Wypadanie zapłonu = obrotomierz na "zero"

03 Sty 2023, 13:36

Witajcie.
Nie udało mi się rozwiązać problemu błędu: P0300 - wypadanie zapłonu poprzez wymianę świec oraz kabli zapłonowych.
Problem pojawia się z chwilą, gdy obrotomierz zawiesza się na wartości "0" i nadal tak jest, pomimo wymiany w/w rzeczy.
Nie żałuję ich wymiany, auto nieco lepiej działa, ale martwi mnie nadal nierozwiązany problem wypadania zapłonu, czytaj: auto łapie check engine, traci moc przy mocniejszym przyśpieszeniu oraz lekko nim kołacze. Trwa to około 3 minut, po przejechaniu kliku kilometrów od zimnego silnika. Wszystko wraca do normy, gdy wskazówka obrotomierza ożywa.

Jeżdżę Santa Fe z 2004 roku, ma przebieg 200k, silnik benzyna/ LPG 2.0 136 km.

Proszę o pomoc, co nadaje się do wymiany, aby ten problem się nie pojawiał? Czy jestem w stanie sam wymienić obrotomierz lub jakiś jego sterownik/ czujnik? W którym miejscu w pojeździe te części zlokalizuję?

Pozdrawiam, Mateusz.
Ostatnio edytowany przez Wojtas0110 03 Sty 2023, 15:21, edytowano w sumie 2 razy
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

03 Sty 2023, 13:52

Warto zainteresować się cewką zapłonową lub jej instalacją elektryczną.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2023, 15:10

Czyli warto jeszcze zakupić jakieś dobre cewki. Dobrze, to działam i zobaczymy czy to pomoże.
Dziękuję.
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

03 Sty 2023, 15:25

Nie kupuj od razu cewki. Najpierw posprawdzaj przewody i czy napięcie dochodzi. Nie bądź w gorącej wodzie kąpany. Bo kupisz i wymienisz cewkę, będzie dobrze, a po czasie się okaże, że problem jest dalej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Sty 2023, 15:54

Dużo jeżdżę, od razu wyjdzie czy to pomogło, choć faktycznie, mogę posprawdzać multimetrem elektrykę (przypominam, świece i kable są nowe).

Wymieniłbym najchętniej czujnik położenia wału, proszę o podpowiedź, gdzie go zlokalizuję pod maską.
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

03 Sty 2023, 17:18

Wojtas0110 napisał(a):Wymieniłbym najchętniej czujnik położenia wału, proszę o podpowiedź, gdzie go zlokalizuję pod maską.

Nie wiem po co chcesz go wymieniać ( też można sprawdzić jak pracuje ), ale masz go przy kole zamachowym ( tam gdzie jest wieniec zębaty tego koła ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1966 rok
    Toyota Corolla jest modelem przełomowym dla marki. Nie tylko dlatego, że do dziś sprzedano ich ponad 45 milionów na przestrzeni 12 generacji, ale też dlatego, że to ten model spowodował, że Toyota stała się masowym ...

06 Sty 2023, 18:42

Aktualizacja:
Świece, kable i cewki, nowe, firmowe - nie pomogły.

Nadal podczas zawieszenia wskazówki obrotomierza wypada zapłon, tylko i wyłącznie w tym momencie, a gdy wskazówka zaczyna działać wszystko wraca do normy.

Proszę Was o pomysły, czym się mogę zająć odnośnietego problemu? Jak nazywa się czujnik od obrotomierza, gdzie się znajduje?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez Wojtas0110, 06 Sty 2023, 20:38, edytowano w sumie 1 raz
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

06 Sty 2023, 18:48

Obrotomierz bierze sygnał z modułu zapłonu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Sty 2023, 16:07

Dzięki Albercik za podpowiedź, moduł zapłonu wymieniony, jednak żadnej poprawy.

Niestety we własnym zakresie auta nie naprawię, oddaje do mechanika.

Temat do usunięcia.
Wojtas0110
Nowicjusz
 
Posty: 22
Auto: Nie mam

10 Sty 2023, 16:20

No szkoda, że naprawiasz metodą prób i błędów. nikt nie powiedział, że to musi być moduł zapłonu. Mogą to być uszkodzone połączenia elektryczne...
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000