REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Tutaj bym raczej opisał jako - wypadanie zapłonu na cylindrze / cylindrach . Ogólnie jeżeli sterownik silnika nie może określić na którym cylindrze wypada zapłon to zapisze tylko ten błąd . Nie określi na którym gdy nie ma czujnika położenia wałka /wałków rozrządu . Jeśli są te czujniki określi dokładnie który cylinder ma problem z zapłonem zapisując odpowiedni kod błędu i dodatkowo może ustawić ogólny błąd P0300. Tutaj w temacie można w programie diagnostycznym sprawdzić dokładnie czy problem dotyczy konkretnego cylindra czy problem jest ogólny . Są dostępne liczniki wypadnięć zapłonu dla każdego cylindra osobno .Rokiko napisał(a):Pierwszy błąd P0300 to losowe wypadanie zapłonu na cylindrach
Widać że pierwszy cylinder ma problem . Pomijam wartości bo nie mamy pewności czy manometr jest właściwie wyskalowany i pomiar był wykonywany na otwartej przepustnicy . Co by nie patrzeć jest różnica wybiegająca poza przyjęte normy . Tak jak kolega wyżej napisał trzeba zrobić próbę olejową . Tak aby określić czy problem jest z układem tłok/cylinder czy problem jest z nieszczelnością zaworów.krzy5ku85 napisał(a):1 cylinder - 4bar
2,3,4 cylinder - 6bar
Nie ma co się dziwić .krzy5ku85 napisał(a):Ile mechanikow zapytalem tyle wersji otrzymalem, różnych przeróżnych.
Mimo że podziękowałeś i tym samym zakończyłeś dotychczasową dyskusję to pozwolę wtrącić uwagę . Mam nadzieję że ktoś kto weżmie to do roboty zrobi konkretną diagnostykę zanim wywlecze motor . Tak aby nie wyszedł z tego rzeczywisty bigos . Tak aby określić za w czasu co będzie rozbierane/naprawiane .krzy5ku85 napisał(a):Na ta chwilę dziękuję za zainteresowanie sie tematem z waszej strony, dam znac co wyjdzie z tego bigosu.