Youngtimer do 8000zł, a koszty napraw?

21 Cze 2016, 13:55

Cześć,
wkrótce przede mną egzamin na prawo jazdy i myślę już o zakupie jakiegoś auta, którym mogłabym jeździć po mieście i doskonalić jazdę. Jedno auto w domu już jest, ale jest duże, dużo pali, jest w turbo i gdyby stała mu się choć najmniejsza ryska, to wolę o tym nie myśleć, więc... myślę o czymś swoim :)
Długi wstęp, ale to istotne, aby nie namawiać mnie na Corsy, Fiesty czy Golfy. Priorytetem jest dla mnie wygląd, a preferuję auta w zbliżonym wieku do mojego ('90) i z ery aut kanciastych, a nie obłych. Nie muszę codziennie jeździć do pracy w korkach, więc też spalanie może być na poziomie 10l i to w benzynie, mniej nie wymagam, jeśli będzie trochę więcej też się nic nie stanie.
W ramach tego, że to pierwsze auto i takie, którego ma nie być żal jak mu się cokolwiek stanie, budżet przewiduję w granicach kilku tysięcy.
Mam już swoje typy i trudno będzie mnie namówić na coś innego, bo przejrzałam w tym celu niemalże cały internet;) ale jak już to przede wszystkim w grę wchodzą auta japońskie, niemieckie lub szwedzkie, ze względu na swą małą awaryjność.
Liczę się z kosztami wymiany różnych rzeczy w aucie z 250tys. na liczniku, więc prośba do Was jest taka, abyście doradzili, które z poniższych aut są znośne cenowo w naprawie. Żebym po prostu miała ładne auto, którym będę jeździć, a nie ono na lawecie :)
Najchętniej coupe, albo mały sedan/hatchback, żadne kombi. Myślę o:
Mazda - 626 III/IV / 323 III/IV / /MX-6 I / 929
Honda - Prelude II/III / Accord III/IV (/Concerto, ale to chyba rzadki egzemplarz)
Toyota - Supra II / Celica III/IV
Volvo / BMW - jeśli macie swoje typy, przekonajcie mnie do nich:)
najbardziej chciałabym Saaba 900, względnie 9-3, ale na ich forum dość mocno mnie przestrzegli, że koszty mogą się podwoić i potroić i że mechanicy nie są zbyt przychylni Saabom, więc się zastanawiam czy może jednak coś innego... :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,
Asia
Ostatnio edytowany przez wttkwstn 21 Cze 2016, 16:42, edytowano w sumie 2 razy
wttkwstn
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: jeszcze nie mam
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

21 Cze 2016, 14:02

Za kilka tysięcy nie szuka się marki i modelu tylko konkretnego egzemplarza. Chcesz wybrzydzać - zwiększ budżet
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2016, 14:19

Szukam egzemplarza, większość z podanych aut jest dostępna w sprzedaży za kilka tysięcy (kilka to może być 3 albo 8, niesprecyzowałam, po prostu musiałabym trochę dłużej oszczędzać, ale to zawsze lepsza opcja niż tico za tysiąc)
Najbardziej zależy mi na odpowiedzi, które z podanych aut są najmniej awaryjnie i jeśli jest potrzeba naprawy, to żeby dana część nie przewyższała kosztu auta, a była znośna cenowo. Nie jest to zakup "na wczoraj", więc mogę sobie spokojnie polować jak już będę wiedziała na co.
wttkwstn
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: jeszcze nie mam
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

21 Cze 2016, 17:41

"Najchętniej coupe, albo mały sedan/hatchback,"
Jeżeli wg Ciebie acord, 626, a już tym bardziej 929, to małe sedany to jaki będzie duży :?: :lol: Supra na pewno nie będzie tania w eksploatacji. Celica i Prelude ok.
Fajnym i małym sedanem może być bmw e30. :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2016, 17:50

Duże jest na przykład Volvo V70 kombi :D jeśli cokolwiek jest mniejsze to jest ok, a jak jest jeszcze mniejsze to jeszcze fajniej.
wttkwstn
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: jeszcze nie mam
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1990

21 Cze 2016, 18:08

to masz s70, kanciaste, bezawaryjne i przy okazji bogato wyposażone
tylko trochę młodsze niż '90
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007)
    W 2004 roku na rynek weszła, zaprojektowana całkowicie od nowa i po raz pierwszy w europejskim biurze Toyoty w Nicei, Corolla E12. W gamie pojawiła się także, najmocniejsza w historii cywilnych Corolli, wersja T-Sport Compressor. ...