Wymiana reflektora w Polo III 6N, 6KV

16 Kwi 2011, 18:54

Wykorzystałem częściowo tekst z książki : ,,VW Polo Sam naprawiam od IX 1994 do X 2001 tylko po to żeby poprawić masę błędów autora. Z jego instrukcją nie da się operacji wykonać.



Kierunkowskazy przednie

Odblokować zatrzask trzymający kierunkowskaz za reflektor. Wyciągnąć lampę
kierunkowskazu do przodu, zwracając uwagę
na boczne zaczepy (strzałki na rys. N94-0034).
Te zaczepy powinny być wprowadzone podczas
zamontowania w prowadnice obudowy
reflektora.(str 276 )


Wymontowanie i zamontowanie
reflektora[/b]
Modele do IX 1999
Reflektora Valeo nie można rozkładać. Jeśli zostanie uszkodzona na przykład szyba rozpraszająca, jest konieczna wymiana całego reflektora. Reflektor do 1999r i po, różnią się kształtem zewnętrznego gniazda na przewody. Kupując nowy trzeba o tym pamiętać.
Wymontowanie
Wyłączyć przełącznik reflektora.
Odłączyć przewód kierunkowskazu
Wymontować kierunkowskaz przedni obok reflektora.
Odłączyć złącza od żarówki reflektora oraz od
regulacji zasięgu świateł.
Wymontować osłonę chłodnicy (grill 3 wkręty z przodu i nakrętka z plastiku pod kierunkowskazem) Bez zdjęcia kierunkowskazu nie zdejmie się jej. (patrz „Układ chłodzenia").
Wykręcić 3wkręty mocujące reflektor (strzałki na rys.
N94-0031). Dolny wkręt nie spada, gdyż jest
zamocowany obejmą.(U mnie spada).

Zamontowanie
Trzeba przełożyć żarówki dużą i małą, (przykrywkę zdejmuję podważając łyżką, tak jest łatwo) .Przełożyć stary silniczek regulacji poziomu światła ze starej do nowej lampy. Wykręca się go w lewo i przyciągając lustro za uchwyt mocowania żarówki, odczepia się kulkę odchylając do góry. W nowej lampie trzeba odkręcić zaślepkę w miejscu mocowania regulatora, prawdopodobnie odpowiednio grubym imbusem. Ja go nie miałem, więc użyłem kleszczy hydraulicznych. Mój nowy reflektor miał kulkę zaczepianą w linii poziomej, inaczej niż stary. Zakładamy regulator w nowym lustrze, najpierw zaczepiając kulkę przytrzymując za mocowanie żarówki, a potem wsuwamy obudowę regulatora w zaczepy i przekręcamy w prawo.(Wchodzi tylko w jednej pozycji).
Zamontować reflektor (to nie jest łatwe, bo lewy dolny wkręt skrywa się pod krawędzią zderzaka. Częściowo wkręciłem ten wkręt, a potem ostrym nożem naciąłem otwór i nałożyłem na wkręt.)
Częściowo wkręciłem dwa pozostałe. Następnie sprawdzamy jak będzie pasował kierunkowskaz, czy zaczepi się za reflektor. Jeśli wszedł na miejsce, dokręcamy wkręty reflektora do końca. Znowu wyjmujemy kierunkowskaz i przykręcamy grill po kloszem. Ostatecznie mocujemy klosz kierunkowskazu, zatrzask musi dobrze zaskoczyć.
Podczepiamy wszystkie przewody.
Zamontować osłonę chłodnicy (patrz Układ
chłodzenia").
Ustawić reflektory w stacji obsługi. (str. 281 )
darek1040
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: podlaskie

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Gdy policjant kieruje ruchem
    Widok policjanta kierującego ruchem jest tak rzadki, że wielu kierowców nie potrafi poprawnie zinterpretować pokazywanych poleceń. Ważne, aby pamiętać, że sygnały dawane przez osobę kierującą ruchem są ważniejsze niż ...