Wyniki amortyzatorów na stacji diagnostycznej, a twarde zawieszenie

29 Lis 2020, 20:53

Mam pytanie, po badaniu technicznym na stacji kontroli zastanawiam się jak to jest z tym pomiarem amortyzatorów.

Mam Megane 2 rs z zawieszeniem Cup i jest ono dość sztywne, amorki i sprężyny wyglądają jakby były od nowości - 14 lat i 230k km.
Mimo tego po badaniu wyszły tak jak widać na zdjęciu, przód ok 75 i tył ok. 62.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Czy dobrze myślę, że im twardsze będzie zawieszenie tym więcej procent idzie "nabić" na pomiarze pomimo, że np amortyzatory są już w słabej kondycji?

Mam też dodatkowo głuche stuki po obu stronach z przodu mimo, że cały dół był sprawdzany i wszystko sztywne, zostają albo amortyzatory lub górne mocowania amortyzatora i się zastanawiam czy sugerować się tymi wynikami, że amorki jednak są w porządku.
szczepan997
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Renault megane II RS
Silnik: F4RT 2.0T 225KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

30 Lis 2020, 17:20

szczepan997 napisał(a):wyszły tak jak widać na zdjęciu, przód ok 75 i tył ok. 62
To bardzo dobry wynik jak na tyle lat i taki przebieg :) Generalnie takie sprawdzanie nigdy nie oddaje ich rzeczywistej sprawności ale może nam na pewno powiedzieć że już się kwalifikują do wymiany. U Ciebie widać że takiej potrzeby nie ma bo najczęściej nad wymianą trzeba myśleć jak wyjdzie poniżej 45%.

Wyniki w granicach 50% do 80% uważa się za dobre ale jest tu jeden haczyk na jednej osi różnica między amortyzatorami nie może wynosić więcej niż 20%. U Ciebie te różnice to zaledwie 2%.

Sprawdź czy tam gdzie słyszysz te stuki to czy na amortyzatorach nie widać jakiś wycieków?

szczepan997 napisał(a):Mam też dodatkowo głuche stuki po obu stronach z przodu mimo, że cały dół był sprawdzany i wszystko sztywne, zostają albo amortyzatory lub górne mocowania amortyzatora i się zastanawiam czy sugerować się tymi wynikami, że amorki jednak są w porządku.
Jak bujasz na postoju samochodem mocno na boki słychać te stuki?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

30 Lis 2020, 19:45

Rokiko napisał(a):Sprawdź czy tam gdzie słyszysz te stuki to czy na amortyzatorach nie widać jakiś wycieków?

Amorki suche, bez wycieków.

Rokiko napisał(a):Jak bujasz na postoju samochodem mocno na boki słychać te stuki?

Cisza.

Sprawdzane na stacji kontroli pod obciążeniem i na podnośniku, końcówki drążków sztywne, łączniki stabilizatora sztywne, stabilizator też sztywny, brak luzu na łożyskach kół, na wahaczach też sztywno, poduszki silnika ok. Jedyny luz to na przekładni od prawej strony, ale to norma w Megane i on daje taki stuk bardziej metaliczny (czasami go słychać), a tu ewidentnie głuchy stuk z lewej lub z prawej w zależności gdzie dziura/uskok.
szczepan997
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Renault megane II RS
Silnik: F4RT 2.0T 225KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG
    Volkswagen Caddy dzięki wielu wersjom nadwozia, szerokiej gamie silników i dwóm rozstawom osi, jest niezwykle uniwersalnym samochodem. Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód ...
    Lexus Design Dome: gdzie technologia spotyka tradycję
    W mieście Toyota City, w japońskiej prefekturze Aichi, znajduje się studio designu Lexus Design Dome, odpowiedzialne za wszystkie kreatywne procesy Lexusa. Tutaj Lexus prowadzi wszystkie etapy projektowania auta – od ...