Co do ELM-a to najlepiej zapytać sprzedawcę. Z tego co ja wiem, to ELM-em można odczytywać informacje, błędy, kasować błędy ale tylko silnika ( np. ABS-u, poduszek itp już nie ). Na pewno można tym ELM-em kontrolować poziom napełnienia filtra, ale o wypalaniu nie słyszałem. Warto więc dopytać sprzedawcę. Nawet jak w jakiejś aplikacji na smartfona znajdziesz taką opcję jak "wypalanie DPF" to warto dopytać się, czy samo urządzenie, czyli ten ELM ma taką funkcję.
Co do samego wypalania filtra - jeżeli sterownik samochodu informuje o wypalaniu DPF-a, a ten nadal jest nie wypalony, to wymuszanie wypalania raczej nie pomoże. W tym przypadku podejrzewam, że potrzebna będzie regeneracja mechaniczna ( w specjalnej maszynie ). Zresztą w Fordach Galaxy z tym silnikiem filtr DPF bardzo szybko potrafi się zapchać i procedura wypalania systemowego nie daje niestety rezultatów.
Co do
kontrolki check - nie wiadomo mi nic o tym, aby check informował o jakimkolwiek stopniu zapełnienia/wypalania filtra. Check świecący się ciągle oznacza problem ze sterowaniem oprzyrządowaniem silnika i wówczas należy odczytać błędy. Z tego co pamiętam, to w spisie błędów nie ma nic związanego z DPF-em. A z kolei migająca check informuje o problemie z układem wydechowym, jednakże nie informuje ani o wypalaniu ani o zapełnieniu DPF-a.
Tak więc skoro świeci ci się check to podłącz się pod komputer i odczytaj błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...