13 Maj 2014, 09:26
Inczej - jeżeli jest tak, że na zimnym silniku nie widać płynu w zbiorniczku, a ty go uzupełnisz do poziomu między min a max ( na zimnym silniku ), po czym rozgrzewasz silnik i w miarę jak płyn się zagrzewa zaczyna uciekać ze zbiorniczka ( jest go pod korek ) to jest coś nie tak z układem chłodzenia.
Zrób tak - na zimnym silniku uzupełnij płyn do prawidłowego poziomu. Zagrzej silnik na postoju obserwując co się dzieje z płynem - może być tak, że układ jest niesprawny i płyn po jakimś czasie zaczyna się gotować ( np. uszkodzony termostat lub niewłączający się wentylator chłodnicy ). Inna przyczyna to zapowietrzony układ chłodzenia.
Nie może być tak, że jak na zimnym silniku płynu jest między min a max, to po nagrzaniu robi się go tyle, że zaczyna uciekać spod korka.
Zerknij czy płyn jest czysty i czy nie ma na nim tłustych plamek i czy nie czuć ze zbiorniczka spalinami. Zaobserwuj też, czy podczas pracy silnika płyn nie musuje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...