Wyplucie Oleju Awaria Audi A3 98r. 1.6

03 Sty 2017, 13:10

Witam, mam straszny problem, otóż dziś jadąc na uczelnie właśnie moim 8l 1.6 wyskoczył mi błąd od oleju, jednakże musiałem tam dojechać bo mam masę zaliczeń i już wracając do domu, ok 4km przez miasto, słyszę że auto tyrkota, dojechałem do domu wiedząc że to coś grubszego, otworzyłem maskę a tam wywaliło mi cały olej, tylko nie wiem skąd, mam nadzieje ze to nie spod głowicy, patrzyłem bagnetem i jest kompletnie sucho.
Olej miałem właśnie wymieniać na dniach bo już trochę termin przekroczyłem ze względu na święta i wiadomo jak to z kasą w tym okresie jest.
Panowie na zdjęciach pokazałem jak to wygląda, może ktoś mi coś powie? Nie mam teraz tysiaka w kieszeni a nie wiem co się tu stało i ile mi mechanik za to policzy, bo rozumiem że po prostu "wymiana" oleju to tu nic nie da, bo skądś i z jakieś przyczyny ten olej wywaliło. Wiem że na zdjęciach mało widać ale może akurat ktoś coś miał podobnego i pomoże co robić, kasy mało jedynie na wymiane oleju, daleko od domu a auto potrzebne :/
Podejrzewam że to właśnie przez to że odkładałem wymianę oleju ale masakra z tymi świętami a km narobiłem sporo.
Zresztą nawet nie wiem jak to auto do mechanika zabrać, bo pewnie ryzyko za duże jechać w takim stanie, chociaż to pewnie 2-3km, ale korki w mieście wiadome, są.

Dziękuje za każdą pomoc i poradę, pozdrawiam!
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Sty 2017, 13:34

Sprawdź okolice tego bagnetu i sam plastik bagnetu czy nie jest pęknięty, widać że to gdzieś stamtąd. Miejsce gdzie wywalało olej będzie czyste, powinieneś je namierzyć bez większego problemu.

saseta00 napisał(a):wracając do domu, ok 4km przez miasto, słyszę że auto tyrkota, dojechałem do domu wiedząc że to coś grubszego, otworzyłem maskę a tam wywaliło mi cały olej, tylko nie wiem skąd, mam nadzieje ze to nie spod głowicy, patrzyłem bagnetem i jest kompletnie sucho
Silnik głośno chodził bo jechałeś poniżej min. oleju. Nie powinieneś tak kontynuować jazdy. Z tego co widzę na zdjęciach to wyciek jest na wysokości uszczelki pod głowicą. Uszczelka od pokrywy zaworów jest wyżej i to raczej nie to. Wlej do silnika olej do odpowiedniego poziomu i sprawdź jak silnik będzie chodził, przyjrzysz się też wtedy skąd może wywalać olej.

Płyn chłodzenia ma normalny kolor i nie ubyło go w ostatnim czasie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Sty 2017, 13:50

chłodniczy jest normalnego koloru, czy ubyło, możliwe ze trochę, ale to chyba wcześniej, ponieważ miałem kłopoty z chłodnicą która była do wymiany, ale z olejem się nie wymieszał, zresztą zaraz pójdę jeszcze raz na spokojnie popatrzę bo wszystko w panice.
Ile oleju dokupić i wlać? Normalnie wchodzi 4.9.
Czyli jeśli to uszczelka pod głowicą to już gruba sprawa no nie?
Najgorsze jest to że jestem 80km od domu, nie znam tutaj żadnych mechaników, warsztatów a no niestety portfel nie pozwala obecnie a wiadome jak to jest, podjadę zobaczą że się ciula na tym znam, wezmą zrobią a potem wyskoczą z jakąś ceną z kosmosu.
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Sty 2017, 14:11

saseta00 napisał(a):Ile oleju dokupić i wlać? Normalnie wchodzi 4.9
Jeżeli bagnet jest suchy i nie sięga oleju to myślę że może być nawet ze dwa litry, ale podstawa to wlać trochę i skontrolować poziom tak żebyś uzyskał maksymalnie około 3/4 dopuszczalnego poziomu na bagnecie.

saseta00 napisał(a):Czyli jeśli to uszczelka pod głowicą to już gruba sprawa no nie?
No jest z tym trochę roboty no i kosztuje swoje. Trzeba najpierw zbadać czy to na pewno to.

saseta00 napisał(a):Najgorsze jest to że jestem 80km od domu, nie znam tutaj żadnych mechaników, warsztatów a no niestety portfel nie pozwala obecnie a wiadome jak to jest, podjadę zobaczą że się ciula na tym znam, wezmą zrobią a potem wyskoczą z jakąś ceną z kosmosu.
Nie oddajesz samochodu od razu do zrobienia tylko jedziesz i prosisz o diagnozę i ewentualną wycenę takiej naprawy. Dopiero później decydujesz czy będziesz tam naprawiał czy nie.

Dolej tego oleju i sprawdź ile go wejdzie i czy będzie pod ciśnieniem go wywalało. Wytrzyj najpierw to co widać żebyś miał porównanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Sty 2017, 16:53

Dziękuje za każdą pomoc, Panowie chciałem tego oleju dolać właśnie dziś, ale po otworzeniu "wlewu" pojawiły mi się jakieś tam w środku i na zawleczce jakieś żółte nwm jak to nazwać, ale malutkie kawałeczki jakieś twarde, nie wiem czy to przez mróz czy co ale wolę się tutaj upewnić czy to coś nie poważniejszego i czy mogę mimo to ten olej wlać, czy próbować to wyskrobać ile da rade? PS. Tak patrzę na ten zbiorniczek z płynem chłodniczym, możliwe faktycznie że troche go ubyło, nie jestem pewien do końca, na pewno było trochę więcej jednakże nie miałem do końca dokręconej zakrętki, więc pewny nie jestem że to poszło do oleju. Nadal mogę lać ten olej, odpalić i sprawdzić skąd cieknie? Bo boje się że ten silnik zatre przez te żółte kawałki w wlewie oleju

Dziękuje za odpowiedź
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

10 Sty 2017, 11:43

saseta00 napisał(a):po otworzeniu "wlewu" pojawiły mi się jakieś tam w środku i na zawleczce jakieś żółte nwm jak to nazwać, ale malutkie kawałeczki jakieś twarde, nie wiem czy to przez mróz czy co ale wolę się tutaj upewnić czy to coś nie poważniejszego i czy mogę mimo to ten olej wlać
Prawdopodobnie są to kryształki lodu powstałe w wyniku kondensacji pary wodnej. Wyczyść korek i możesz taką grudkę sobie wyjąć i zobaczyć że pod wpływem temperatury rozpuści się i będzie taka maź jak majonez coś w tym stylu (jazda na nie dogrzanym silniku na krótkich odcinkach).
Oleju powinieneś dolać do odpowiedniego poziomu i dopiero wtedy odpalić silnik. Czy na bagnecie też masz taką maź?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Hyundai Santa Fe IV
    Hyundai pokazał na targach w Genewie kolejną generację Santa Fe. Paleta silników ma obejmować diesla 2.0 CRDi o mocach 150KM i 182KM, diesla 2.2 CRDi 197KM i benzyniaka 2.4 185KM. źródło: carscoops.com W moim ...
    Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta
    Po zimie warto sprawdzić stan techniczny swojego auta i przygotować je do cieplejszych warunków. Chociaż w tym roku zima była łagodna, to jednak nasz samochód przez kilka miesięcy był narażony na działanie mrozu oraz substancji ...

10 Sty 2017, 13:10

a więc tak, wlałem 2 litry oleju, jednakże na bagnecie nie pokazywało nic, odpaliłem silnik i podbiegłem do silnika zobaczyć co się dzieje, tam już był wyciek, dosłownie kilka sekund po odpaleniu, w tym miejscu co na zdjęciu widać.
Panowie prosiłbym o jakieś porady, co to może być ile to może kosztować i oczywiście bez holowania do mechanika się chyba nie obejdzie ale cóż.
To nie jest filtr oleju ? I nie poszła w nim jakaś uszczelka?
Dziękuje bardzo za pomoc!
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2017, 16:16

proszę o pomoc
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Sty 2017, 17:30

saseta00 napisał(a):To nie jest filtr oleju ? I nie poszła w nim jakaś uszczelka?

To jest chłodnica oleju. Filtr masz od spodu . Trzeba go odkręcić . Ukaże się nakrętka sześciokątna . Też odkręcić. Zsunąć chłodnicę na dół ( jeśli węże wodne na to nie pozwolą , spuścić płyn , zdjąć przewody ) Między chłodnicą a obudową jest uszczelka . O-ring gumowy wymiar 59x5 .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sty 2017, 10:38

dziękuje bardzo za pomoc, ile taka usługa może kosztować u mechanika mniej więcej? Nie mam tutaj żadnych narzędzi nawet które by mogły na to pozwolić a od domu to hoho daleko.

Jeszcze raz dziękuje dużo pomogliście
saseta00
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 03 09 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: A3
Silnik: 1.6 106km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998