Wymiana tarcz tył Nissan Almera N16

15 Cze 2016, 17:11

Czesc, dzisiaj bylem u mechanika, wymiana klockow, tarcz przod. Koszt 470 zlotych. Natomiast, jadac dalej cos szurało przy hamowaniu i mysle, ze to tył. Klocki mam wymienione 4 miechy temu, ale tarcze juz lichutkie. Czy szuranie moze byc od lichych tarcz? Postanowilem sam sobie wymienic tarcze z tylu, bo musze to zrobic, a z kosztami w tym miesiacu juz nie wyrobie. Zas dawac tyle kasy? Klockow nie bede wymieniac bo jeszcze sa dobre. Moze ktos napisac, jak sie to robi i jakie narzedzia potrzebne? Tarcze kupie juz za 70 zeta jedna sztuka. Boje sie tego, czy se poradze, no ale nie mam wyjscia.
plusio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Cze 2016, 18:32

Wymiana tarcz, czy klocków to żadna filozofia. Musisz tylko skombinować sobie jakiś patent do wciśnięcia zacisków, gdyż nowe tarcze będą grubsze od starych i mogą się nie mieścić między klockami :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3789
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

15 Cze 2016, 20:41

Dla mnie filozofią jest wymiana zarowki. Po drugie to mam ogromne problemy ze zloscia i jak cos pojdzie nie tak to mnie zalewa biala goraczka i zamiast naprawiac to psuje tak, ze sie juz nie da naprawic
Inna sprawa kumpel mi mowi, ze sporo przeplacilem, ze za 470 zeta to sie wymienia w jakis super samochodach z tarczami srednicy pol metra
plusio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Cze 2016, 21:10

plusio napisał(a): Postanowilem sam sobie wymienic tarcze z tylu, Klockow nie bede wymieniac bo jeszcze sa dobre.
Przy wymianie tarcz należy zamontować nowe klocki. Stare zbyt długo będą się niejako układać co może negatywnie wpłynąć na żywotność nowej tarczy.
yeti65 napisał(a):Wymiana tarcz, czy klocków to żadna filozofia. Musisz tylko skombinować sobie jakiś patent do wciśnięcia zacisków,
Tylne tłoki zazwyczaj się wkręca wywierając jednocześnie na nie nacisk. Mile widziany odpowiedni przyrząd.
plusio napisał(a):wymiana klockow, tarcz przod. Koszt 470 zlotych.
Przy tarczach wentylowanych cena nie wygórowana , przy zwykłych dyskusyjna . Być może części z wyższej półki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Cze 2016, 19:33

Tarcze mam firmy ABS, a klocki Brembo. Dzisiaj bylem w warsztacie. Zgadnijcie ile ode mnie chcieli? 850 zlotych!!! Bo zacisk do wymiany, a nowy to kolo 600 zlotych. Chyba ich po............. Przeciez zacisk mozna naprawic, a na allegro sa za 200 zlotych nowki. Pojechalem do innego mechanika, jutro ma mi to obejzec, jak bedzie sie dalo to za stowke naprawi.
plusio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus opracuje crossovera mniejszego niż UX?
    Zaprezentowany w ubiegłym roku model UX jest najmniejszym crossoverem w ofercie Lexusa. W przyszłości może się to jednak zmienić, bowiem japońska marka rozważa stworzenie mniejszego auta – wynika ze słów wiceprezydenta ...