Wysoka temperatura,ubywa płynu chłodzacego w CITROENIE XSARA

12 Lut 2009, 17:59

Mam taka sytuacje ze temperatura rośnie do około 100-107stopni i z powrotem wraca do 90 i tak w kolko .Po wizycie w fachowym warsztacie francuzów powiedzieli ze stawiają na chłodnice ze kanaliki są zatkane jakoś nie wydaje mi się to prawdopodobne, sprawdziłem czujnik temperatury jest ok zalancza wentylator ,termostat tez się otwiera jest dobry(może otwierać za późno?) jest problem ponieważ ubywa (powoli) ubywa płynu chłodniczego inny mechanik u którego bylem stawiał na uszczelkę pod głowica ale po oględzinach wykluczył taka możliwość twierdzi ze wszystko jest ok i temperatura możne tak rosnąc i on tu nic nie widzi (wycieków płynu tez nie stwierdził) jednak plyn gdzies ubywa wydaje mi sie ze przez ten wylot kolo korka chłodnicy apropo korka tez wymieniłem na nowy .Może ktoś ma jakieś podejrzenia sugestie? proszę o porady....
damianczypek
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: tychy
  • 12 Lut 2009, 18:50

    Jesli plynu ubywa to musi gdzies wyciekac,na to nie ma sily!Nie leje sie gdzies do wnetrza samochodu?
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8550
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lut 2009, 18:55

    Może warto by spróbować wymienić termostat - być może całkowite otwarcie jest za późno.Jego całkowite otwarcie powinno nastąpić przy temperaturze około 98 stopni.Co do ubytku płynu - postaw autko w garażu na betonie i nagrzeqaaj go aż do włączenia się wentylatora,obserwująć podłogę,czy nie jest gdzieś mokra.Następnie wyłącz silnik i obserwuj podłogę podczas jego stygnięcia.Płyn chłodniczy,jak go ubywa ma tylko dwa wyjścia - albo przez przepaloną uszczelkę,a temu zazwyczaj towarzyszą kłęby białego dymu z rury wydechowej i problem z uruchomieniem silnika;płyn może też przedostawać się do oleju - sprawdz,czy z oleju nie robi się kawa z mlekiem.Drugie wyjście płynu,to wyciek.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Lut 2009, 18:56

    do środka nie ale jak napisałem wydaje mi się ze przez ten odpływ kolo korka...
    damianczypek
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: tychy

    12 Lut 2009, 20:19

    Ja dlatego sugeruje wyciek do srodka gdyz mialem taki przypadek w przejsciowce,lalo mi z nagrzewnicy.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8550
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    12 Lut 2009, 20:34

    MotoAlbercik napisał(a):Może warto by spróbować wymienić termostat - być może całkowite otwarcie jest za późno.Jego całkowite otwarcie powinno nastąpić przy temperaturze około 98 stopni.Co do ubytku płynu - postaw autko w garażu na betonie i nagrzeqaaj go aż do włączenia się wentylatora,obserwująć podłogę,czy nie jest gdzieś mokra.Następnie wyłącz silnik i obserwuj podłogę podczas jego stygnięcia.Płyn chłodniczy,jak go ubywa ma tylko dwa wyjścia - albo przez przepaloną uszczelkę,a temu zazwyczaj towarzyszą kłęby białego dymu z rury wydechowej i problem z uruchomieniem silnika;płyn może też przedostawać się do oleju - sprawdz,czy z oleju nie robi się kawa z mlekiem.Drugie wyjście płynu,to wyciek.
    jak technicznie wyglada wymiana termostatu?
    damianczypek
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: tychy
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowa Mazda CX-3
      Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii ...

    12 Lut 2009, 20:39

    Jeżeli masz silnik 1,4 to w nich często pada uszczelka pod głowicą.Koło termostatu znajduje się śrubka do odpowietrzania silnika.Jeżeli zakładamy nowy termostat to dobrze w nim wywiercić otwor 3mm,zapobiegnie to zapowietrzaniu się silnika.Termostat montujemy wtedy otworem do gory.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    12 Lut 2009, 20:48

    przypomniało mi sie teraz ze mam niesprawny nadmuch powietrza tzn: działa od 4 biegu czy to może mieć coś wspólnego z moim problemem?
    damianczypek
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: tychy

    12 Lut 2009, 20:54

    Nie ma nic wspólnego.
    Jeśli chodzi o nadmuch to do wymiany szczotki w silniczku.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 21:38

    kupiłem oryginalny termostat za 20zl :lol: ale nie wiem jak sie go wymienia czy trzeba płyn spuścić??
    damianczypek
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: tychy

    12 Lut 2009, 21:42

    Musowo bez tego się nie obejdzie. A po wymianie termostatu i nalaniu płynu odpowietrz układ chłodzenia.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 21:53

    dla swietego spokoju kupilem nowy termostat i mam zamiar go wymienic niestety nie wiem za bardzo jak moze ktos doradzi? chcialbym jeszcze odpowietrzyc uklad chlodzenia na pewnym forum czytalem ze naljepiej jest odkrecic korek wlewu plynu i odpalic samochod po czym poczekac do nagdzania 90stopni po czym zgasic silnik czy to prawda?
    damianczypek
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: tychy

    12 Lut 2009, 22:09

    Najpierw spuść płyn wymień termostat na nowy i zalej płynem. A odpowietrzyć trzeba tak jak mówisz do nagrzania silnika do 90 stopni tzn. jak puści termostat (otworzy się i temp. zacznie spadać) i dopiero odkręcić powoli korek wlewu od zbiorniczka wyrównawczego i poczekać do ostygnięcia silnika -tę czynność można powtórzyć pare razy np. jak wrócisz z pracy i odkcić korek wlewu i iść na dobry obiad.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    12 Lut 2009, 22:21

    czyli odkrecic korek dopiero po nagrzaniu silnika?czy jak jest zimny to rozgrzac do 90 stopni i dopiero wtedy odkrecic korek? Nie wiem czy to ma sens bo ja pod korkiem mam taki przelew(rułeczka) wiec tamtedy i tak powietrze ucieka...
    damianczypek
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: tychy

    12 Lut 2009, 22:31

    Najpierw napisz jaki masz silnik.We francuskich autach w głowicy są odpowietrzniki,ktore trzeba odkręcić przy wlewaniu płynu.Jak w termostacie zrobisz otworek to będzie się automatycznie sam odpowietrzał.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704