Wysokei obroty?

19 Mar 2011, 16:17

Uzasadni ktoś fizycznie czemu wyższe obroty zamieniają się na przyspieszenie? Czemu im szybciej obraca się wał napędowy mamy wzrost mocy? nie rozumiem tego.
z góry dziękuje
Pozdrawiam
szycha03
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Pasłęk

19 Mar 2011, 18:22

no prawie choć nie do końca,
nie wiem czy ci to coś pomoże i wyjaśni czy zmiesza w głowie jeszcze bardziej ale:
moc jako taka to iloczyn prędkości obrotowej i momentu obrotowego
jak obserwujesz wykres z hamowni to moc rośnie do chwili nagłego załamania się wykresu momentu obrotowego, (a dokładniej trochę za tym miejscem, a to dlatego że pomimo zmniejszania momentu rosną jeszcze obroty, w momencie kiedy iloczyn tych 2 składowych się obniża silnik traci moc)
i teraz przyśpieszenie nie zależy od mocy samochodu, ale od wartości jego momentu który przez zwiększanie obrotów daje przyśpieszenie (troche to zaplątałem :mrgreen: ) inaczej im większa wartość momentu obrotowego tym pojazd będzie przyśpieszał lepiej, im moment jest rozłożony na wykresie płasko i dostępność jego jest w większym zakresie obrotów tym pojazd będzie przyśpieszał skuteczniej
czyli tak na podsumowując przyśpieszenie będzie zależeć obrotów i momentu obrotowego (tak samo jak moc), i w różnych silnikach będzie się kształtowało różnie ale będzie występować do momentu aż jedna z tych 2 składowych nie zacznie maleć, pomimo iż w teorii mogą mieć tą samą moc,
to teoria, na przyśpieszenie będzie miało wpływ jeszcze wiele czynników jak masa pojazdu, średnica kół, przełożenie skrzyni biegów i dyferencjału, a nawet opór powietrza :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Renault 5 Turbo
    Pod koniec lat 70. Renault przestały wystarczać zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans i Formule 1. Marka chciała również wystartować w rajdach samochodem napędzanym turbodoładowanym silnikiem. Wymyślone przez ...