Wysokie spalanie Citroen C2 silnik 1.1

19 Kwi 2021, 13:42

Witam wszystkich.
Z góry przepraszam jeśli temat odgrzewany, ale nie udało mi się znaleźć rozwiązania.
Pacjent to Citroen C2 z silnikiem 1.1. Problem to średnie spalanie (mierzone tankowaniem do pełna) na poziomie 9-10 l./100 km w cyklu mieszanym. Diagnostycznie bez błędów. Pomiar spalin bez zażutu. Wymieniona sonda lambda, świece, cewka rozruchowa, oraz wtryski (te ostatnie na używane).
Jeśli komuś nasuwa się jakiś pomysł, bo mnie się już skończyły, będę bardzo wdzięczny za sugestie...
Z góry dziękuję
Łukasz
Sokrates
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 19 Kwi 2021, 15:20

    Sporo jak na takie małe auto ale może to też być normalne jeżeli w większości jeździsz w mieście i na krótkich dystansach.

    Jakie odległości pokonujesz jednorazowo?
    Hamulce nie trzymają i auto ma lekkość toczenia?
    Filtr powietrza czysty?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10191
    Zdjęcia: 35

    19 Kwi 2021, 17:34

    Sokrates napisał(a):Jeśli komuś nasuwa się jakiś pomysł, bo mnie się już skończyły, będę bardzo wdzięczny za sugestie...
    Z góry dziękuję
    Łukasz

    Jeszcze wielkość kół. Seryjne ?
    Hamulce czyli czy czasami po rozgrzaniu (kilka hamowań pod rząd) delikatnie nie przytrzymuje jedno koło ?
    Geometria ?

    p.s.

    Mocniej sprawdziłbym hamulce.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 11071
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    19 Kwi 2021, 19:25

    Termostat sprawny? Przy jeździe na krótkich odcinkach walnięty termostat potrafi sporo podnieść spalanie.
    Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
    yeti65
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3800
    Zdjęcia: 15
    Miejscowość: Pieniężno
    Prawo jazdy: 29 11 1984
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
    Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Kwi 2021, 21:07

    Jak już sprawdzisz filtr powietrza i hamulce to sprawdź rozmiar opon - spotkałem mały samochód o poj. silnika 1,2 ccm w którym były zamontowane opony w rozmiarze 195/70/13 i pompowane ciśnieniem 2 at - to powodowało duże opory toczenia. Do tego silnik zalany olejem 5W40 - który powodował duże opory wewnętrzne silnika i faktycznie palił 9-10 litrów /100km.Po zmianie oleju na 5W30 i opon na rozmiar 165/65/13 spalanie spadło do 6,5 litra.Myślę ,że warto to sprawdzić i u ciebie
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 476
    Zdjęcia: 11
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX , Toyota Cross
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    20 Kwi 2021, 18:08

    Dzięki za wszystkie sugestie.
    Żona robiła krótkie dystanse i wtedy wychodziło ponad 10l, a kiedy na baku robiła 70% trasy spalanie było 9l. Filtr powietrza czysty. Auto było diagnozowane oryginalnym programem i nic nie wyszło. Opony standard, lewy tył faktycznie lekko trzymał ale po zrobieniu bębnów spalanie niewiele się poprawiło... Termostat ok. Jeśli chodzi o olej to muszę sprawdzić czym zalany, dzięki!
    p.s.
    Jeszcze jeden objaw o którym zapomniałem, to pływające obroty i sporadyczne braki mocy na wolnych obrotach...
    Sokrates
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Instalacje gazowe V generacji
      Te instalacje LPG pozwalają na wtrysk gazu w fazie ciekłej do kolektora dolotowego (konieczność nawiercenia kolektora i montażu w nim wtryskiwaczy gazowych), bądź bezpośrednio do komór spalania za pośrednictwem wtryskiwaczy ...

    20 Kwi 2021, 18:52

    Sokrates napisał(a): Jeśli chodzi o olej to muszę sprawdzić czym zalany, dzięki!

    Olej ma wpływ ale symboliczny.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 11071
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    24 Kwi 2021, 08:12

    Sokrates napisał(a):Żona robiła krótkie dystanse i wtedy wychodziło ponad 10l

    Tu normalka, bo silnik większość drogi mógł pokonywać na ssaniu.
    Sokrates napisał(a):a kiedy na baku robiła 70% trasy spalanie było 9l.

    Pytanie jak długa była to trasa i z jaką prędkością, a właściwie z jakimi obrotami jechała. Jeżeli trasa nie była zbyt długa, a zaczynała się od zimnego silnika, to trzeba wziąć pod uwagę to, że średnie spalanie spada bardzo wolno i żeby spadło do normalnego trzeba przejechać dość sporą ilość kilometrów.
    Sprawdź jaka jest temp. cieczy chłodząca silnik. Tu wystarczy kupić np. ELM327 i zainstalować na smartfonie jakiś darmowy program diagnostyczny ( np. Piston - jest po polsku ). Będziesz mógł podejrzeć temperatury, pracę sond itd.
    Kolejna sprawa - sprawdź podczas jazdy po prostej drodze ( bez podjeżdżania pod górkę i zjeżdżania z górki ) jakie jest spalanie chwilowe przy prędkości np. 100 km/h i temp. cieczy chłodzącej ponad 90 stopni. Średnie spalanie nie jest wiarygodne.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Kwi 2021, 19:38

    Dzięki za sugestie.

    Pozdrawiam
    Sokrates
    Nowicjusz
     
    Posty: 3