Wysoka temperatura płynu chlodniczego

31 Maj 2014, 16:26

Witam.
Posiadam samochód Opel Astra F 1.7 TD (68km)
od jakiegoś czasu mam z nim problem a dokładnie to z temperaturą płynu chłodniczego.

Podczas jazdy na mieście jest wszystko ok, temperatura się waha od 93 do 100 stopni.
podczas jazdy w trasie (około 70-80 km/h) temperatura wynosi około 93-94 i tak stoi stabilnie

Problem pojawia się dopiero na autostradzie.gdy jadę ponad 100 km/h
wskażnik temperaury rusza z miejsca i wędruje w górę, przy 110-120 km/h dochodzi do 100 stopni gdy dalej zwiększe prędkość np. na 140 km/h to już temperatura idzie grubo ponad 100 stopni.
problem ten występuje praktycznie cały czas, tylko wiadomo w zimie w mniejszym w stopniu

podczas mrozu gdy ogrzewanie chodziło na maxa a na zewnątrz było -20 to problem był znikomy, dopiero przy prędkości 160-165 Km/h dchodziło do 100 stopni.

oczywiscie byłem u nie jednego mechanika:

Chłodnica nowa , termostat wymieniony ze 3 razy, po czym wyciągnięty całkiem, czujnik wymieniony, wskaźnik wymieniony, pompa sprawna uszczelka pod głowicą szczelna. oleju w płynie ani na odwrót nie ma.

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ? wiem, ze to auto już ma trochę lat, ale póki co to nie stać mnie na nic nowego. a pomijąc to chłodzenie to wszystko chodzi bez zarzutu.
Pawel033
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 07 2011
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Opel Astra F
Silnik: 1.7 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Cze 2014, 00:25

Pawel033 napisał(a):Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

Nic nie piszesz o wentylatorze włącza się? Pierwszy bieg powinien włączyć się przy 95 drugi przy 105 st.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Cze 2014, 09:38

No i warto sprawdzić temperaturę termometrem, czy to, co pokazuje wskaźnik jest stanem faktycznym, bo może być coś nie tak z elektryką - kiedyś miałem tak w Polonezie - im większe były obroty przez jakiś czas, tym bardziej wskaźnik temperatury szedł w górę. Okazało się, że uszkodzona była izolacja przeowdu czujnika temperatury przy kolektorze.
Zwróc uwagę jak pisze kolega wyżej, czy włącza ci się wentylator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2014, 09:49

Motoalbercik ma rację sprawdź temperaturę termometrem.
Miałem podobny objaw w Audi C3 z 2.0 dieslem, temperatura szła na max przy jeździe autostradowej, okazało się że uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze i na wysokich obrotach miałem ładowanie w granicach 16V, co zaburzało odczyty temperatury :!:

Możesz mieć także krzywy blok silnika, lub głowicę, ale wtedy musisz nauczyć się z tym żyć, ponieważ koszt zrobienia głowicy jest podobny do wartości samochodu :roll:
KUPIĘ KAŻDE AUTO.
PomocDrogowa
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 340
Zdjęcia: 14
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW 728i
Silnik: M30B28 184KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1984
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie powinny być nawyki dobrego kierowcy?
    Mianem dobrego kierowcy określamy osobę która stara się popełniać jak najmniej błędów podczas prowadzenia i użytkowania auta. Taki kierowca powinien również dbać o swoje auto i regularnie poddawać je ...