Wymiana tylnej przekładni lub silnika elektrycznego Peugeot 508 Hybrid

20 Paź 2023, 12:42

Witam. Mam problem z Peugeotem 508 2012 2.0HDi Hybrid4 Sedan. Z tego co czytałem na forum bolączką tego modelu jest tylna przekładnia wraz z silnikiem, która nagle zrywa połączenie i przełącza na silnik spalinowy podczas dodawania gazu, przy tym mocno szarpiąc. Na początku myślałem, że może być to problem ze skrzynią biegów lecz po wyłączeniu trybu ECO gdzie odłącza przełącznie na hybryde biegi zmienia płynnie przy ruszaniu i działa bez zarzutu. Dopiero w gdy działa wraz z silnikiem elektrycznym szarpie i gubi się przy zmianie biegów po przełączniu na diesela. Szukam pomocy z naprawą / wymianą tego elementu.

Czy zna ktoś jakiś dobry serwis w okolicy Koła/Konina w woj. wielkopolskim? Nie mam Diagboxa i nie wiem który mechanik mógłby znać dobrze ten temat lub w ogóle temat hybryd Peugeota. Poleci ktoś jakiś serwis lub sam ogarnie mi ten temat?

Pozdrawiam.
marek2203
Obserwowany
 
Posty: 2

20 Paź 2023, 15:01

Ten Hybrid4 to ciekawe rozwiązanie i być może tam brakuje jakiejś synchronizacji. Bo z tego co wiem napęd elektryczny nie łączy się ze spalinowym i jak jedziesz w trybie EV to masz napęd na tylne koła a jak w trybie spalinowym to na przednie. Choć mogę się mylić bo to jakieś francuskie rozwiązanie :)

marek2203 napisał(a):jest tylna przekładnia wraz z silnikiem, która nagle zrywa połączenie i przełącza na silnik spalinowy podczas dodawania gazu
Chodzi tu o moment kiedy jedziesz w trybie elektryczny i następuje przejście do trybu spalinowego?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10008
Zdjęcia: 35

23 Paź 2023, 13:50

Tak. Mniej więcej tak to wygląda. Elektryczny napęd jest na tylną oś a przednia jest połączona z dieslem. Problem polega na tym że ruszając na silniku elektrycznym, przy mocniejszym dodaniu gazu, elektryczny napęd się nagle wyłącza i diesel się gubi i szarpie biegami. Nie ma płynnego przejścia. Gdy ruszamy spokojnie to nie ma problemu, płynnie przechodzi na silnik spalinowy. Z tego co słyszałem to może być to problem silnikiem elektrycznym lub przekładnia tylnej osi. Nie znam nikogo kto by się znal na tym wynalazku, a nie chce oddać do jakiegoś laika. Autoryzowany serwis weźmie kosmiczne pieniądze a nie chce wydać przy tym połowy wartości samochodu...
marek2203
Obserwowany
 
Posty: 2

08 Lis 2023, 14:23

Witam. Mam ten sam problem w Citroenie DS5 hybrid4, jeśli znalazłeś firmę, która to regeneruje to proszę o kontakt. Pozdrawiam
Kapelan74
Obserwowany
 
Posty: 1

21 Cze 2024, 12:51

Witam Panie Marku mam chyba ten sam problem w swoim peugeot 508 rxh i jestem z konina.czy znalazł pan jakiegoś dobrego mechanika od tych samochodów??
Lukasz807
Obserwowany
 
Posty: 1

21 Cze 2024, 13:33

Witam, mam podobny problem w Citroen DS5 hybrid4.
Najczęściej przy skręcie i wciśnięciu pedału gazu. Tylko na niskich biegach 1-2 następuje wyraźne szarpnięcie.
Tak jak opisujecie, prawdopodobnie podczas przełączenia z silnika elektrycznego na diesel.
Dodatkowo podczas dojazdu, hamowania, objaw szarpnięcia tak jakby nie rozsprzęglał.
Wstępnie obstawiam Mechanizm różnicowy (9677814680) lub tylko Czujnik impulsów (2204 F0).
Czy komuś udało się usunąć taką usterkę?
Arecki24
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd
    Samochód KWID CONCEPT, został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi w 2014 roku. Postanowiliśmy go Wam przedstawić ponieważ jest Sympatyczny, a przy tym auto ma budzący poczucie solidności design, w połączeniu ...
    Na przejeździe pierwszeństwo ma zawsze pociąg!
    Podróżując samochodem często na naszej drodze napotykamy na przejazdy kolejowe, czyli skrzyżowania torów kolejowych z drogami publicznymi. W Polsce na 380 tys. km dróg publicznych, występuje 15 867 przejazdów ...