Wypadanie zapłonu - rozważania teoretyczne

24 Kwi 2018, 21:15

Np. odczytamy błąd - wypadanie zapłonu cylinder 1. Pytanie z jakich czujników, parametrów sterownik silnika rejestruje taki błąd ? Prościej to skąd on o tym wie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2018, 23:49

Tak na zdrowy rozsądek to z cewki, cewka mierzy sobie pobór i zasilanie jak czegoś brakuje to wywala błąd
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2018, 20:54

Załóżmy że cylinder nie ma ciśnienia sprężania ( zatarty tłok , wypalony zawór ) lub np. wtryskiwacz zalepiony , nie podaje paliwa. Przeskok iskry na świecy jest , wartości prądowe na cewce zapłonowej spełnione a rejestruje błąd. Albo weżmy na przykład motor wieśwagenowy 1,2 . Chodzi w miarę równo . Ciśnienia na cylindrach np. 15 10 15 bara , układ zapłonowy sprawny a pluje błędem wypadania zapłonu tutaj na drugim cylindrze.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2018, 21:09

nie wiem jak cewka wyczuwa pobór ale skoro nie ma ciśnienia to i zapłon mieszanki słaby wiec i pobór..... większy :?: :unsure:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2018, 22:18

Przy pojedyńczych cewkach na cylinder to być może ale np. motor 1,6 wieśwagenowy 105 kuni. Cewka dwa w jednym . Wali iskrą 1-4 i 2-3 a i tak wypluje błędem na tym jednym niedomagającym cylindrze. I skąd tutaj sterownik wie że nie ma zapłonu na tym a nie innym garnku ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Kwi 2018, 22:38

No skoro wie na który cylinder strzelić iskrę to tak samo wie gdzie jest różnica w poborze :yes:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Kwi 2018, 22:54

Pomińmy cewki zapłonowe bo żeśmy się nie zrozumieli. Nie jest tak że sterownik silnika jest w stanie odczytać przyśpieszenia kątowe wału korbowego po zapłonie na danym cylindrze ( czujnik prędkości wału korbowego ) I na tej podstawie przeprowadzić kalkulację wypadania zapłonu ? Ktoś coś więcej w temacie :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

26 Kwi 2018, 22:14

Halo panowie Fachowcy ! Nikt w temacie się nie dopisze :!:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Kwi 2018, 20:20

Głównym czujnikiem wykrywającym wypadanie zapłonu jest czujnik położenia i prędkości wału korbowego. Pamiętajmy, że w np. silniku czterocylindrowym, nie wszystkie tłoki są od razu w GMP. Oprócz tego czujnika, ECM wykrywa też pobór prądu przez cewki zapłonowe. Jedno z drugim i ECM wie, na którym cylindrze wypada zapłon. Taka jest moja teoria :)
A im auto bardziej nowoczesne, tym tych czujników coraz więcej i diagnostyka bardziej dokładna.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000