Zagazownia 4-runnera

04 Wrz 2009, 16:49

Witam, powie mi ktoś czy mój 4-runner nadaję się do zagazownia i czy to mi się woglę opyla ? Jest to auto z 98 roku ze stanów z motorem 3400cm . Rocznie robię okło 20-30 tys Km

I ewntualnie ile taka operacja zagazownia mnie wyniesie :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

06 Wrz 2009, 21:36

Nie rozumiem twojego pytania. :roll: Z zagazowaniem go nie ma żadnego problemu a co do opłacalności to dosyć łatwe zadanie matematyczne :wink:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Wrz 2009, 18:19

no faktycznie trochę może, źle zapytałem, generalnie chodziło mi o to czy ten silnik dobrze znosi gaz, bo przeca nie każde dobrze znoszą nie :mrgreen:

no tak łatwe to jest ale w momencie jak się zna cenę instalacji :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

09 Wrz 2009, 21:45

powinieneś być przygotowany na wydatek żędu 3000-5000 zł. Cena instalacji zazwyczaj idzie w parze z jakością :wink:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

09 Wrz 2009, 21:57

Migaz napisał(a): 3000-5000 zł.
nie przesadzajmy to zwykłą V6 żaden cymes dość dobrze znosząca gaz :wink:
cena instalacji gazowych w ostatnich latach poszła w dół i to dość mocno sekwencje do tego silnika spokojnie w cenie 2,5kPLN założysz :mrgreen: o ile masz parcie na sekwencje :wink:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Wrz 2009, 22:00

Wezyrro napisał(a):czy ten silnik dobrze znosi gaz, bo przeca nie każde dobrze znoszą
Każdy silnik dobrze znosi gaz... Jedyny warunek to właściwie dobrana instalacja, która z regóły jest kosztowna (jeśli ma być dobra!)...
Popytaj u kilku gaziarzy i wybierz najsensowniejszego...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Saab 96 V4 Rally
    Saab 96 V4 Rally z początku lat siedemdziesiątych, jest oryginalnym pojazdem rajdowym zakupionym przypuszczalnie przez prywatny zespół rajdowy lub prywatnego kierowcę rajdowego. Samochód ten posiadał czarne ...
    Wyjazd na święta lub sylwestra samochodem
    Jeśli planujesz wyjazd na święta Boże Narodzenia lub sylwestra samochodem, warto starannie zaplanować podróż. Najlepiej zacząć od zatankowania auta i uzupełnienia płynu do spryskiwaczy przynajmniej dzień wcześniej. ...

10 Wrz 2009, 11:55

a kiedyś było w tv, że ktos jakąś astrę zagazował i zrobił to chyba nawet w oplu fabrycznie, i się fachowcy pomylili, i mu padł silnik a przyczną ŻEKOMO było to, że do tego silnika gazu nie można dawać.

czy to prawda to nie wiem ale podaje tylko, że takie cuś mi sie o uszy obiło :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

10 Wrz 2009, 21:31

Pocieszny - ja nie przesadzam! kolega pyta czy to będzie jeżdzić a ty mu doradzasz gazik za 2500 zł?? :sad:
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Wrz 2009, 23:38

Migaz napisał(a):Pocieszny - ja nie przesadzam! kolega pyta czy to będzie jeżdzić a ty mu doradzasz gazik za 2500 zł?? :sad:
tak, jest kilka powodów dla których do tego silnika wysokiej jakości sekwencja nie jest konieczna, oczywiście im lepszej jakości instalacja tym lepiej... ale po co płacić więcej jak można mniej :wink:
kilka powodów? silnik jest to stara konstrukcja klasyczne V6 "amerykańskie", z powodzeniem będzie jeździł nawet na II generacji, miałem 3 litrową wersje tego silnika :wink: i doskonale wiem że nie jest to żaden haj tek super hard madafaka zawodnik :mrgreen: zwłaszcza w przeznaczeniu tego samochodu trochę przesadą jest pakowanie się w drogą instalacje której serwisowanie też będzie pociągało za sobą koszta, zauważ że ten samochód to nie jest zwykły plaskacz który nigdy nie zjedzie z asfaltu tylko samochód terenowy, a jak znam użytkowników (a znam dość dobrze) ten samochód dość szybko opuści drogi utwardzone żeby zwiedzić coś więcej :wink: niestety wysokiej klasy instalacje potrzebują też odpowiedniego obchodzenia się z pojazdem a w tym przypadku bym na to nie liczył :wink:
aa i jeszcze jedna rzecz nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra :mrgreen: nie będzie, znam samochody którym 100l to mało :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Wrz 2009, 00:40

pocieszny napisał(a):nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra nie będzie, znam samochody którym 100l to mało

Ja też takiego znam... :cry:

:mrgreen:
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

11 Wrz 2009, 00:41

fourup napisał(a):
pocieszny napisał(a):nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra nie będzie, znam samochody którym 100l to mało

Ja też takiego znam... :cry:

:mrgreen:
Zbyszek odbiera misia w piątek :mrgreen: chce robić nocne manewry :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Wrz 2009, 00:49

pocieszny napisał(a):
fourup napisał(a):
pocieszny napisał(a):nie daj sobie wmówić że niewielka butla (poniżej 50l) będzie dobra nie będzie, znam samochody którym 100l to mało

Ja też takiego znam... :cry:

:mrgreen:
Zbyszek odbiera misia w piątek :mrgreen: chce robić nocne manewry :mrgreen:
Lipa. Panie... :(
ja mam na razie pomnik... :(
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 974
Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

11 Wrz 2009, 01:04

fourup napisał(a):Lipa. Panie... :(
ja mam na razie pomnik... :(
u mnie pomnik przez weekend, będzie się robił mały remont :wink: nie powiem czego bo zagadkę spale ;) ale po weekendzie będzie już pięknie stał 2,5 cm wyżej :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

11 Wrz 2009, 11:58

rozkminiłem, że narazie będę jeździł na benzolu, a jak mnie będzie puszczał z torbami to pokminie nad gazem :mrgreen:

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 13:01 ]
pocieszny napisał(a): zauważ że ten samochód to nie jest zwykły plaskacz który nigdy nie zjedzie z asfaltu tylko samochód terenowy, a jak znam użytkowników (a znam dość dobrze) ten samochód dość szybko opuści drogi utwardzone żeby zwiedzić coś więcej :wink:


w zimę zacznie notorycznie opuszczać owe drogi :mrgreen: do tego czasu trwaja poprawki pierdoły i inne wydziwiasy :lol:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

11 Wrz 2009, 22:36

Pocieszny- oczywiście, że można zamontować instalację II generacji i będzie ładnie chodził a i kosztowała będzie mniej niż dwa tysiące, ale ja znam kilka powodów dla których bym zamontował lepszą instalację:
1. II generacja odchodzi w zapomnienie. Czasem do niektórych aut nawet miksery są już nie dostepne.
2. Zakładając instalację II generacji zmniejszamy dolot powietrza o min 30% więc zmniejszamy także moc tego silnika na benzynie (i już nie jest tak fajnie na polnych drogach).
3. Instalację sekwencyjne znacznie żadziej wymagają regulacji.
4. sekwencja lepiej spisuje się w ciężkich warunkach, i jest lepsza jakość spalania przy dużym obciążeniu.
5. oszczędzać trzeba umieć.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994