Wysokie obroty golf III 1.6

19 Lut 2012, 20:05

Witam od tygodnia mam mały problem i mój autoelektryk nie radzi sobie w temacie. Podczas jazdy zauważyłem jak stałem na czerwonym że mój golf na biegu jałowym ma wysokie obroty tzn 1100 i falują do 1300-1400. Po dojechaniu na miejsce i załatwieniu kilku spraw po odpaleniu było już duże lepiej ale nie idealnie tzn obroty przy odpaleniu na ciepłym silniku miały wartość 2000 utrzymywało się to przez 5 sekund po czym spadały do 1100-1200 aby znów po chwili zatrzymać się na poziomie 900-1000. Na zimnym jak go odpalę będzie miał 1200 ale jak ruszę i wcisnę sprzęgło to będą znów w okolicach 2000 i po czasie unormują się jak wyżej. Wszystko dzieje się na biegu jałowym. Pojechałem do mechanika aby zaadoptował przepustnicę bo kiedyś coś takiego mi się zdarzyło i ponowna adaptacja pomogła. Tym razem jednak nic nie dała. Zostawiłem samochód u niego aby sprawdził co to może być nic nie stwierdził powiedział żebym przejechał z 700 km i zobaczył co będzie dalej. Poczytałem trochę o tym zjawisku jak to zwykle robię i dowiedziałem się że istnieje czujnik pracy biegu jałowego oraz czujnik kąta przepustnicy. Gdzie one się znajdują i czy można je wymienić czy też są częścią jakiegoś innego układu urządzenia i wymiana samego czujnika nie wchodzi w grę. Nadmieniam że pół roku temu wymieniłem przepustnicę na nową więc nie sądzę aby to był ona. Podczas jazdy zachowuje się normalnie i normalnie reaguje na gaz problem jest tylko na biegu jałowym. Myślę że zużycie paliwa jest trochę większe ale mamy zimę więc może tylko mi się wydaje ale może to ważne. Sam nie wiem co to może już być tym bardziej że nikt nie może nic znaleźć co jest dla mnie dodatkowo dziwne. Normalne obroty w tym silniku to na ciepło 650-700 na zimno 1100. Proszę o pomoc.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

22 Lut 2012, 13:36

To co mowisz o kacie przepustnicy tez moze byc, ale ja zaczol bym od sprawdzenia silniczka krokowego. Mialem kiedys golfa III i mialem podobnie, wymienilem silniczek krokowy i wszystko wrocilo do normy.
pajak199
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 03 12 2009
Auto: Citroen Xsara 1.6 16v 110km

24 Lut 2012, 08:31

Z tego co mi wiadomo u mnie nie ma silnika krokowego (tak stwierdził mój mechanik choć wydawało mi się to dziwne) tylko przepustnica, która między innymi robi za silnik krokowy. Zastanawiałem się też nad tym czy może jest to usterka sterownika silnika (komputer w podszybiu). Zasugerowano mi taką możliwość że jest walnięty i co chwilę coś się mu rozstraja. Sam nie wiem jest to zabawa w zgaduj zgadulę a nikt nie potrafi tego zdjagnozować. Może macie jeszcze jakieś pomysły bo mi już ręce opadają
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

27 Lut 2012, 16:06

nie ma silniczka krokowego? az dziwne ale ok uznam jego wyzszosc i uwierze bo to on jest mechanikiem, chociaz ja z zadowu tez :) a sprawdzales moze paliwo? przyznam sam ze zmienilem ostatnio stacje bo paliwo sie pogorszylo i tez mialem wzrosty obrotow albo szalal, kupilem sobie uszlachetniacz paliwa, cena tego to 20 zl, starcza na 5 tys kilometorw, i lejesz to na pelen zbiornik, przez co masz mniejsze spalanie przesycic i nasmaruje ci piersionki itp, bo moze byc tak ze masz po prostu paliwo bardzo chrzszczone i tez moga byc problemy. i pytanko, czy w czasie jazdy gdy zmieniasz biegi tez mu obroty albo wardzo spadaja, albo ze wduszisz sprzeglo i silnik ci zawyje od obrotow? jezeli nie, przeczysc sobie przepustnice i wszystko powinno byc okej.
pajak199
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 03 12 2009
Auto: Citroen Xsara 1.6 16v 110km

28 Lut 2012, 08:43

Tak potrafi zawyć przy zmianie biegu ale z reguły jak jest zimny. Ale zawyje. Na ciepłym podczas jazdy nie wyje ale po naciśnięciu sprzęgła obroty spadają tylko do 1100-1200 a powinny do 650-700. Obroty spadną poniżej 1000 dopiero jak się zatrzymam ale i tek są za wysokie. Kiedyś ktoś powiedział że mam walnięty komputer i co chwilę coś mu się miesza itp. Może warto kupić sterownik i wymienić?? Myślę że nie zaszkodzi. Dzięki za podpowiedzi
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

28 Lut 2012, 15:59

Kolego przeczysz przepustnice i kanaliki i wedlug mnie powinno byc wszystko okej, jak nie zadziala to wtedy mozesz patrzec z tym komputerem ale obstawiam ze masz po prostu zapchane kanaliki i przepusnice brudna :) mialem podobnie :P
pajak199
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 03 12 2009
Auto: Citroen Xsara 1.6 16v 110km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Arrinera Hussarya - fakty i mity
    Pierwszy polski supersamochód, Arrinera Hussarya, dumnie nosi nazwę nawiązującą do bohaterskich momentów naszej historii. Jednocześnie budzi wiele kontrowersji i wzbudza rozpalone dyskusje na internetowych forach. ...

28 Lut 2012, 16:16

Ok nie przecze że nie masz racji ale przepustnica jest nowa tzn. ma pół roku kupiłem nową nieużywaną czy to możliwe aby była brudna
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

28 Lut 2012, 19:59

no raczej wtedy przepustnica nie bedzie brudna, bo moj to juz mial 20 lat to moglo byc ale na pol rocznej to nie mozliwe. Wiec mozliwe ze cos z komputerem, na twoim miejscu udal bym sie do elektryka, ale najpierw pojechal do bliskiego znajomego mechanika ( jezeli takiego masz) i niech ci kogos poleci takiego co zrobi dobrze i tanio :P i tak przez znajomego to tez tanio wyjdzie, napewno taniej niz normalnie :) mozliwe ze masz komputer przestawiony. A nie wymiales czasami akumulatora albo cos sie nie dzialo z akumulatorem?
pajak199
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 03 12 2009
Auto: Citroen Xsara 1.6 16v 110km

28 Lut 2012, 20:53

Zacznę od początku. Miałem problem z akumulatorem przynajmniej tak myślałem ale okazało się że to rozrusznik. Wyciągałem akumulator na noc jak były mrozy do domu aby było mu cieplej :D . To pomagało do czasu aż zdechł. Ale samochód chodził w porządku mimo wyciągania aku. Oddałem go do elektryka który wyczyścił szczotki tulejki itp ogólnie zrobił rozrusznik i było jest ok. Jak go odebrałem też było ok ale tak naprawdę od niego do domu mam 300 m więc trudno stwierdzić. Następnego rano poszedłem go odpalić i odpalił od razu (oczywiście aku już nie wyciągałem na noc) pochodził rozgrzał się było wszystko ok czyli na ciepłym 650-700 obr/min na zimnym 1100. Wieczorem pojechałem do Gdańska i na światłach zauważyłem że obroty mi falują tka jak pisałem wcześniej no i się zaczęło do tej pory. Myślałem że trzeba ponownie zaadoptować przepustnice pojechałem i stwierdzono że według ustawień jest ok a chodzi nie ok. Odstawiłem go ponownie na cały dzien aby sprawdzili co to może być i to samo niby ok a jest d..a :(. Jeździ odpala ale na jałowym zachowuje się nienormalnie. Pali w normie. Mam wrażenie że jak dodaje puszczę gaz a potem wdepnę to szarpnie na początku mimo delikatnego dodania gazu.
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

01 Mar 2012, 18:37

Bym zapytal czy w tej rasie do gdanska tankowales, ale nawet jak bys zatankowal raz paliwo bardzo ch... a pozniej normalne to po tylu km by chodzil normalnie. No kolego ja juz nie wiem co to moze byc. Mam w myslach ten silniczek krokowy, ale twoj mechanik stierdzil ze u ciebie inna rzecz za niego robi , wiec naprawde nie wiem :) popytam jutro mojego mechanika moze on cos wie to napisze :)
pajak199
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 03 12 2009
Auto: Citroen Xsara 1.6 16v 110km

02 Mar 2012, 08:41

Dzięki za pomoc. Mam pytanie a czy powodem może być luźny tłumik tzn jest taka złączka w postaci tulejki siatkowana srebrna. Ona jest luźna może jakieś lewe powietrze wchodzi sam już nie wiem może twój mechanik coś powie. Raz jeszcze dzięki i czekam na każdą sugestię
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

16 Mar 2012, 18:20

Pewnie chodzi ci o sonde a jesli nie to nie wiem o co dokladnie :P ale to nie ma zadnego znaczenia, ty mozesz sciagnac cala rure nawet przy kolektorze i bedzie chodzil i nie zlapie wysokich obrotow, znajomy wlasnie mial podobny problem i okazalo sie ze zle ustawienia komputera, wiec tak jak mowiles komputer moze miec wine, ( nie jestem fanem elektryki) najlepiej co bym zrobil, zeby nie potrzebnie nie wydawac kasy, bo ty mowisz ze bylo ustawiane a jest to samo, moim zdaniem komputer moze byc juz nie dobry bez wyrazania sie, to popytac tych co maja golfa 3 czy ktos tez ma taki komputer, zamienic, i sprawdzisz czy to wina tego, jesli nie to usterka mechaniczna a to ci juz szybciej zdiagnozuje.
pajak199
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 03 12 2009
Auto: Citroen Xsara 1.6 16v 110km

25 Kwi 2012, 09:18

Troche późno ale może komuś sie przyda:) W Twoim przypadku jeśli nie masz silniczka krokowego a wszystko załatwia przepustnica to po wymianie niezbędna jest jej adaptacja, robi sie to za pomoca komputera lub testera. Najprostrzym kable vag z allegro da sie to zrobić tylko trzeba mieć odpowiedni programik i minimum wiedzi. A mam jeszcze pytanko który rok tego golfa??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

06 Maj 2012, 18:32

Problem chwilowa minął sam i jest ok. Kupiłem sterownik silnika (komputer) ale jeszcze go nie wymieniłem zajmę się tym później. Dowiedziałem się też ze znajomy znajomego miał taki problem i przyczyną był przerwana ścieżka w komputerze. Rok golfa to 1997
liptoms
Początkujący
 
Posty: 50

07 Maj 2012, 09:26

A powiedz mi czy podpinałeś gdzieś tego golfa?? jakie błędy i jakie parametry pracy silnika?? Jeśli masz immo w samochodzie to po wymianie sterownika <komputera> samochodu nie odpalisz! bo trzeba zgrać sterownik ze sterownikiem immo. W Twoim golfie silniczka krokowego nie ma jest takie urządzenie które uchyla delikatnie przepustnice na biegu jałowym i czujnik położenia przepustnicy <ten co pisałeś czujnik kąta przepustnicy>. Dwa pytanka: jakim sprzętem Twój elektronik robił adaptacje przepustnicy?? i czy rzeczywiste parametry <temperatura, masa zasysanego powietrza itd> pracy silnika <z testera np: Vaga> są prawidłowe?? a i najważniejsze <trzecie pytanie> jakie błędy ma sterownik??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998