Co daje turbina?

17 Mar 2011, 22:27

witam chcialbym sie dowiedziec co daje turbina
chodzi mi o spalanie o konie i tego typu
bo jestem w tym zielony a planowalem turbine kupic
Ostatnio edytowany przez PFK, 18 Mar 2011, 12:42, edytowano w sumie 1 raz
PFK
Nowicjusz

Miejscowość: Zambrów

18 Mar 2011, 13:11

Im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz - tak wygląda zasada działania turbiny :)
Turbina jest zasilana spalinami z silnika, po czym sprężone przez sprężarkę powietrze zasila silnik.

Poczytaj na necie bo jest o tym mnóstwo informacji:)
elmo
Początkujący

Miejscowość: KR/RZ/SG

18 Mar 2011, 14:58

turbina daje możliwość upakowania w cylindrze więcej powietrza a co za tym idzie też więcej paliwa a co za tym idzie przyrost mocy i momentu obrotowego :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Mar 2011, 15:44

nooo dziekuje i o to mi chodzilo :) a jak turbina jest prawda w benzynie. to jak pali dajmy 10 litrow na 100 to ile bedzie chlalo 13 ? jazda nie agresywna podaje tylko przyklad
PFK
Nowicjusz

18 Mar 2011, 17:30

wszytko zależy od rodzaju doładowania, stopnia doładowania, i od dawki paliwa wtryskiwanej bądź podawanej z gaźnika do cylindra/kolektora
to nie jest takie proste, pomijając już sprawe uturbienia silnika który nie jest do tego przystosowany konstrukcyjnie, paradoksalnie pomimo większej ilości paliwa podawanego do cylindrów spalanie w samochodzie może być mniejsz ( bądź większe), zależy od różnych parametrów: pojemności silnika, mocy początkowej, stopnia doładowania, stopnia kompresji, i wielu innych rzeczy
pocieszny
Forumowicz VIP

18 Mar 2011, 23:41

aha no dobra.
nom wiesz wiesz pierwszy samochód mój to jest i jakos chcialem mu zycia dodać :)
nom to WV B5 mały motorek bo to tylko 1.6 101 koni i chciałbym właśnie się dowiedzieć ile to by mi spalało i ile koni przybyło
PFK
Nowicjusz

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

BUKOVINA World Snow Polo Masters 2018