Z resorów na sprężyny

22 Mar 2010, 08:50

mam pyt.widziałem ostatnio samiego na sprężynach miał usuniete resory.jak się domyślam jest wtedy bardziej miękki,ale co jeszcze daje taka przeróbka(sens jej zastosowania)i ogólny zarys jak się to wykonuje.poprostu kieruje mną czysta ciekowość na ten temat.
Ostatnio edytowany przez white wolf, 24 Mar 2010, 23:19, edytowano w sumie 1 raz
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

22 Mar 2010, 09:22

Nie powiedziane że zamiana na springi spowoduje większą miękkość, jeśli jest źle zrobiona to może zrobić z Samuraia jeszcze większą dorożkę. Ogólnie jednak jeśli jest to dobrze zrobione to poprawia się komfort, oraz wykrzyż auta, nie ryjesz wieszakami, nie pękają resory. Ogólnie da się przerobić zarówno wąskie mosty jak i szerokie na sprężyny, wszystko też zależy jakie sprężyny zastosujesz.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2010, 12:52

Jogi4x4, tzn.jak jakie.chodzi o ich twardość?dużo roboty jest z taką zamianą i czy springi są trwalsze i wyczymalsze do jazdy w terenie?i w przyubliżeniu jak taka zamiana technicznie przebiega.(narazie nic nie mam zamiaru robić bo dopiero co zrobiłem lift z wieloma nowymi częśćmi/lecz interesuje mnie ten temat od strony technicznej jak i użytkowej plusy i minusy)
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

22 Mar 2010, 14:24

z zamianą bardzo dużo roboty i do tego kosztowna jest, trzeba się znać na gepmetri i matematyce żeby to później nie jeździło bokiem :mrgreen: a i zaplecze warsztatowe trzeba mieć dość dobrze wyposażone, zabawy trochę jest czy warto sam sobie musisz ospowiedzieć
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Mar 2010, 19:29

pocieszny, no to już zrozumiałem,,,,,że raczej trafniejszym było zrobienie liftu na standartowym zawieszeniu(a ile springi mogą wynieść)bo tu za 1000 zł.zrobiłem cały lift łacznie z habrowaniem i nowymi wieszakami i polibuszami.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

22 Mar 2010, 19:54

dobrze zrobione spokojnie 5000
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa
    Badania wykazały, że brudna przednia szyba dwukrotnie zwiększa ryzyko kolizji. Kolejnym efektem zaniedbania czystości auta jest większe i szybciej postępujące zmęczenie kierującego pojazdem w porównaniu do sytuacji, ...

23 Mar 2010, 14:13

pocieszny, :shock: :shock: :shock: to nie na moją kielnię :lol: :lol: :lol: pozatym do travela pewnie byłoby to i tak bezużyteczne.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

23 Mar 2010, 17:25

To zależy, do sportu raczej sprężyny lepsze, lepiej wybierają itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Mar 2010, 08:27

Jogi4x4, napewno masz rację lecz kwota -bynajmniej narazie odstrasza :sad:
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

27 Mar 2010, 17:03

white wolf napisał(a):Jogi4x4, napewno masz rację lecz kwota -bynajmniej narazie odstrasza :sad:

konwersja resorów na sprężyny niestety kosztuje sporo ale ma same plusy:
- samuraj nareszcie staje się komfortowy
- lepiej jeździ po czarnym
- lepiej wybiera dziury
- lepiej się krzyżuje
- eksploatacja sprężyn jest tańsza niż resorów

ale i tak wiele osób zostaje przy resorach :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

27 Mar 2010, 18:45

do tego można zmienić rozstaw osi i auto będzie się kończyć i zaczynać kołąmi, odpadną nam orające wszystko wieszaki resorów :mrgreen:
jedna rzecz nie nalerzy przesadzać z wykrzyżem bo staje się jeszcze bardziej wywrotny nić na resorach :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 10:48

a można to zrobić na obecnych mostach czy mosty też inne musza być z tego co się orientowałem to cenowy przedział jest między 4 a 8 tyś.za całość z robotą
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

28 Mar 2010, 13:01

można, ale czasem warto zmienić mosty jeśli chcesz sie ścigac na przykład,
często wkłada się mosty od LJ70
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Mar 2010, 13:04

albo od UAZa, czasami też Patrola
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Mar 2010, 13:07

ale to już odbieranie zalet samiego czyli masa :roll:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)