Wzrost oleju w silniku diesla

18 Mar 2021, 20:06

Auto Hyundai ix20. 2013. 1.4 diesel crdi

Witam sprawdziłem sobie wczoraj poziom oleju w aucie i nie wiem czy mam zwidy ale chyba stan oleju ciut wzrósł. Miałem prawie max bo tyle mi zawsze na serwisie zalewają, a teraz widzę ciut ponad max.

Czy może być to spowodowane nie dopalonym dpf? Rzecz w tym że jeżdżę tyle co zawsze auto mam niecały rok najechałem już ponad 22 000 i nigdy wzrostu nie było. Ostatnio dziennie 50km przejechane, nie raz dłuższe trasy. Ponoć te 15-20 minut jazdy szybszej powinno go wypalić. Głównie jeżdżę na drogach szybkiego ruchu ok 80-90 km/h. Miasto u mnie to jakieś 10-15% z całej jazdy.... Mógłby się zapchać i tak?

Druga sprawa nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka ani nic, i też nie zauważyłem by się ''aktywnie'' wypalał, bo podobno jak się wystarczająco jeździ powinien się pasywnie wyczyszczać. Czy może ostatnio chciał ''aktywnie'' a ja nie mam żadnych kontrolek, bo słyszałem niektóre auta nie są wyposażone w kontrolkę dpf i np skąd miałbym wiedzieć że on się wypala by kontynuować jazdę itp.

Dodam że auto zachowuje się jak zawsze. Spalanie też w normie. Jakby podpiąc pod kompa to może coś tam wyskoczyć w związku z tym czy nie koniecznie?

Dziękuję.
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Mar 2021, 08:49

A po wymianie oleju sprawdziłeś jego stan?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Mar 2021, 09:32

Kiedy wymieniali Ci olej lub ile km zrobiłeś od ostatniego sprawdzania oleju na bagnecie?

Poziom oleju wzrasta jak często wypala się DPF a to zdarza się z reguły przy jeździe na dosyć krótkich odcinkach i przy użytkowaniu w większości w mieście. A dlaczego podnosi się poziom oleju? Nie każdy to wie więc warto o tym wspomnieć. W czasie wypalania DPF dawka paliwa zostaje zwiększona i niespalone paliwo trafia po gładziach cylindrów przedostając się przez pierścienie do oleju silnikowego.

Auto9292 napisał(a):Czy może ostatnio chciał ''aktywnie'' a ja nie mam żadnych kontrolek, bo słyszałem niektóre auta nie są wyposażone w kontrolkę dpf i np skąd miałbym wiedzieć że on się wypala by kontynuować jazdę itp.
Nie zawsze jest tak że kontrolka poinformuje Cie o aktualnym wypalaniu DPF przędzej zapali Ci się jak już będzie on zapchany. Jak możesz zaobserwować wypalanie tego filtra? Najlepiej obserwując chwilowe spalanie i obroty. Podczas jazdy ze stałą prędkością spalanie na pewno trochę wzrośnie 0,5-0,7L/100km, a podczas postoju np. na światłach w korku obroty powinny nieznacznie wzrosnąć przy przechodzeniu procedury wypalania.

Auto9292 napisał(a):Ostatnio dziennie 50km przejechane, nie raz dłuższe trasy. Ponoć te 15-20 minut jazdy szybszej powinno go wypalić. Głównie jeżdżę na drogach szybkiego ruchu ok 80-90 km/h.
Takie odcinki to trochę mało, a tym bardziej że jedziesz pewnie z prędkościami które wymieniłeś na najwyższym biegu. Wtedy masz dosyć niskie obroty pewnie w okolicach 2tyś. obrotów lub niżej przy których procedura wypalania filtra raczej się uruchomi ale w ostateczności.

Generalnie z DPFem ciężko żyć jeżdżąc na takich dystansach i z takimi prędkościami.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10150
Zdjęcia: 35

19 Mar 2021, 10:10

Olej sprawdzałem raz od wymiany która była końcem stycznia. Od ostatniego sprawdzenia ok 3-4 tygodnie temu to ok 1500km przejechałem może więcej. Było ciut poniżej maks teraz troszeczke nad, sprawdzanie zawsze pod domem, od roku auto nigdy ani drgnęło jeśli chodzi o stan.

Faktycznie mniej jeżdżę ostatnio i pewnie to efekt. Teraz po niedzieli jade w trase dłuższą to dam mu trochę na autostradzie i może się wypali jak trzeba.

Jedno mnie dziwi, mówią niektórzy że diesel to nie benzyna że nie lubi obrotów wielkich , że te 1900-2000 to są optymalne, a jednak ten dpf takich nie lubi. Co oni namącili z tymi nowszymi dieslami. Jak widzę starsze osoby nie raz w tdi nowych ciekaw jestem jak im się ten dpf wypala w tak ślamazarnej jeździe po mieście jak widzę co oni wyrabiają..., czy może śmigają sobie z nadwyżką oleju od serwisu do serwisu? Też mam dużo znajomych mają diesle prawie każdy i jeżdzą nawet mniej niż ja i nigdy nie skarżyli się na takie coś co u mnie, chyba że nie raczą sprawdzić stanu oleju?

Też powinni jakieś kontrolki zrobić typu za ile będzie wypalanie i wtedy my moglibyśmy mu pomóc..

Dziękuję za odpowiedzi !!
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14

19 Mar 2021, 13:27

Auto9292 napisał(a):od roku auto nigdy ani drgnęło jeśli chodzi o stan
Być może akurat robiłeś takie dystanse że część oleju która ubywała była uzupełniana paliwem niespalonym podczas wypalania DPF i wychodził Ci bilans na zero :) Teraz jeździsz na krótszych odcinkach i lekko zaczyna oleju przybywać, to by się zgadzało.

Auto9292 napisał(a):Jedno mnie dziwi, mówią niektórzy że diesel to nie benzyna że nie lubi obrotów wielkich , że te 1900-2000 to są optymalne, a jednak ten dpf takich nie lubi
Może nie do końca tak jest. Jeżdżąc dieslem z DPF na trasach rzędu 100km z obrotami będziesz miał dużo mniej problemów niż jeżdżąc tak samo na dystansach 25-30km. Trzeba by tu było dokładnie opisać jak działa układ DPFa wraz jego wypalaniem, jak długo nagrzewa się taki układ i jaka jest optymalna temperatura jego pracy i jaka powinna być przy wypalaniu. W skrócie jadąc z większymi obrotami szybciej uzyskasz potrzebną temperaturę do wypalania DPFa i dodatkowa dawka paliwa może być tu mniejsza przez co mniej będzie niespalonego paliwa dostawało się do oleju. Jeżdżąc w mieście ciężko jest utrzymać odpowiednią temperaturę podczas jego wypalania przez co dodatkowe dawki paliwa są większe więcej się go nie spala itd. może sobie tu już wydedukować jak to wygląda w dłuższym czasie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10150
Zdjęcia: 35

19 Mar 2021, 14:24

Dzięki za odpowiedź. No możliwe że po prostu za mało jeżdżę , wychodzi na to że diesle są tylko od autostrad jak ktoś 100 do roboty jedzie, innego sensu nie widzę...

Pytanie jak diesla dają radę, będąc kiedyś za granicą 2 na 3 auta to diesle, golfy, skody, paski , hyundai itp, i nie ma baty by te starsze osoby co mulą te auta jeżdziły chociaż tyle co ja bo znam ludzi co dieslem robią 10 -12 tyś, i raz na rok olej zmieniają. Ja mam auto 11 miesięcy i zrobiłem tera dokładnie sprawdziłem ponad 23 000km. Olej już 2 razy zmieniany bo zmieniam co 10 tyś. Auta to jakaś zmora, dbasz i g...o masz. Co serwis wymieniam filtr powietrza, paliwa a tu proszę, olej sobie przybywa, dodam że ani sekundy odkąd go mam nie miałem żadnych najmniejszych problemów. Byłem u lokalnego Rycha mechanika :D mówi że to normalne że troche bo dpf i że jakby jakaś pompa lała czy wtrysk to bym miał inne objawy jakieś nie wiem.

Zwykłe podłączenie pod komputer pokaże np mój problem, albo problem z dpf że np wypalał się a nie dał rady itp? Wtryski by komp pokazał? Dodam że spalanie w normie w trasie tymczasowe spalanie na prostej drodze przy 2000-2100 obrotów poniżej 4litrów nie raz 3 coś spokojnie pali.

z góry dzięki i miłego piątku.
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Moto Session 2017 / relacja
    Targi Moto Session wpisały się już na stałe do naszego kalendarza i odwiedzamy je regularnie przedstawiając Wam relację zdjęciową z tej imprezy W tym roku Targi odbyły się w pierwszy weekend kwietnia czyli dużo wcześniej ...
    BMW Concept serii 6 Coupé 2010
    BMW Concept serii 6 Coupé to sportowy samochód dla koneserów piękna, którzy cenią luksus i przełomowe technologie. Koncept symbolizuje pasję zespołu projektantów BMW, znajdującą odzwierciedlenie ...

20 Mar 2021, 14:46

Auto9292 napisał(a):a mam auto 11 miesięcy i zrobiłem tera dokładnie sprawdziłem ponad 23 000km. Olej już 2 razy zmieniany bo zmieniam co 10 tyś. Auta to jakaś zmora, dbasz i g...o masz.
Jaki masz przebieg? Auto z 2013 roku pewnie już trochę ma. Generalnie przy nowych autach do 100tkm raczej większych problemów nie uświadczysz nawet jeżdżąc na krótkich dystansach. Później dopiero zaczynają się problemy. Być może masz już dużo popiołu w filtrze DPF przez co wypala się często i tu regeneracja jego mogła by pomóc o ile tak jest.

Auto9292 napisał(a):Pytanie jak diesla dają radę, będąc kiedyś za granicą 2 na 3 auta to diesle, golfy, skody, paski , hyundai itp, i nie ma baty by te starsze osoby co mulą te auta jeżdziły chociaż tyle co ja bo znam ludzi co dieslem robią 10 -12 tyś, i raz na rok olej zmieniają
Kiedyś było inaczej nie było filtrów EKO i diesle były praktycznie nie do zajechania nawet w mieście. Niższe ciśnienia wtrysku itd. Auta które widziałeś pewnie miały jeszcze małe przebiegi. Dzisiaj już tak diesli u nich nie widać bo więcej jest hybryd.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10150
Zdjęcia: 35

20 Mar 2021, 18:35

Auto ma 162k. Możliwe że filtr się kończy, a możliwe też że jednak mniej w tym roku jeżdżę tak od końca stycznia i chyba to problem. Postaram się to nadrobić. Byłem u speców dziś, wmawiali że olej ok, że jakby dpf walił to bym miał ileś cm ponad stan, tłumaczyłem że ja wiem że level jest ok bo w granicach maksa ale po prostu stan jego się zmienił bo zawsze raz na miesiąc sprawdzałem na tym samym podłożu i wiem ile było, ale oni lepiej wiedzą.. Nic. Teraz będę dbał by ten dpf już mi życia nie umilił. Mówię jak jeżdziłem sporo więcej to nigdy nawet nie wiedziałem że istnieje.

Fajna ekologia co? filtr eko, a by ten eko działał sprawnie musisz wiecej jeżdzić czyli zużywać więcej paliwa itp, szybciej opony pójdą, szybciej klocki i takie tam haha. Logika ekologów, a właściwie jej brak.

Takie pytanie jeszcze czytałem że ten popiół właśnie zostaje na zawsze, można go jakoś oczyścić na tych stacjach co ci dpf ''regenerują/myją''? Z 2 strony nie mogli tego tak zaprogramować by ten popiół sobie powolutku tam wylatywał czasami?
Auto9292
Nowicjusz
 
Posty: 14