Peuegot 308 1.6 VTi - obroty silnika, P0011

15 Sty 2020, 18:17

Witam,
Proszę o pomoc diagnozie. Pacjent Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi.
Objawy po odpaleniu zimnego samochodu obroty na biegu jałowym oscylują w okolicach 1000 rpm, po jego rozgrzaniu tj. przejechaniu kilku km obroty spadają do 850-900. Wcześniej spadały do okolic 700. Wystarczy uruchomić ponownie silnik i obroty silnika powracają do normy (700) a sam silnik na wolnych obrotach pracuje jakby ciszej. Podczas jazdy brak różnic
Dodatkowo na rozgrzanym silniku, po dłuższym postoju np. na światłach samochód lubi puścić chmurkę jasnego dymu. W czasie jazdy brak jakiegokolwiek dymienia.
Spalanie oleju w okolicach 0,5L/1000 km (podobno te silniki tak mają)
Po podłączeniu samochodu pod złącze ELM i odczycie błędów znajduje się jeden:
P0011- „A” Camshaft Position – Timing Over – Advanced or System Performance (Bank 1)

Natomiast parametry:
MID:$01 TID:$a1 O2 Bank 1 Sensor 1 – MIN: 0,3 MAX: 1,999 Current: 1,076

MID:$01 TID:$a2 O2 Bank 1 Sensor 1 – MIN -0,03 MAX: 0,03 Current: -0,003

MID:$02 TID:$01 O2 Bank 1 Sensor 1 Rish to Lean sensor threshold voltage (constant) MIN: 0,713V MAX: 0,713V Current 0,713V

MID:$02 TID:$02 O2 Bank 1 Sensor 1 Rish to Lean sensor threshold voltage (constant) MIN: 0,713V MAX: 0,713V Current 0,713V

MID:$02 TID:$07 O2 Bank 1 Sensor 1 Minimum sensor Voltage for test cycle(caclulated): MIN: 0V MAX: 0,45V Current: 0V

MID:$02 TID:$08 O2 Bank 1 Sensor 1 Minimum sensor Voltage for test cycle(caclulated): MIN: 0,45V MAX: 1,499V Current: 0,689V

MID$02 TID:$b1 O2 Bank 1 Sensor 2 MIN: 0V MAX: 0,699V Current: 0,689V

MID:$02 TID:$b2 O2 Bank 1 Sensor 2 MIN: 0,699V MAX: 1,499V Current 0,709V

MID:$02 TID:$b3 O2 Bank 1 Sensor 2 MIN: 0V MAX: 0,149V Current 0,035V

MID:$21 TID:$81 Catalist Monitor Bank 1 MIN: 4096 MAX: 65535 Current: 4498

MID:$41 TID:$c1 O2 Heater Monitor Bank 1 – Sensor1 MIN: 759,9 C MAX 1239,9 C Current: 819,9 C

MID:$42 TID:$c2 O2 Heater Monitor Bank 1 – Sensor2 MIN: 0hm MAX: 8000hm Current 3200hm

MID:$a2 TID$0b Misfire Cylinder 1 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 1 Count

MID:$a2 TID:$0c Misfire Cylinder 1 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 1 Count

MID:$a3 TID$0b Misfire Cylinder 2 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 0 Count

MID:$a3 TID:$0c Misfire Cylinder 1 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 0 Count

MID:$a4 TID:$0b Misfire Cylinder 3 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 0 Count

MID:$a4 TID:$0c Misfire Cylinder 3 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 0 Count
MID:$a5 TID:$0b Misfire Cylinder 4 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 0 Count

MID:$a5 TID:$0c Misfire Cylinder 3 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 0 Count
Gość101576
 

15 Sty 2020, 18:28

Na myśl przychodzi mi wariator. Nie wiem, czy w tym silniku jest, ale jak jest, to warto mu się przyjrzeć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sty 2020, 18:50

Gdzieś wyczytałem że możliwa przyczyna błędu to elektrozawór ssący/wydechowy (nie wiem który zgłasza jaki błąd). Czy o tym mówisz?
Gość101576
 

19 Lut 2020, 20:16

Hej,

Sam właśnie założyłem temat z podobnymi objawami. Jednak u mnie nie występuje żadne dymienie.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3662025.html

Jeżeli chodzi o błąd p0011
To z tego co zdążyłem znaleźć na róznych forach to jest to bład na elektrozaworze po stronie ssącej - z przodu silnika (pod kurkiem wlewu oleju).Kilku ludzi pisało że pomogla im wymiana czujnika. Dodakowo niektórzy podawali że powysze objawy - falowanie wyższe obroty na biegu jałowym są powiązane z tym czujnikiem ponieważ Vanos odpowiada za pracę na biegu jałowym.

Jest możliwość sprawdzenia przez zamianę z eletrozaworem wydechowym (gorsza dostępność ponieważ jest z tylu silnika)
Jeżeli po zamianie czujników zmieni się błąd na p0014 to wina czujnika.
P0011 - ssący
P0014 - wydechowy.

Ja zamówiłem używany czujnik i wymieniłem go - jednak nie pomogło na
moje podobne objawy (fakt że nie mam pewności 100% czy kupiony używany czujnik był na pewno sprawny - zaryzykowałem 40zł)
Błąd wyrzucało tylko kilka razy w szczególnych przypadkach. Będę czekał i zobaczę czy ponownie się pojawi.

Jeżeli znalazłeś rozwiązanie swojego problemu proszę o odpowiedź.
EbeEbe69
Obserwowany
 
Posty: 1