Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

28 Sty 2020, 23:37

marcineko napisał(a):szybki można zapytać co to za zabawka an daily?

Poszło pw.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 03:08

Szybki, ile musiałbym wydać na colta, żeby zyskać +/- 250/300 km?
Wybór stoi głównie między coltem, s4 b5, a s3. Pieniądze na modyfikacje będą. Nie mówię, że odrazu chce kupić auto przyszłościowo jako taką zabawke/daily. Colt +/- 250 km objedzie ze startu s3 i s4 porobione na 300 km?
Doradźcie coś panowie, bo nie wiem co za fury patrzeć, bo nie chce się w bagno w.... :?
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

29 Sty 2020, 08:29

O Panie S4 B5 to można powiedzieć że to rarytas,mało tego jest na sprzedaż i musiałbyś dorzucić jeszcze z dyche do obecnego budżetu.
S3 do 20k jest do znalezienia.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Sty 2020, 08:36

Troche pływasz po temacie :D bo s4b5 to już opasły klamot który razem z modami może kosztować sporą kasę. Oczywiście na plus napęd i pojemność silnika na minus koszty, masa.
S3 jeszcze inna bajka a czt jeszcze inna.

Ogólnie czt jeździłem 300konnym koszty duże a jazda licha.
Dla mnie bezpieczne w czt jest 220km/300nm ewentualnie dołożyć hybryde turbo i jest 250/300nm. Tą pierwszą opcją i tak robisz wiatrak z większości aut takich 250km-300km. A jest to za śmieszną kasę. Na minus bardziej czujesz się jak w rajdowym aucie niż drogowym.

No i pamiętaj i mniej modów tym lepiej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 09:08

Co masz na myśli, że im mniej modów tym lepiej?
Czyli np objade takie s3, jakieś golfy w gti co mają +/- 300-350 km takim 250 konnym coltem?
A drugie pytanie jak z prowadzeniem takiego colta
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

29 Sty 2020, 09:18

Mankovsky napisał(a):Co masz na myśli, że im mniej modów tym lepiej?


Im więcej modów tym więcej uwagi wymaga auto. Do tego ogarnięcia użytkownika, jak i głębszego portfela.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi powraca do Big Game
    Audi kontynuuje swą kilkunastoletnią obecność na najważniejszej nocy w rozgrywkach futbolu amerykańskiego, czyli na Big Game. Przedstawi podczas niej 60-sekundową reklamę pt. „Let It Go” z udziałem aktorki Maisie ...

29 Sty 2020, 10:18

Mankovsky napisał(a):Czyli np objade takie s3, jakieś golfy w gti co mają +/- 300-350 km takim 250 konnym coltem?

Na start: nie operuj mocą szczególnie pochodzącą od tunerów. Na to czy auto jedzie składa się wiele czynników a moc niestety nie jest na pierwszym miejscu.

Mankovsky napisał(a):Co masz na myśli, że im mniej modów tym lepiej?

Jest tak fcg napisał + ogarnięty stroiciel i jeżeli nawet takiego znajdziesz to musi mu się chcieć. Tylko nie pisz że widziałeś zdjęcia, opisy zadowolonych ludzi na fb/forum xx bo i tak masz 90% szans na wtopę o której nie będziesz wiedział. Zapytasz się czemu masz nie wiedzieć? Bo dostaniesz wykres i dupohamownia wykaże że jest git. Staniesz na kresce z kimś innym z takim samym autem i git się skończy a jeszcze może się okazać że
Tamten będzie miał mniej mocy i będzie miał super charakterystykę.

Najlepiej kupić bazę mocno Ci odpowiadającą i zrobić podstawy turbiaka czyli wydech z dp, Ic, dolot z detalami + dobry!!!stroiciel.

Czt jedzie troche jak gokart taka mini zabawka. Do miasta ok.na trasie męczy bo głośno. Bez tylnej kanapy waży podobno 995 kg :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 11:21

Warto też wspomnieć że nie wszystko zależy od osiągów ale liczą się tez umiejętności kierowcy :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Sty 2020, 11:34

Mankovsky napisał(a):Czyli np objade takie s3, jakieś golfy w gti co mają +/- 300-350 km takim 250 konnym coltem?

Nie ma szans - Colt ośka + waga piórkowa, przód słabo dociążony
a S4 B5 ma stały napęd + 2 turbiny

Obawiam się że mój golf V GTI w wersji z dsg zrobiony na 250 koni objechałby Colta 200 konnego, bo inna masa + błyskawiczna skrzynia automat.

Ja nie wierze w takie rzeczy że leciutka ośka ze sporą mocą ma szanse na normalną jazdę.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2020, 11:54

Bartolekk napisał(a):Nie ma szans - Colt ośka + waga piórkowa, przód słabo dociążony
a S4 B5 ma stały napęd + 2 turbiny

Coś jeszcze asz mądrego do napisania?
Bartolekk napisał(a):Obawiam się że mój golf V GTI w wersji z dsg zrobiony na 250 koni objechałby Colta 200 konnego, bo inna masa + błyskawiczna skrzynia automat.

Mankovsky tu masz obraz znaffcuf z zakresu tunów i jazdy. I już stary 1,8t jest porównany do tsi i to ze wzmianką o dsg a budżet ledwo na s3. Dlatego szkoda mi strzępić jęzora.
Jak coś to czt ustawiałem z wieloma autami + zawody ćwiartkowe + track deje w których sam startowałem więc dlatego ja Ci mówie zastanów się i najlepiej przejedź każdym z aut a znafffca mówi bierz na 100% to i to w końcu Ty płacisz.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 12:09

A Ty co byś wziął szybki(inni też się mogą wypowiedzieć) w budżecie powiedzmy 15 tysięcy i 20 tysięcy złotych?

Jak z trakcja w tym colcie?, przy 200+/- km nie da się nim ruszyć?

Dlatego właśnie to mi się podoba w quattro, że jak zrobię 400 km to i tak będzie trakcja (jeśli się mylę poprawcie mnie), a gdy jechałem golfem co prawda na chińskich oponach to przy 200 km miał ciężko ruszyć..

Koszta 2.7bit będą dużo większe niż 1.8t, chodzi mi o eksploatacyjne, serwis i opłaty

A i szybki właśnie.. Jak wyglądają sprawy eksploatacyjne w colcie?
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

29 Sty 2020, 12:47

Mankovsky napisał(a):A Ty co byś wziął szybki(inni też się mogą wypowiedzieć) w budżecie powiedzmy 15 tysięcy i 20 tysięcy złotych?

Nie wiem co bym wziął bo s3 masz na styk więc zrobienie serii +mody może sporo wyjść kasy. Napisz do fcg bo kiedyś wklejał koszty zrobienia 1,8t na 300km.to zobaczysz że tego jest sporo.

Natomiast czt daje Ci luz w zakupie bazy bo z modami i serwisem spokojnie zmieścisz się w 20k.

Do tego nie wiem czy chcesz bardziej cywilizowanie jeździć czy mniej cywilizowanie, czy bardziej autostradami czy wokół komina...??? Sporo jest znaków zapytania.

Technologicznie silnik colta jest fajniejszy od 1,8t i bardzo oszczędny natomiast 1,8t posiada pojemność której nie oszukasz. Problem tkwi że jest to przestarzała konstrukcja i w odróżnieniu od tsi nie generuje niuta.

Mankovsky napisał(a):Jak z trakcja w tym colcie?, przy 200+/- km nie da się nim ruszyć?

I znowu posługujesz się mocą :D Trakcje zgubisz przez niuta i jego dostępność. Zakładając że zrobisz fajnej charakterystyki 300nm w czt to przy ruszaniu z głową na dobrym kapciu fwd napęd to ogarnie. Zresztą 300nm dla czt jest górną granicą śrub w korbach i sensu modzenia.

Mankovsky napisał(a):Dlatego właśnie to mi się podoba w quattro, że jak zrobię 400 km to i tak będzie trakcja

Po pierwsze s3 1,8t nie ma żadnego quatro. Po drugie znowu operujesz kuniami a więc jak będziesz miał 400km z 1,8t to ruszysz normalnie chociaż jazda będzie upierdliwa i niekoniecznie szybko zgodnie z kuniami jak te same 400km zapodałbyś z silnika typu 4g63t mivec to z napedów s3 zostałby wiór... a jak te 400km miałoby ruszyć z silnikiem typu 2,7bit albo 2jzt to pewnie s3 zostało by rozerwane na pół :D (tak w przybliżeniu :D ) .

Przy Twoim budżecie nie sil się na wielkie dokonania względem napędu bo masz zbyt mało kasy i nic nie wykombinujesz.

Mankovsky napisał(a):Koszta 2.7bit będą dużo większe niż 1.8t, chodzi mi o eksploatacyjne, serwis i opłaty


Tak będą większe i to sporo. A z modami różowo nie będzie. Miałem kiedyś wyliczone zrobienie konkretnie s4b5 to wtedy finalnie zwykła s4 równała się z rs4 b5 kwotowo. No teraz rsy b5 poszły w górę więc nie byłoby źle :D

Mankovsky napisał(a):A i szybki właśnie.. Jak wyglądają sprawy eksploatacyjne w colcie?

Drożej jak w polo 1,4 16V a na to co oferuje jest normalnie. Jedne graty drogo drugie okejowo ;-)

Jak coś to Ci nie odpowiem jednoznacznie czt czy s3.
Może wolałbym czt żeby zebrać kasę na s3 ale 8p. To już jest inna bajka.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 13:20

Mankovsky, odpuść Colta taka moja rada.
Szkoda czasu, zabawy i pieniędzy a słuchanie ludzi zakochanych w miejskim gokarcie, który jeśli chodzi o dobre starty jest po prostu głupią opcją jest co najmniej średnie.
Ja mam u siebie opony 17tki, auto waży z 300 kg więcej niż Colt, program fabryczny a nie nawalony momentem od szalonego tunera i przy obecnej pogodzie 1 biegu nie mam, dwójka różnie czasem jest a czasem też mieli.
To w nakoksowanym Colcie, nie trudno się domyśleć jak będzie.
Jak chcesz sięgać konkretnie powyżej 200 koni to tylko 4x4 obojętnie jakie, każde lepsze niż ośka.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2020, 13:27

Bartolekk napisał(a):Ja mam u siebie opony 17tki, auto waży z 300 kg więcej niż Colt, program fabryczny a nie nawalony momentem od szalonego tunera i przy obecnej pogodzie 1 biegu nie mam, dwójka różnie czasem jest a czasem też mieli.
To w nakoksowanym Colcie, nie trudno się domyśleć jak będzie.


Kiedys napisałeś, że 10 letnie opony są jeszcze ok więc jeśli u siebie masz takie to nic dziwnego xd
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Sty 2020, 13:28

U siebie mam 5 letnie Continentale 225/45 R17
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008