Wymiana uszczelki pod głowica

21 Kwi 2013, 12:57

Witam. Jestem tu nowy wiec chciałbym się przedstawić, Mam na imię Jacek mam 23 lata i pochodzę z łodzi Posiadam fajne auto jakim jest Seat Ibiza z 1991r 5 drzwiowy hatchback :)

Niestety auto się poci z pod głowicy, auto trochę straciło na mocy wiec nie wykluczam wymiany pierścieni i oczywiście sprawdzenia progów w tulejach, auto nie bierze oleju i nie ubywa płyn w sumie nic złego się nie dzieje nie licząc ze się poci i puka szklanka. Postanowiłem wymianę od razu bo chce zamontować gaz i chce by auto było przynajmniej sprawne jak na swoje lata :oops: auto będę rozbierał samemu i samemu składał głowice nie wiem czy będę oddawał do planowania
( zobaczymy jak zdejmę głowice, powiem tylko tyle ze byłem i się pytałem to uwaga zażądali sobie 100zł! :o )
planuje poprawić doloty i je wypolerować wraz z głowica zaworami i denkiem tłoka oczywiście nowy pasek rozrządu, napinacz, simeringi rozrządu góra-dól być może Pierścienie i któraś ze szklanek bo stuka śruby, uszczelka teraz mam pytanie co z uszczelniaczami ? oczywiście zobaczymy jak zdejmę ale skoro nie bierze oleju to chyba powinny być ok ? ile mogą kosztować ? ( zawory oczywiście będą polerowane i docierane ) u mnie sklepie nie maja co prawda w innym sklepie się nie pytałem bo nie po drodze... panewki tez będę sprawdzał jak coś to wymiana ale jak nie będę porysowane zbytnio czy tez jakieś dziury itp to śmiało mogę je zostawić ? Oczywiście krzywki tez będę sprawdzał optycznie czy nie powycierane
loba89
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 06 1990
Auto: Seat
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

22 Kwi 2013, 00:15

Napewno wiesz co robisz zabierając się do tego samemu? Co znaczy wypolerować dolot, od środka? Co jeszcze znaczy - poprawienie dolotu? Według mnie gra nie warta świeczki Nie bierze oleju? Tylko troszkę się poci? Tzn. co ile dolewasz? Ja bym zrobił samą uszczlekę i tylę. Czemu nie chcesz planować? Jak to chcesz polerować glowicę? Po co??? Po co robić pierścienie? Moc mogła ubyć przez głowicę. Panewki jak nie grają to najlepiej zostaw.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

22 Kwi 2013, 11:15

jestem pewny ze sam się zabiorę za to.
Jeśli będzie prosta głowica to nie będę oddawał do planowania sory ale 100 zł za zebranie około 02 mm to troszczę za dużo, co prawda poczytałem trochę i znalazłem jeszcze 2 punkty obróbki głowic zobaczymy co tam mi powiedzą, jak 50-60 zł to nie wiedzę problemu do planowania,
dokładnie chce wypolerować dolot w środku i poprawić otwory z głowicy-kolektorów trochę poczytałem na ten temat i w tych silnikach jest podobno strasznie spasowanie nawet o 5 mm różnicy a wiec trochę dużo.
pierścieni nie wiem czy będę ruszał zobaczymy co się pokaże.
w sumie fakt z tymi panewkami skoro nie krzyczą jeszcze to zostawię tak jak jest
loba89
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 04 06 1990
Auto: Seat
Silnik: 1,2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

22 Kwi 2013, 19:48

A jeżeli wymieniasz już simerlingi i chcesz robić szklanke to pociągnąłbym już całą głowicę na remont. I tak sporo rozbierasz. Głowa była by z głowy. Powodzenia :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zapinać pasy dziecku w foteliku samochodowym?
    Wszystkie foteliki mają chronić nasze pociechy, jednak żeby tak się stało trzeba zadbać w pierwszej kolejności o prawidłowe zamontowanie fotelika w samochodzie. Jak to zrobić prawidłowo dowiemy się z porady: Jak zamontować ...