Wysoka temperatura Pomocy!

25 Lip 2012, 14:40

Witam,prosze o szybką pomoc. Mam Opla astre 1.4 B+G i po przejechaniu kawałka drogi temperatura ma prawie 100 stopni. Została wymieniona chłodnica, uszczelka pod głowicą,czujnik temperatury. A problem nie znikł. Płynu nie ubywa, oleju w zbiorniczku wyrównawczym nie widać. Nie wiem co robić,pomocy!
kamilos18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra 1.4 B+G

25 Lip 2012, 17:14

kamilos18 napisał(a):Płynu nie ubywa, oleju w zbiorniczku wyrównawczym nie widać.

kamilos18 napisał(a):temperatura ma prawie 100 stopni

Wentylator powinien włączyć się przy 95 stopniach.
Sprawdź zasilenie wentylatora,wentylator,włącznik i termostat.
Jak płyn się nie gotuje i nie ubywa go to nie bardzo widzę problem.
Przy obecnych temp. na dworze płyn bardzo szybko by się zagotował.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

25 Lip 2012, 17:26

Wszystko sprawdzałem, i wszystko jest ok.
Ale nawet jak jest 20 stopni to jest taka temperatura.
Nie masz innego pomysłu co to?
kamilos18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra 1.4 B+G

25 Lip 2012, 18:39

kamilos18 napisał(a):Wszystko sprawdzałem, i wszystko jest ok.

To znaczy termostat otwiera się (92st) wentylator włącza się(95) płyn nie gotuje się i nie ubywa go. TAK? Prawidłowa temperatura silnika to ponad 90st i tak ma być czy jest zimno czy gorąco.
Dlatego nie widzę w czym masz problem.Jak chcesz bardziej schłodzić silnik można wyjąć termostat i włączyć na stałe wentylator ale po co?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Lip 2012, 12:24

Kolega a nie wiesz może czy to może być przez parownik?
kamilos18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra 1.4 B+G

26 Lip 2012, 12:38

ale to pzrecież dobrze dogrzany silnik,
jak się nie gotuje nic mu się nie dzieje to sie tylko cieszyć
poza tym zagotuje się przy 115 stopniach w układzie ciśnieniowym ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Złota Kierownica 2012 - Opel Zafira Tourer
    Opel Zafira Tourer został uhonorowany nagrodą Golden Steering Wheel ("Złota Kierownica"), o którą w tym roku ubiegało się sześć modeli samochodów typu van. Ten prestiżowy europejski tytuł jest kolejnym sukcesem ...
    Jak dobrze zaplanować podróż samochodem?
    Wybierając się w dłuższą podróż samochodem powinniśmy się do niej wcześniej przygotować aby uniknąć niespodzianek w trasie. O tym jak dobrze zaplanować podróż samochodem piszemy w kilku punktach które ...

26 Lip 2012, 12:49

Ale kolega dzisiaj jest chłodno, a temperature mam 100 stopni po przejechaniiu 1km. to dobrze?
kamilos18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra 1.4 B+G

26 Lip 2012, 20:25

kamilos18 napisał(a):Ale kolega dzisiaj jest chłodno, a temperature mam 100 stopni

Może napisz jaką byś chciał żeby miał temperaturę twój silnik i dlaczego?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

28 Lip 2012, 07:46

Niewiele wnosząc nowego do tematu chciałbym nadmienić, że sam jeżdżąc służbową Astrą II 1.4 16V + LPG po przejechaniu dość dynamicznie 1 km w te najgorętsze dni po mieście dopiero dochodziło 90*C a stojąc w korku wskazówka podnosi się lekko powyżej 90 po czym temperatura spada gdyż wiatrak pracuje. Stówy nie pokazywał mi nigdy. Co do tematu - skoro temperatura nie podnosi się wyżej jak te 100 stopni, wiatrak załącza się prawidłowo to sugerowałbym oszustwo lekkie ze strony czujnika lub kabla do niego - wymiłowana wtyczka, kiepska masa.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Lip 2012, 09:53

pytanie czy wskazowka czy temp jest rzeczywiscie wysoka ;)
na ogol w takim przypadku szwankuje albo czujnik na zegar albo sam zegar :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sie 2012, 20:46

Witam Panowie.
Jak sie okazało wiatrak włącza sie dopiero przy 99 stopniach co jeszcze mam wymienić?
Czujnik temp, byl zmieniany.
kamilos18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra 1.4 B+G

01 Sie 2012, 21:08

tak czytam, czytam i nie znalazłem ; termostat sprawdzany ? lub próbowałeś inny ?
włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy w tym modelu jest ?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sie 2012, 06:33

kamilos18 napisał(a):Wszystko sprawdzałem, i wszystko jest ok.

Powoli wychodzi że nic nie sprawdziłeś.
Przy rozmowach na tym forum dobrze jest podać rok pr.samochodu ale to już szczegół.
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Sie 2012, 16:59

Kolego sprawdzałem..
Termostat był zmieniany na nowy taki jak trzeba do Astry.
Tylko ten włącznik wentylatora został,albo nie wiem..
A to jest 98r Astra 1
kamilos18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Astra 1.4 B+G

03 Sie 2012, 09:35

kolego auto proste jak cep , choć linie ma ładniejsze niż astra 2 przynajmniej dla mnie ,

Została wymieniona chłodnica, uszczelka pod głowicą,czujnik temperatury. A problem nie znikł. Płynu nie ubywa, oleju w zbiorniczku wyrównawczym nie widać. Nie wiem co robić,pomocy!

to wyglada na to że auto próbuje naprawiać budowlaniec , czy kucharz ...

Tylko ten włącznik wentylatora został,albo nie wiem..

nie lepiej było pojechac do mechanika , wyszłoby taniej :evil: a jezdziłbyś już spokojnie
bo do zaproponowanych rad coś nie masz zaufania :?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna