REKLAMA
Witam,
Proszę o pomoc diagnozie. Pacjent Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi.
Objawy po odpaleniu zimnego samochodu obroty na biegu jałowym oscylują w okolicach 1000 rpm, po jego rozgrzaniu tj. przejechaniu kilku km obroty spadają do 850-900. Wcześniej spadały do okolic 700. Wystarczy uruchomić ponownie silnik i obroty silnika powracają do normy (700) a sam silnik na wolnych obrotach pracuje jakby ciszej. Podczas jazdy brak różnic
Dodatkowo na rozgrzanym silniku, po dłuższym postoju np. na światłach samochód lubi puścić chmurkę jasnego dymu. W czasie jazdy brak jakiegokolwiek dymienia.
Spalanie oleju w okolicach 0,5L/1000 km (podobno te silniki tak mają)
Po podłączeniu samochodu pod złącze ELM i odczycie błędów znajduje się jeden:
P0011- „A” Camshaft Position – Timing Over – Advanced or System Performance (Bank 1)
Natomiast parametry:
MID:$01 TID:$a1 O2 Bank 1 Sensor 1 – MIN: 0,3 MAX: 1,999 Current: 1,076
MID:$01 TID:$a2 O2 Bank 1 Sensor 1 – MIN -0,03 MAX: 0,03 Current: -0,003
MID:$02 TID:$01 O2 Bank 1 Sensor 1 Rish to Lean sensor threshold voltage (constant) MIN: 0,713V MAX: 0,713V Current 0,713V
MID:$02 TID:$02 O2 Bank 1 Sensor 1 Rish to Lean sensor threshold voltage (constant) MIN: 0,713V MAX: 0,713V Current 0,713V
MID:$02 TID:$07 O2 Bank 1 Sensor 1 Minimum sensor Voltage for test cycle(caclulated): MIN: 0V MAX: 0,45V Current: 0V
MID:$02 TID:$08 O2 Bank 1 Sensor 1 Minimum sensor Voltage for test cycle(caclulated): MIN: 0,45V MAX: 1,499V Current: 0,689V
MID$02 TID:$b1 O2 Bank 1 Sensor 2 MIN: 0V MAX: 0,699V Current: 0,689V
MID:$02 TID:$b2 O2 Bank 1 Sensor 2 MIN: 0,699V MAX: 1,499V Current 0,709V
MID:$02 TID:$b3 O2 Bank 1 Sensor 2 MIN: 0V MAX: 0,149V Current 0,035V
MID:$21 TID:$81 Catalist Monitor Bank 1 MIN: 4096 MAX: 65535 Current: 4498
MID:$41 TID:$c1 O2 Heater Monitor Bank 1 – Sensor1 MIN: 759,9 C MAX 1239,9 C Current: 819,9 C
MID:$42 TID:$c2 O2 Heater Monitor Bank 1 – Sensor2 MIN: 0hm MAX: 8000hm Current 3200hm
MID:$a2 TID$0b Misfire Cylinder 1 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 1 Count
MID:$a2 TID:$0c Misfire Cylinder 1 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 1 Count
MID:$a3 TID$0b Misfire Cylinder 2 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 0 Count
MID:$a3 TID:$0c Misfire Cylinder 1 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 0 Count
MID:$a4 TID:$0b Misfire Cylinder 3 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 0 Count
MID:$a4 TID:$0c Misfire Cylinder 3 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 0 Count
MID:$a5 TID:$0b Misfire Cylinder 4 Data EWMA Misfire counts (avarage) for last 10 drive cycles MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current 0 Count
MID:$a5 TID:$0c Misfire Cylinder 3 Data Misfire counts for last/current driving cycles (calculated) MIN: 0 Count MAX: 65535 Count Current: 0 Count