Youngtimer czy coś nowszego? - problem z wyborem auta

09 Mar 2015, 23:33

Z jakiej racji klasykiem staje się Corrado a Calibra jeszcze nie? Wytłumacz mi... :o
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

09 Mar 2015, 23:52

Troszku wasze przepychanie się o klasyki jest bez sensu bo o tym co będzie cenionym klasykiem decyduje 1000 powodów... więc czy corrado czy calibra to tak naprawdę można będzie powiedzieć za 20 lat.

Ogólnie sam autor tematu powinien sobie odpowiedzieć co chce bo można kupić klasyka i go głaskać bo do niczego więcej się nie nadaje tak jak np; maluch albo trabi albo może sobie kupić klasyka i jeździć nim do pracy nie powodując zagrożenia na drodze np: w124
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Mar 2015, 00:11

Koniu napisał(a):Z jakiej racji klasykiem staje się Corrado a Calibra jeszcze nie? Wytłumacz mi... :o

Chociażby dlatego, ze Calibra debiutowała w 1990 roku, a produkcje zakończoną w 1997 roku i wyprodukowano ponad 238tyś. egzemplarzy, a Corrado debiutowało w 1988roku i zakończoną produkcje w 1995 w liczbą ponad 97tyś. egzemplarzy.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

10 Mar 2015, 03:08

pkc napisał(a):Chociażby dlatego, ze Calibra debiutowała w 1990 roku, a produkcje zakończoną w 1997 roku i wyprodukowano ponad 238tyś. egzemplarzy, a Corrado debiutowało w 1988roku i zakończoną produkcje w 1995 w liczbą ponad 97tyś. egzemplarzy.


Gościu, ale co do rzeczy ma rok produkcji (różnica 2 lata) oraz ilość zrobionych/kupionych egzemplarzy????
Rocznik nie jest wyznacznikiem tego, które auto jest klasykiem, youngtimerem, a które nie...
j0zek
 

10 Mar 2015, 20:14

Bardzo dziękuję za wszystkie opinie :ok:
Tak jak pisałem auto będzie mi służyło do codziennej jazdy, także nie będzie to auto które służy do niedzielnych przejażdżek. Na tą chwilę najbardziej przekonany jest do E21 i E30 ze względu na to iż raczej więcej będę jeździł po mieście, więc wolę coś mniejszego do Mercedesa.
Miał ktoś może do czynienia z 1,6 z E21 na gaźniku? Jak to chodzi? Wymaga częstej obsługi taki silnik? Jaki silnik polecacie do E21 lub E30? :)
Zmuda
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Nie mam

10 Mar 2015, 22:31

j0zek napisał(a):Gościu, ale co do rzeczy ma rok produkcji (różnica 2 lata) oraz ilość zrobionych/kupionych egzemplarzy????
Rocznik nie jest wyznacznikiem tego, które auto jest klasykiem, youngtimerem, a które nie...

W przypadku tego typu aut, ma to bardzo duże znaczenie. Może nie tyle rocznik, co ilość wyprodukowanych aut. Na przykładzie Calibry i Corrado widać to doskonale, wertując ogłoszenia.
No i bez powodu ceny aut używanych nie podskakują do góry, a w przypadku Corrado widać znaczący skok ceny, bo jeszcze do niedawna, te samochody były tanie i był jakiś wybór, w tej chwili egzemplarze godne uwagi, można by policzyć na palcach jednej ręki z cenami +10tyś.zł. Z Calibrami też się coś tam dzieje, ale na razie słabo widoczne to jeszcze jest.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tarcze hamulcowe zabezpieczone przed korozją
    Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość ...