Wymiana łączników stabilizatora

22 Wrz 2018, 18:06

Witam
Dziś wymieniałem łąćzniki stabilizatora w VW Bora. Podniosłem najpierw lewą stronę. Z trudem odkręciłem śruby, ale poszło. Najpierw odkręciłem od wahacza, potem od stabilizatora. Potem podniosłem wahacz podnośnikiem hydraulicznym, gdyż stabilizator poszedł do góry. Dopasowałem i zacząłem wkręcać dół najpierw. Tam jest na Imbus 10. Kręciłem najpierw całym łącznikiem ile się dało, potem złapałem górę i skręciłem. Potem dociągnąłem dół imbusem, ale widzę, jakby śruba była zbyt długa, tzn. widzę że jest mała przerwa miedzy śrubą a gumą. Dokręciłem mocniej, potem po opuszczeniu dociągnąłem. Prawa strona tak samo. Teraz moje pytanie, czy tak ma być, czy coś źle zrobiłęm?? Bo śruby dalej nie pójdą. Stuki ustały, ale nie wiem czy jest to w porządku, żeby nie padły przez zły montaż.
damianw123
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volkswagen Bora
Silnik: 1.4 16v 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Paź 2018, 09:37

Jeżeli zakręciłeś śrubę do oporu to powinno być okej, przy wymianie łączników stabilizatora nie ma wielkiej filozofii, wystarczy mieć części oraz narzędzia,a jeżeli nie jesteś pewny to podjedź do pierwszego lepszego warsztatu aby Ci to sprawdzili.
MotoSzef
Nowicjusz
 
Posty: 19
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Drogo, szybko i luksusowo - zestawienie wyjątkowych coupe!
    Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe ...