REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
A jeżeli samochód który wyprzedza (jeszcze go nie ma na lewym pasie) jedzie ze zaczną prędkością i w momencie kiedy my patrzymy w lusterko nie widać go bo za nami jedzie inny pojazd, zaczynamy manewr i dostajemy w bok od tego który wyprzedzał? (częste zdarzenie przy wyprzedzaniu przez motocyklistów)MotoAlbercik napisał(a):Z tego wynika, że skręcając w lewo lepiej zerknąć w lewe lusterko i upewnić się, że nie narobimy sobie kłopotów.
Hipotetycznie, biorąc to pod uwagę przed skrętem jak byśmy zajęli lewy pas i dopiero zahamowali skręcając w lewo, a samochód który wyprzedzał uderzyłby nas w tył to była by wtedy ewidentna jego wina.MotoAlbercik napisał(a):Oczywiście sprawa nadal jest kontrowersyjna i orzecznictwo sądów jest różne, ale policjanci jako winnego w tym zdarzeniu wskazują w większości przypadków skręcającego w lewo. Piszę w większości, bo decyzja policjantów jest podejmowana głównie na podstawie tego, w jakiej fazie manewru skrętu w lewo był pojazd skręcający w lewo i pojazd wyprzedzający.
Rokiko napisał(a):A jeżeli samochód który wyprzedza (jeszcze go nie ma na lewym pasie) jedzie ze zaczną prędkością i w momencie kiedy my patrzymy w lusterko nie widać go bo za nami jedzie inny pojazd, zaczynamy manewr i dostajemy w bok od tego który wyprzedzał? (częste zdarzenie przy wyprzedzaniu przez motocyklistów)
Rokiko napisał(a):Hipotetycznie, biorąc to pod uwagę przed skrętem jak byśmy zajęli lewy pas i dopiero zahamowali skręcając w lewo, a samochód który wyprzedzał uderzyłby nas w tył to była by wtedy ewidentna jego wina.
Rokiko napisał(a):Kierowca który ma zamiar wyprzedzać kilka samochodów na raz, a nie jest w stanie ocenić sytuacji czy któryś z nich np. nie będzie skręcał w lewo nie powinien podejmować się takiego manewru i w tym przypadku powinien go zaniechać.
Rokiko napisał(a):Tak samo jak zacznie wyprzedzać i zobaczy że z przodu jeden z samochodów sygnalizuje skręt w lewo powinien zakończyć manewr wracając na swój pas.