Zakup 12 letniego Audi - czy taka inwestycja ma sens?

13 Kwi 2022, 11:14

O to chodzi, uważam ze tyczy się to każdej marki ze względu na to jak ktoś dbał o auto, zakup używanego auta to loteria, nie wiadomo jak się auto sprawdzi to zawsze coś może wyjść. Chyba zaryzykuje i zakupie a5, mimo tego ze ma 12 lat, na pewno lepiej wyglada niż nowa Dacia czy jakiś Francuz
Łukash96
Nowicjusz
 
Posty: 14

13 Kwi 2022, 11:21

To nie jest kwestia że ma 12 lat, tylko kwestia tego że to auto "premium" naszpikowane elektroniką i osprzętem.

Można kupić coś młodszego, ale to będzie niższy segment, gorszy komfort i gorsze osiągi. Kwestia priorytetów. Jak masz na naprawy kilka tysięcy w gotówce to śmiało, jak masz miesiąc-dwa odkładać bo Ci padnie dwumasa to odpuść.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2022, 12:10

Nie można zakładać z góry, ze co miesiąc będę dokładał do auta na jakieś naprawy, to jest loteria z autem, obecnie mam a3 8p 2008 rok i przez 3 lata zero poważnych awarii, tylko rzeczy eksploatacyjne ale to w każdym aucie.
Łukash96
Nowicjusz
 
Posty: 14

13 Kwi 2022, 12:28

Jeżeli rozważasz multi to naprawdę dobrze sprawdź auto:
diagnostyka komputerowa
jazda przy pełnym rozgrzaniu i na zimnym
sprawdzenie wycieków
Jeżeli możesz ustalić czy ktoś wymieniał olej i kiedy - to podstawa przy każdym automacie. Jeżeli nie wiesz to od razu wymiana przez kogoś ,,kumatego,,. Ogólnie uważaj bo jak ktoś piłował i nie dbał to będzie skarbonka.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

13 Kwi 2022, 12:41

Łukash96 napisał(a):Nie można zakładać z góry, ze co miesiąc będę dokładał do auta na jakieś naprawy


Eh, nie rozumiesz.

Kupujesz, jeździsz. Pada coś drogiego w aucie. Masz kasę na naprawę? Czy pożyczka? Pod tym kątem oceniaj czy Cię stać na dane auto. Wiadomo że przez lata możesz nie dołozyć nic, a może po dwóch miesiącach się rozleci skrzynia, która do najlepszych nie należy.

Uparłeś się na Audi i szukasz usprawiedliwienia i poklepania po plecach. Ot co.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2022, 12:51

Mam upatrzony jeden egzemplarz w manualu 2.0 TDI 170 CAHA 244 tys.
Nie uparłem się na audi bo oglądałem też vw cc czy nawet insignie ale jednak urzekła mnie buda a5, a nie chce już auta gabarytów a3, francuza też nie chcę.
Jak kupowałem a3 to też były różne opinie na temat silnika 2.0 TDI 170 km i przez 3 lata nigdy mnie auto nie zawiodło, a5 na pewno będzie droższe w utrzymaniu i z tym się liczę, po za tym zawsze można sprzedać.
Łukash96
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.

13 Kwi 2022, 13:46

Czy AŻ tak na pewno droższe będzie to nie wiem, 2-litry diesel vaga jest ciągle taki sam raczej nikt Ci nie da +20% na dwumas bo to Audi A5 a nie Passat.
kwestia wyposażenia, ale to już konkretny egzemplarz i jego stan.
co innego jakieś S5 :naughty: tam to już wszystko inne łącznie z pokaźnym silnikiem.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 835
Prawo jazdy: 09 10 2008
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Volkswagen Golf 7 R
Silnik: 2,0 TSI
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2017

13 Kwi 2022, 13:57

Bo na CommonRailu jakie można mieć problemy z silnikiem :) chyba że ma 500 tys.
Co innego silnik na CR a na PD jak poprzednio.
CAHA to dobry wybór - sprawdź tylko czy imbus w misce olejowej wymieniony - poprawiony bo to potrafi narobić szkody.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

13 Kwi 2022, 14:17

Gdzie znajdę informacje, ze jest poprawiony? Czytałem o imbusie, ze lepiej zmienić i spać spokojnie, a jak wyglada sprawa z pompa oleju bo tu tez podobno był jakiś problem, nie wiem czy akurat przy tym silniku był też problem z pompa olejowa
Łukash96
Nowicjusz
 
Posty: 14

13 Kwi 2022, 15:17

motozakup napisał(a):Bo na CommonRailu jakie można mieć problemy z silnikiem chyba że ma 500 tys


Mam rozumieć że ten silnik jeździ na palecie i reszta jest ok ?

Łukash96 napisał(a):Gdzie znajdę informacje, ze jest poprawiony? Czytałem o imbusie, ze lepiej zmienić i spać spokojnie, a jak wyglada sprawa z pompa oleju bo tu tez podobno był jakiś problem, nie wiem czy akurat przy tym silniku był też problem z pompa olejowa


A jakie to ma znaczenie ? Mówisz o jakimś mikro wycinku mechaniki tego auta jak by to miało odpowiadać za jazdę.

Tak żeby Cię uświadomić to rekordowe audi z 12r 2,0tdi dsg z jakim miałem styczność kosztowało w doprowadzeniu do kultury 23k-24k gdzie na sam silnik przypadało około 8-10k reszta to czujniczki, moduły, dpfki, egerki i nne tematy.

Teraz wjechało mi podobne audi to w same czujniki/elektromechanikę poszło już około 3k a teraz padł moduł wspomagania i coś jeszcze. To coś jeszcze jest trzema głupotkami które właściciel przywiózł w kartonie na podmiankę. :D

Niestety tego typu auta są naszpikowane technologią o wątpliwej jakości dojdzie czas i przebieg robi się wtedy konkretny mix.

Dla mnie przebiegi rzędu 250k.km są jedne z gorszych bo zazwyczaj jest sporo tematów zaniedbanych a już wołających wymiany i trzeba się tym zająć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11076
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Kwi 2022, 15:33

Tam już występuje cudowna pompa o zmiennym wydatku? :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

13 Kwi 2022, 15:57

Nawet mnie nie strasz To twoim zdaniem jakie auto warto kupić żeby się nie psuło i było tanie w naprawach?
Z przebiegami jest różnie, mentalność Polaka żeby w 15 letnim przebieg było 180 tyś. i w sumie większość ma poniżej 200 tyś. a jak jest już około 300 tyś. to złom i nie nadaje się do jazdy, lepiej 300 niż 180 kręcone z 400 albo więcej.
Młodsze auta się nie psują?
O jakiej pompie mowa?
Łukash96
Nowicjusz
 
Posty: 14

14 Kwi 2022, 12:06

Łukash96 napisał(a):Nawet mnie nie strasz To twoim zdaniem jakie auto warto kupić żeby się nie psuło i było tanie w naprawach?
Każde auto się psuje. Jak chcesz tanie w naprawach, to każda marka premium odpada + każdy silnik o liczbie cylindrów większej niż 4. Wiem po sobie, kupiłem S3 8L i na start wpakowałem 10k, ale za to mechanicznie jest żyletka. Celuj w Dacię/Renault/Peugeot/Opel/Forda. Jak chcesz pancerne auto to np. Audi 80 1.9 TD(I), Ford Focus 1.8 TDDI, Astra G 1.7 DTI (sam posiadam, polecam), A4/Passat B5 1.9 TDI, VOLVO 850. Czasem coś sie popsuje, ale będziesz w stanie zmienić to sam. No i części śmiesznie tanie.

Łukash96 napisał(a):O jakiej pompie mowa?
Pompa oleju
Przemo420
Nowicjusz
 
Posty: 17
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: S3 8L/Astra G
Silnik: 1.8T / 1.7 DTI
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2022, 14:30

Raczej nie chcę się przesiadać z a3 8p na coś starszego raczej w tą drugą chce iść.
A5 już kupione, zobaczymy czy to była dobra decyzja, dzięki wszystkim za dobre rady, pozdrawiam
Łukash96
Nowicjusz
 
Posty: 14