Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 10:09

Witam

Mam silnik po remoncie bo brał olej , a wiec zrobilem głowice ( prowadnice zaworów i gumki) oraz nowe pierscienie na cylindrach .

Po zrobieniu 2000 km zaczoł klekotac jak deisel wiec podjechałem do mechanika aby zerknoł i jak sadze wyregulował luzy zaworowe.
Po zdjeciu dekla i odkreceniu mostkow okazało sie, że są wytarte walki rozrządu w miejscu mostków.
Przejrzano drozność kanałów , cisnienie wszystko ok .
Po załozeniu nowych i zrobieniu 2 km sytuacja sie powtarza.
Mechanik nie jest z lapanki ulicznej i wie co robi , ale tu juz ma i ja tez zagwoztke o co chodzi.Ewidentnie brak smarowania w nad głowica ( ale jest tam mokro od oleju ).
Czy miał ktoś moze podobny przypadek.

Pzdr MIrek
szklarska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 benzyna

29 Kwi 2012, 12:04

Miska do ściągnięcia i czyszczenie smoka pompy olejowej to na początek.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

29 Kwi 2012, 12:33

wszystko wyczyszczone przedmuchane cisnienie ok
szklarska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 benzyna

29 Kwi 2012, 13:12

Czy głowica była szlifowana ?
Ford w tym silniku ma mocny pasek rozrządu w innym silniku by się urwał i tak należy go zmienić na nowy.
Głowica do wymiany po zdjęciu trzeba sprawdzić uszczelkę pod głowicą.
NIe spotkałem się żeby mechanicy zaglądali do smoków od pomp olejowych, każdy to lekceważy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

29 Kwi 2012, 15:04

gdy niewydolny smok, zatkany lub przyciśniety deko miską to tylko na początku zawsze bedzie ciśnienie, a potem juz oleju nie podaje na góre, do wymiany gowica jest, oraz olej silnikowy trzeba sprawdzić uszczelkę pod głowicą moze wadliwa jakaś?
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

29 Kwi 2012, 17:19

Głowica była szlifowana, pompa i smoki czyszczone cisnienie 3,5 bara. uszcelka porównywana ze stara taka sama.
a moze ktos wie iloma kanalami idzie olej na gore .
Na powietrzny przedmoch jest ok ale moze siedzi cos i oleju nie pusci .
szklarska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 benzyna

29 Kwi 2012, 19:28

ale ciśnienie oleju było mierzone z obudowy filtra olejowego?? podpinałeś sie zegarem pod czujnik ciśnienia? nie ma możliwości aby sprawdzić ciśnienie z samej głowicy?? bo moze całe cisnienie rozchodzi sie po wale korbowym, a na wałki juz nie dochodzi, ewentualnie zlej jakości olej silnikowy, jezeli nie da sie podpiąć zegarka pod głowice to moze urochomić silnik bez pokrywy zaworowej i popatrzeć co sie dokładnie dzieje
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

29 Kwi 2012, 20:08

problem nie jest w ciśnieniu oleju na głowicy tylko na utracie współosiowości panewek wałka rozrządu.
Szlifując głowice zbieramy więcej materiału na jej końcach przez co po skręceniu robi się z osi panewek banan.
Wałek pracując w niecentrycznych panewkach potrafi pęknąć na środku.
Producenci silników zabraniają szlifowania głowic zwłaszcza długich 6 cylindrowych.
Głowicy nie opłaca się już regenerować. Szukaj innej głowicy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Maj 2012, 20:47

to wyjątkowy przypadek nieumiejętnego planowania glowicy
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012