Zablokowanie kierownicy - podczas jazdy

17 Paź 2016, 11:43

Z czym może być to związane? Wczoraj na prostej drodze zapaliły mi się kontroli STOPU i akumulatora(który jest nowy i jak się później okazało nie było z nim żadnych problemów) po zapaleniu się kontrolek, również zablokowała się kierownica, po zatrzymaniu,zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie wszystko jżz działało ok, dodam że dość często również podczas jazy zapalają się diody stopu i ręcznego (oczywiście mimo że nie jest zaciągnięty) i tu również po zgaszeniu i uruchomieniu silnika ponownie wszystko wraca do normy. Renault Laguna II 2001.
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Paź 2016, 19:44

karolina1994 napisał(a):po zapaleniu się kontrolek, również zablokowała się kierownica, po zatrzymaniu,zgaszeniu silnika i uruchomieniu go ponownie wszystko jżz działało ok
Tu chodzi chyba nie o zablokowanie kierownicy tylko o brak wspomagania, dobrze rozumiem? Mogłaś nią przekręcać, ale z dużym oporem. Jak by ci się zablokowała to nie mogła byś ruszyć ani w jedna ani w drugą stronę.

karolina1994 napisał(a):dodam że dość często również podczas jazy zapalają się diody stopu i ręcznego (oczywiście mimo że nie jest zaciągnięty)
Do sprawdzenia poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym.

Nie masz problemów z hamulcami jak hamujesz z większych prędkości?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

17 Paź 2016, 21:17

Masz rację, raczej wspomaganie sie wyłączyło,ale bardzo ciężko chodziła, Płyn jest ok, ,i żadnych problemów z hamowaniem akurat nie ma.
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

17 Paź 2016, 22:37

Czy kontrolka od ABSu paliła się też na liczniku?

Do sprawdzenia na pewno napięcie ładowania akumulatora przez alternator. Piszesz że nowy akumulator, a ze starym nie było problemów tak? Wymiana była w związku z opisywaną awarią i zapalaniem się kontrolek?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Paź 2016, 07:42

W abs jest taki problem że ten nie działa, a kontrolka jego owszem świeci cały czas. Jeżeli chodzi o te kontrolki ręcznego i stopu, to od kiedy kupiłam auto to juz tak miał, z tym że rzadziej się zdarzało aby sie zapalały bez powodu ,tak raz na 1000km, teraz właśnie bardzo często, bo ostatnio trzy razy podczas 15km. Ale kontrolka akumulatora i wyłącznie wspomagania pierwszy raz zdarzyło się w niedziele
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

18 Paź 2016, 09:36

karolina1994 napisał(a):W abs jest taki problem że ten nie działa, a kontrolka jego owszem świeci cały czas. Jeżeli chodzi o te kontrolki ręcznego i stopu, to od kiedy kupiłam auto to juz tak miał, z tym że rzadziej się zdarzało aby sie zapalały bez powodu
Pierwsza sprawa kontrolki nie zapalają się bez powodu. Druga to po kupnie auta powinnaś naprawić niedziałający układ ABS. Przyczyn jego niesprawności może być kilka.
Zakładam że wyświetla ci się również problem z ESP który nie działa przy niesprawnym ABS. Jedna usterka ciągnie za sobą kolejną tym bardziej że układy ABS, ESP i wspomaganie kierownicy są ze sobą połączone i korzystają ze wspólnych danych jakie zbierają czujniki.

Twój opis sugeruje jakiś problem z sygnałem prędkości samochodu. Może to być w tym przypadku pompa ABS (jej elektronika) komputer nie dostaje sygnałów prędkości przez co wszystkie wymienione systemy zostają odłączone.
Trzeba podjechać do warsztatu który dysponuje komputerem zdolnym odczytać błędy z modułów i następnie na ich podstawie będzie można postawić diagnozę co po kolei naprawiać.

Nadmienię, że jazda takim samochodem jest niebezpieczna nie tylko dla Ciebie ale i innych użytkowników ruchu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Model hybrydowy BMW ActiveHybrid 3
    Model hybrydowy oparto na BMW 3 Sedan, który jest wzorem łączenia w wyglądzie nadwozia elegancji ze sportowym zacięciem. Zwracające uwagę detale: oznaczenia na słupkach C, na nakładkach progów drzwiowych, specjalne ...

18 Paź 2016, 13:27

Ok, nie pozostaje mi nic innego jak podjechanie do warsztatu, dziękuje za porady :oops:
karolina1994
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 12 2015
Auto: Renault Laguna II
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001