X trail- Dmuchawa nie wyłącza się

10 Cze 2017, 15:19

Witajcie! Jak w temacie... Jadę sobie spokojnie z wyłączoną dmuchawą(wentylatorem) aż nagle włączyła się sama na maksymalne obroty, na panelu nic się nie wyświetla, jest w trybie wyłączonym.Zmiana szyba/ nawiew na twarz/na nogi działa ale zawsze z tymi samymi obrotami, Rozłącza ją dopiero wyłączenie zapłonu. O co kaman? Komputer padł?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

11 Cze 2017, 11:22

Prawdopodobnie padł rezystor od dmuchawy. Naprawa tego w Serwisie około 700 zł. Zamiennik około 150 zł z tym że zamiennik może paść Ci po tygodniu a może i chodzić kilka lat to już ryzyko. A jak masz trochę pojęcia o elektronice i lutowaniu to sam to zrobisz za około 30 zl
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Cze 2017, 17:01

Ok, ale czy to możliwe że odłączyłem 2 wtyczki od panelu klimatronika i nadal chodzi ?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

12 Cze 2017, 20:15

Ok wyjąłem ten rezystor, jest nadpalony z zewnątrz, żeby dostać się do środka trzeba rozlutować. Zastanawia mnie tylko to dlaczego plus nie idzie przez klimatronik a osobno, jakoś nie jestem w stanie wyobrazić sobie tego.
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

12 Cze 2017, 21:00

W środku jest tranzystor który najczęściej się przepala jak masz jak to rozbierz zobacz co się dzieje w środku
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Cze 2017, 16:43

Jeździłeś bez klimy? Najczęściej one padają jak jest ciepło na dworze i w samochodzie nie używa się klimatyzacji tylko samej dmuchawy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...
    Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni
    Kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań ...

13 Cze 2017, 20:06

Ok, otworzyłem i rozlutowałem , wiecie może jakie wartości powinny być mierząc to wszystko?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

13 Cze 2017, 22:01

No ja chciałbym pomóc ale niestety nie znam parametrów ale możesz wrzucić dokładne zdjęcia tego to podpowiedź Ci co ewentualnie dać nowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Cze 2017, 16:36

Bezpiecznik termiczny nie ma przejścia, niestety tylko na allegro mają bo w okolicy nie ma elektronicznego sklepu...
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Cze 2017, 17:32

Udało mi się załatwić bezpiecznik termiczny ale niestety jest inny. poprzedni to- 2 Ampery , 140'C , a ten nowy to 10 Amperowy i też 140'C (250V) chyba nie podejdzie co ?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

14 Cze 2017, 19:56

No raczej skłaniał bym się do wymiany na taki sam. Jak zalutujesz ten to zamiast spalić się ten bezpiecznik to spali się co innego i wtedy będzie jeszcze gorzej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16694
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Cze 2017, 15:25

Bezpiecznik został wymieniony, niestety dmuchawa nadal jest na najwyższym biegu i nie da się jej wyłączyć. Odłączyłem nawet ten trzeci cienki przewód bodajże żółto niebieski który idzie od komputera klimatronika i nadal działa.
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Cze 2017, 17:04

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy do tego rezystora powinno dochodzić napięcie nawet gdy wentylator jest wyłączony na panelu?
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Cze 2017, 17:30

Spajkol napisał(a): trzeci cienki przewód bodajże żółto niebieski
Jest przewodem sterującym , załączającym , regulującym obroty. Na pozostałych dwóch masz stale podłączone napiecie dodatnie i masę czyli minus. Wymieniając termik nie usunąłeś do końca uszkodzenia. Nie widziałem tego od wewnątrz ale tam będzie jeszcze parę elementów i na pewno zasadniczy element wykonawczy w postaci np. tranzystora wysokiej mocy. Układ trzeba pomierzyć i wymienić to co jeszcze uszkodzone.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4924
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Cze 2017, 08:47

Kolego właśnie że tutaj opornica regulowana jest tylko za pomocą masy, tzn dochodzi tam masa na tym sterowaniu i dochodzi też na grubym kablu stały prąd w postaci masy, a na wyjściu też wychodzi masa do wentylatora. Wentylator ma plus stały podpięty bezpośrednio. Nie mam miernika ale na tym sterowaniu po przyłożeniu kontrolki pali się ona dość mocno a po włączeniu wentylatora na komputerze przygasa, czyli sterowanie działa tak jakby,natomiast zastanawia mnie tylko czy powinien cały czas iść ten prąd na grubym kablu nawet po wyłączeniu wentylatora, jak odpowie mi ktoś na to pytanie to zamówię inną opornicę na allegro. Pozdrawiam
Spajkol
Nowicjusz
 
Posty: 40
Prawo jazdy: 09 11 2013
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Cinquecento 1.2SWAP
Silnik: 1.2 16V Punto
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996