana :/

Może ktoś pomoże bo miał podobną sytuację. Poniżej opisuję jak wygląda problem.

Mam dwa oryginalne kluczyki do Civic VIII z racji tego że jeden jest częto używany chciałem wymienić baterię CR1616 3V taka jak powinna tam być. Sama wymiana jest prosta i tu nie ma problemu jednak po wymianie baterii na nową czerwona dioda na pilocie nie zapala się a to z kolei oznacza że on nie działa. Sprawdziłem napięcie starej baterii 3,04V i nowej 3,32V więc tu jest ok. Baterię wkładam prawidłowo. W dwóch pilotach jest dokładnie taka sama reakcja na wymianę że dioda przestaje świecić i kluczyk staje się nie akrywny. Po powrocie do starej baterii ponownie wszystko działa bez problemu i dioda odrazu jest aktywna po naciśnięciu przycisku.

Szukałem w necie i wszędzie gdzie są przykłady wymiany baterii dioda odrazu po wymianie działa jak zostanie naciśnięty dowolny przycisk.

Nie próbowałem jeszcze kodowania kluczyków robi się to prosto ale obecnie nie mam tego auta pod ręką żeby to sprawdzić.

Myślicie, że to wina nowych baterii mam dwie takie same Panasonic i przy obu to samo po wymianie :/ Instrukcja po niemiecku ale nic tam nie znalazłem na temat tego problemu szukałem też w wercji ang. bo polskiej nie mam i też nic.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

26 Gru 2017, 18:58

ArteK napisał(a):W dwóch pilotachjest dokładnie taka sama reakcja na wymianę że dioda przestaje świecić i kluczyk staje się nie akrywny. Po powrocie do starej baterii ponownie wszystko działa bez problemu i dioda odrazu jest aktywna po naciśnięciu przycisku.

Ano to jest ciekawe. Jakby kluczyk miał się rozkodować, to moim zdaniem, rozkoduje się po wyjęciu baterii i wtedy nawet jak się włoży starą, to też nie powinna ona już działać. Nie spotkałem się z taką sytuacją. Ale może znaczenie ma pojemność baterii? Te 1616 powinny mieć w standardzie 50mAh. Podejrzewam jednak, że na samej baterii ani na opakowaniu producent juz nie napisał ile ona ma? Zmierz tak z ciekawości jaki prąd ma stara bateria, a jaki prąd ma stara bateria.
Co do samego kodowania, to ciekawi mnie, czy da się zakodowac kluczyk, w którym pilot nie wysyła sygnału. Bo wysyłanie sygnału jest potwierdzane właśnie miganiem tej diody ( dlatego ta dioda miga, a nie swieci na stałe ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2017, 20:20

MotoAlbercik napisał(a):Te 1616 powinny mieć w standardzie 50mAh. Podejrzewam jednak, że na samej baterii ani na opakowaniu producent juz nie napisał ile ona ma?
Niestety nie ma :/

MotoAlbercik napisał(a):Zmierz tak z ciekawości jaki prąd ma stara bateria, a jaki prąd ma stara bateria.
Jak to zrobić? Napięcia mierzyłem i podałem wyżej.

MotoAlbercik napisał(a):Nie spotkałem się z taką sytuacją.
Dokładnie, również jestem zaskoczony. Muszę jeszcze jakieś inne baterie skombinować i sprawdzić.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

26 Gru 2017, 20:41

ArteK napisał(a):Jak to zrobić? Napięcia mierzyłem i podałem wyżej.
przełącz miernik na zakres 10 albo 20A ( zależy jaki masz miernik ) , elektrody włóż w gniazda COM i A i przyłóż je do plusa i minusa bateri. Jak tu za bardzo nic nie będzie wskazywać, to przełącz na mA, daj na największy prąd ( np. 200mA ), elektrody włóż na COM i tam gdzie masz oznaczenie mA i jedną elektrodę przyłóż na plus baterii, a drugą na minus. Ale najpierw zacznij od A. I musisz troszkę potrzymać, bo prąd będzie malał cały czas - najpierw szybko, potem coraz woolniej.
I sprawdz obie baterie - starą i nową. I porównasz prądy.
No i jak masz możłiwośc, to skombinuj jak piszesz jakąś inną baterię i zobaczysz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Gru 2017, 11:54

MotoAlbercik napisał(a):daj na największy prąd ( np. 200mA ), elektrody włóż na COM i tam gdzie masz oznaczenie mA i jedną elektrodę przyłóż na plus baterii, a drugą na minus
Zmierzyłem i wygląda na to że baterie nowe praktycznie nie mają prądu ;/
Wrzucam zdjęcie jak to wygląda na obu bateriach. Przy ustawieniu 200mA nowa bateria ma 0,1 a po chwili 0,0 ;/ używana ma od 0,4 i nie spada niżej niż 0,2 nawet jak dłużej trzymam.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Ale ciekawe jest to że zmierzyłem przed pomiarem prądu na bateria nowej napięcie i było 3,28V po pomiarze prądu który wykonałem napięcie na tej baterii 3,01V. Chyba jakieś wadliwe te baterie Panasonic. Zamówiłem już nowe trzech różnych firm i sprawdzę jak przyjdą co się będzie działo.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Gru 2017, 21:02

Daj znać co ci z tego wyszło :mrgreen:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Bezpieczni rowerzyści
    Rower staje się coraz bardziej popularnym środkiem transportu, a rowerowe wycieczki ulubioną formą spędzania wolnego czasu. Nie brakuje również ludzi, którzy na rowerze realizują swoją sportową pasję. Tymczasem ...

03 Sty 2018, 21:21

MotoAlbercik napisał(a):Daj znać co ci z tego wyszło
Musiały być trefne baterie Panasonic'a te co kupiłem wcześniej. Mam teraz baterie 1616 trzech rożnych producentów i na każdej jest napięcie 3,28V i prąd nie spada poniżej 50mAh jak mierzyłem. Wymieniłem w pilocie i dioda działa tak jak powinna :)
Nie sprawdzałem jeszcze czy w samochodzie działa pilot po wymianie baterii bo nie mam go pod ręką ale myślę że będzie ok.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

04 Sty 2018, 14:00

Niestety bateria baterii nierówna - ta sama sprawa jest w kluczykach Peugeota: kupisz baterię w markecie, nie działa. Kupisz w serwisie - działa.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

05 Sty 2018, 14:49

W baterii jak w aku - najważniejszy jest prąd, a nie samo napięcie. JAk aku ma poniżej 12,5V to zaczynają się problemy. To samo z bateriami, tyle, że im mniejsze napięcie, tym bardziej jest ono ważne, bo z niego wynika prąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Sty 2018, 23:15

Kluczyk działa w samochodzie bez problemu po wymianie na inną baterię o której wyżej napisałem i nie trzeba kodować kluczyka :)
Dzięki za pomoc :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016