Zabawka/daily do 15-20 tysięcy

29 Sty 2020, 14:35

Bartolekk napisał(a):Szkoda czasu, zabawy i pieniędzy a słuchanie ludzi zakochanych w miejskim gokarcie


Powiedziała to osoba która ambitnie poleca Vaga,sam mam kolegę który żyje tylko Vagami (miał kilka lat Golfa IV,teraz ma A3 8L i następne chcę kupić też Vaga),ludzie jest tysiąc innych aut a nie tylko Vag srag.. :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

29 Sty 2020, 14:46

Bartolekk napisał(a):ankovsky, odpuść Colta taka moja rada.
Szkoda czasu, zabawy i pieniędzy a słuchanie ludzi zakochanych w miejskim gokarcie, który jeśli chodzi o dobre starty jest po prostu głupią opcją jest co najmniej średnie.

Chłopie zrozum przestań się udzielac w czyms w czym nie masz zielonego pojęcia... powtórzę Ci łopatologicznie. W D.U.P.I.E mam czt i s3 tylko staram się doradzić komuś rzetelnie pokazując temat z każdej strony.
A że w odróżnieniu od Ciebie posiadam auta rwd i awd a do tego jeżdziłem mocnymi fwd to wiem że nie jest wszystko tak proste jak się wydaje czytając tabelki. Budżet jest taki a nie inny a do tego w tytule jest zabawa...


Autorze nie chce mi się z laikami dyskutować i boksować się.
Oni i tak wiedza lepiej. :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11132
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 14:50

szybki napisał(a):Chłopie zrozum przestań się udzielac w czyms w czym nie masz zielonego pojęcia... powtórzę Ci łopatologicznie. W D.U.P.I.E mam czt i s3 tylko staram się doradzić komuś rzetelnie pokazując temat z każdej strony.
A że w odróżnieniu od Ciebie posiadam auta rwd i awd a do tego jeżdziłem mocnymi fwd to wiem że nie jest wszystko tak proste jak się wydaje czytając tabelki. Budżet jest taki a nie inny a do tego w tytule jest zabawa...

To wyjaśnij dlaczego od 40 postów w kółko mielisz tylko że Colt taki cudowny?
a dlaczego autor ma nie wybrać Punto 1,4 t-jet? albo Corsy 1,6T?
Co ma lepszego Colt od Ibizy np?
itd..
Jeździłeś niby AWD a wciskasz komuś przy temacie grubej mocy lekkie FWD, czegoś tu nie rozumiem ale nie ważne
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 428
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Sty 2020, 15:25

szybki napisał(a):Napisz do fcg bo kiedyś wklejał koszty zrobienia 1,8t na 300km.to zobaczysz że tego jest sporo.


Wywołany do tablicy odpowiadam. W s3 8l dojście do tych 300 hp jest trochę łatwiejsze z racji np dolotu 3 cale, pompy paliwa, która spokojnie obrabia 300 km czy ewentualnie turbiny k04, która po zrobieniu duzej hybrydy od biedy ogarnie te 300 hp. Natomiast charakterystyka takiej hybrydy nie będzie fajna i auto do 3 tys rpm może nie jechać.

Tak więc budżetowo:
Wydech z dp - 3000 zł
Sztywny tip - 500 zł
Wtryski 525 cc - 800 zł
Fmic 550x230x65 - 1500 zł
Hybryda - minimum 2000 zł
Tak więc mamy 7800 zł za same części. Do tego program minimum 1000 zł, pasowałoby też ogarnąć hamulce, sprzęgło dać w kevlar. Bez conajmniej 10 tys zł nie ma więc co podchodzić.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Sty 2020, 15:45

Bartolekk napisał(a):czegoś tu nie rozumiem ale nie ważne

I to jest sedno problemu.

To zrozum

Budżet jest na tyle mały że nie ma co myśleć o awd więc albo masz imitacje awd w s3 8l albo masz ośkę czt i 10-15k mniej.
A pisze o czt bo sam autor rozważał opcje s3 8l i czt.
I żeby nie było jestem przeciwnikiem osiek do zabawy ale jest $$$ jest zabawa nie ma $$$ nie ma zabawy.
fcgetin napisał(a):Tak więc mamy 7800 zł za same części. Do tego program minimum 1000 zł, pasowałoby też ogarnąć hamulce, sprzęgło dać w kevlar. Bez conajmniej 10 tys zł nie ma więc co podchodzić.


Czyli jak dodamy starter po zakupie, poślizgi to spokojnie dojdziemy do 35k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11132
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Sty 2020, 16:07

szybki napisał(a):Czyli jak dodamy starter po zakupie, poślizgi to spokojnie dojdziemy do 35k


Bez problemu :D
Porządny tuning 1.8t kosztuje, a tani tuning to [...]... Dla mnie w s3 opłacalne jest wstawić dp, dać wtryski 430cc i zrobić program na te 260-270 hp. Powinno na to wystarczyć 2000 zł, a charakterystyka auta na seryjnym k04 będzie lepsza niż na hybrydzie zrobionej na 300 hp.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Sty 2020, 16:25

O co wam chodzi z tą charakterystyka?, bo naprawdę nie rozumiem, że ten silnik ja ma, a ten nie.
Mam swój warsztat blacharsko lakierniczy, także poprawki jakieś albo coś to bez problemu nie musi być idealna, a jeśli bita to nawet lepiej, byle nie dotykana przez jakiś chlopkow z zagranicy albo ze wsi. Ogarniam trochę temat modyfikacji i wiem, że samym programem z BAM'A zrobię max 250/330, ale na stage2 czyli downpipe 3', tip 3', fmic, przelot 2.5'/3', większe wtryski np 420cc, świece platyna tak na zaś dobry tuner jakiś noflatshift i można się bawić, a to co ja wymieniłem to jest koszt max 6k zł + strojenie
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

29 Sty 2020, 16:43

Charakterystyka polega m.in. na tym że w jednym silniku z turbo możesz mieć 200 nm przy 3k rpm i 350 nm przy 4k rpm, a w drugim silniku 300 nm przy 3k rpm i 350 nm przy 4k rpm. Niby max nm taki sam, ale charakterystyka inna. Widzisz różnicę?

To co napisałeś bez ruszenia turbo i tak nie da Ci więcej niż 270 hp i 370 nm. Bez sensu.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Sty 2020, 16:54

Twierdzisz, że około 300 km i 400 nm w s3, która waży 1.4t nie będzie odpychac? Wydaje mi się, że czas koło 5/5.5 do 100 będzie, a taki czas jest już bardzo zadowalajacy, jeśli jestem w błędzie to popraw i powiedz co byś wziął na moim miejscu i w co byś wkładał przyszłościowo pieniądze
Mankovsky
Nowicjusz
 
Posty: 29

29 Sty 2020, 17:03

Napisałem Ci przecież ile kasy potrzebujesz na 300 hp i 400 nm. Nie obraz się ale budżet masz na to śmieszny, bo z zakupem s3 i wszystkimi modami bez 30k nie masz co podchodzić do 300 hp i 400 nm. Z tego co Ty napisałeś żadnych 300 hp i 400 nm nie bedzie.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

29 Sty 2020, 17:24

U mnie w s3 8l jest sztywny dolot, dp i później środkowy 3 cale i został seryjny końcowy wydech. Do tego pompa paliwa bo seryjna nie wyrabiała i pyklo 265km 363nm. Z całością (w tym strojenie) zmieniłem się w 3tys. Mierzyłem czasy racelogiciem, na nowych oponach czasy na granicy 6sekund. Byłoby szybciej gdyby dwójka nie kończyła się na 95km/h. Moim zdaniem w cenie 20tys lepszej zabawki nie dostaniesz :)
Ostatnio edytowany przez Wumba, 29 Sty 2020, 17:36, edytowano w sumie 1 raz
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Sty 2020, 17:32

Wumba napisał(a):Moim zdaniem w cenie 20tys lepszej zabawki nie dostaniesz


RX8 :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Sty 2020, 17:35

Masz rację :D ja jednak odrzuciłem ten model ze względu na problematyczną eksploatację (mieszkam na zadupiu i objezdzilem miejscowych mechaników, żaden nie chciał się pierdzielic z rx8 :D)
Wumba
Aktywny
 
Posty: 258
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Sty 2020, 17:50

U mnie pojawiła się opcja przeprowadzki do "teściów" i jeśli wypali to będę miał masę miejsca i świetne warunki na zabawy gruzami. Nie wspomnę nawet o ilości gotówki która zostanie mi w kieszeni przez brak opłat za wynajem czy hipoteki na 600k.
I właśnie o RX8 pomyślałem, mam fetysz żeby kupić śmietnik i samemu ogarnąć remont silnika. Koszty cześci nie są kosmicznie wysokie więc jak coś skopię to stratą będzie głównie mój czas
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Sty 2020, 17:56

Wumba napisał(a):i pyklo 265km 363nm

Dlatego jak autor zapytał o czt to poddałem rozważeniu. CZT po modach ma 220km/300Nm normalnej charakterystyki i pewnie 400kg mniej. A niestety parametry s3 nie wyrwą go jak z procy do przodu a potem jest masa która go mega skutecznie spowalnia. Dla tego temat nie jest oczywisty :D
Mankovsky napisał(a):Twierdzisz, że około 300 km i 400 nm w s3, która waży 1.4t nie będzie odpychac? Wydaje mi się, że czas koło 5/5.5 do 100 będzie, a taki czas jest już bardzo zadowalajacy,

Dlatego fajnie jakbyś wpadł to zobaczysz co to znaczy odpychać i odpychać ... żeby może Cie uświadomić to na sama charakterystykę silnika wydałem pewnie ze 25k gdzie przyrost mocy był rzędu 30km.

Ogólnie wiem że Ci trudno to wszystko pojąć bo wieść gminna mówi co innego a tu pojawia fcg i szybki którzy mówią co innego... ale to jest to co Ci pisałem wcześniej 90% mądrości tuningowych możesz sobie wsadzić w buty.
To co Ci piszemy chociażby o charakterystyce to jest już level który poznasz jak wydasz mnóstwo kasy albo nigdy nie poznasz bo zrezygnujesz z modzenia.
I gdyby ktoś mi zapodał inne myślenie czyli dzisiejsze 15lat temu to zaoszczędziłbym kasy na np; fajne porszę 997 turbo albo na gtr-a... a tak szedłem zgodnie z przyjeta mitologią pt.pałer mor pałer... doszedłem do 300km z litra i co ? I g...no :D

Invi napisał(a):I właśnie o RX8 pomyślałem, mam fetysz żeby kupić śmietnik i samemu ogarnąć remont silnika. Koszty cześci nie są kosmicznie wysokie więc jak coś skopię to stratą będzie głównie mój czas

Invi to jest pikuś ... temat jest krótki i zwięzły to auto nie jedzie... w co trudno uwierzyć amatorom tabelek. Odpowiada za to charakterystyka spotęgowana techniką silnika.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11132
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe