Wysokie spalanie oleju w Mazdzie 6

18 Sty 2012, 09:23

Sprawdził ci ktoś ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju w silniku?/sprawdź przed remontem/
Przy tak małym przebiegu silnik musiał być bardzo katowany żeby tak łykał olej.
Tylko niech robi ci remont ktoś kto ma o tym na prawdę pojęcie.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

18 Sty 2012, 14:39

Nie trzeba katować, wystarczy przegrzać silnik, zalać niewłaściwy olej lub przekroczyć termin wymiany wtedy pierścienie się zapieką i po temacie :cry:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

18 Sty 2012, 14:41

Zapomniałem, ciśnienie oleju nic tu nie wniesie-brak związku :!:

Ciśnienie sprężania też z pewnością będzie w normie, problem tkwi zwłaszcza w pierścieniu zgarniającym (prawdopodobnie) którego usterka nie zostanie wykryty w tym teście.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

18 Sty 2012, 18:41

robbydzia napisał(a):Zapomniałem, ciśnienie oleju nic tu nie wniesie-brak związku :!:

Do spalania oleju nie ma ale do oceny stanu silnika to już chyba ma.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

19 Sty 2012, 12:37

Jeśli kontrolka gasnie, wiele to nie wniesie.
Ciśnienie oleju może być w normie a penewki będą już "martwe" taki przykładzik :idea: tak więc ocena stanu silnika po ciśnieniu oleju jest minimum na wyrost. Czasy druciarstwa rodem z PRLu minęły-tak myślę :?
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

19 Sty 2012, 20:39

Cytuj robbydzia Re: Wysokie spalanie oleju w Mazdzie 6
» 19 Styczeń 2012, 12:37
Jeśli kontrolka gasnie, wiele to nie wniesie.
Ciśnienie oleju może być w normie a penewki będą już "martwe" taki przykładzik tak więc ocena stanu silnika po ciśnieniu oleju jest minimum na wyrost.

co ma ciśnienie oleju do wysokiego spalania oleju ??
a poza tym jeśli panewki się kończą - czyli pojawia się luz na czopach walu - objawia się to stukami progresywnie do obrotów i zdecydowanym spadkiem cisnienia oleju :evil: -przecież wał korbowy jest zasilany "prosto z pompy"

poza tym słabostka tego silnika jest nadmierne zużycie oleju / kwestia pierscienii/ nie stuki
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...

19 Sty 2012, 21:41

Naprawa nie będzie polegała tylko na wymianie uszczelniaczy, będzie robione planowanie i coś tam jeszcze :) Kompresja była sprawdzana i wyszła ok, na 1,2,4 cylindrze prawie taka sama, na 3 trochę niższa. 3 świeca była trochę brudna przy nasadzie, reszta świec w bardzo dobrym stanie.

Mam jeszcze jedno pytanie, na zimnym silniku, po otwarciu maski słychać takie jakby syczenie przy napinaczu paska. Co to może być? Kiedy silnik się rozgrzeje syczenie jest trochę cichsze.
brio
Nowicjusz
 
Posty: 18

19 Sty 2012, 23:14

Planowanie i cos tam jeszcze?
Silnik jak juz otworza, to powinni posprawdzac i pomierzyc go, a nie robic na pale to co im wygodnie, bo za pol roku, czy nawet szybciej znowu bedziesz silnik otwieral.

No a jak swieca 3 byla brudna + masz tam nizsza kompresje, to czasami na tym cylindrze zaplonu nie miales.

To syczenie, hmm, moze pompa wody(nieszczelnosc)? Moze pasek za mocno naciagniety?
Moze odma dziurawa i to z niej syczy?
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI