Zakup Audi A6 C5

28 Cze 2017, 11:55

Witam

Chciałbym zapytać czy jest ktoś na forum kto posiada lub posiadał takowe Audi jak w temacie A6C5 chodzi mi o silniki 1.8T, 2.0 lub 2.4.

Osobiście chciałbym kupić w gazie takie auto.

Jak to wygląda jeśli chodzi o koszty utrzymania?
Który silnik będzie najlepszy?
I ile musiałbym mieć na takie Audi? 12 tys starczy czy lepiej szukac coś innego w tej cenie jesli tak to jakie auto polecacie żeby szukać ;)

Pozdrawiam ;)
CrazyKsysiu
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM

28 Cze 2017, 16:23

Auto nie jest tanie w utrzymaniu, jeśli ktoś nie oszczędza na serwisie to nie powinien sprawiać problemów (taniej wyjdzie 1.8T, tu jest "tylko" turbosprężarka, 6-cylindrów trochę podraża serwis).
Problemem jest kupa zaniedbanych aut, do 12 tysięcy możesz trafić na takie auto jak z tego filmu:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Cze 2017, 19:18

Miałem A6 2.4 ogólnie nie sprawiało mi kłopotów (raz tylko skrzynia nie wytrzymała :mrgreen: ) a ogólnie nie miałem problemow z tym silnikiem. Koszt utrzymania jak dla mnie nie ma tragedii ale też nie będzie tak tanio jak w Focusie czy wolfie 3. Same zawieszenie to około 2 tys z robocizna a taniego nie ma co zakładać bo z praktyki wiem że max 20 tys i znowu do wymiany. Mój brat do tej pory ma C5 z 2.8 kupił jakiś kibel za 8K i non stop coś w niej kopie, jedno zrobi to znowu coś nowego wyjdzie ale tak to jest jak czlowiek zaślepiony niska cena kupuje w nocy nie patrząc na stan wyeksploatowanego szrotu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Cze 2017, 19:24

Wg mnie 3,0 V6 będzie fajne, ale nie wiem jak utrzymanie i awaryjność.
1,8T jest za słaby do tego auta, ponadto 4 cylindry i turbo przy aucie tej klasy, gdzie pewnie często się będzie wyskakiwać na trasy jest kiepskim pomysłem.

a jak ma być turbo to lepiej 2,7T :D ale tutaj koszty olbrzymie 6 garów i biturbo :)

Chyba że 1,8T wziąć na jakiś porządny zastrzyk mocy, to jest wielka krowa :/ Niby turbo, a pojedzie jak A3 1,8 bez niego :)

Inna sprawa że tak jak Ossy pokazał ten filmik 1,8T było dobre 12 lat temu teraz to sporo śmietników co turbina się sypie, nie trzyma ciśnienia, zaworki przepuszczają, nieszczelności itd.
Ostatnio edytowany przez Pionek, 28 Cze 2017, 19:26, edytowano w sumie 1 raz
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Cze 2017, 19:25

Kao napisał(a):Same zawieszenie to około 2 tys z robocizna a taniego nie ma co zakładać bo z praktyki wiem że max 20 tys i znowu do wymiany

cicho, bo zaraz przyjdą osoby, które twierdzą, że na mastersportach z allegro za 500zł robią 80tys. :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Cze 2017, 19:30

No sama nazwa budzi respekt :ok: często ludzie są podjarani jak mają coś tam na oku a w ogłoszeniu "świeżo wymienione zawieszenie" i teraz zgadnijcie na jakie :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fotel samochodowy Toyoty z drukarki 3D
    Fotele samochodowe zazwyczaj nie należą do najwygodniejszych, choć bywają chlubne wyjątki. Producenci mają w tej dziedzinie jeszcze wiele do zrobienia. Dzisiejsze fotele samochodowe konstruowane są z wykorzystaniem dość starych ...

28 Cze 2017, 19:33

W tym budżecie trzeba skupić się na zadbanych egzemplarzach 1.8T lub 2.4, dać sobie spokój z czymś mocniejszym, bo źle to się skończy. Niestety większość Audi będzie niedoinwestowa i/lub powypadkowa. Popyt duży, podaż dobrych aut niska.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Cze 2017, 23:02

:arrow: [link do oferty na Olx wygasł]

:arrow: [link do oferty na Allegro wygasł]

Warto w ogóle jechać oglądać :?:

A może uderzyć w inną markę :?:

Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem :ok:
CrazyKsysiu
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM

29 Cze 2017, 09:37

Ja bym bardziej szukal v bo napewno jest mniej poszukiwany jak 1.8 T co do samych ogloszen to pierwsza nawet fajna. I zastanow sie czy potrzebne Ci quattro. Wieksze koszta eksploatacyjne wieksze spalanie mniejsze odczucie mocy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Cze 2017, 10:42

Niekoniecznie zależy mi na quattro wolałbym czyste 2.4 ale ciezko znalezc cos w okolicy Poznania :)

Dużo takich aut jest koło Warszawy :/
CrazyKsysiu
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM

29 Cze 2017, 12:26

To 2.8 tez szukaj.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lip 2017, 10:22

Dzwoniłem do jednego gościa od Audi i spytałem konkretnie co jest do zrobienia bo mam do niego 300km powiedział ze przeplywomierz i hamulce niedługo. Orientuje się ktos jaki to koszt ;-) olej za 9 tys do wymiany rozrząd październik 2016 wymieniony ;-) a i zderzak przód lekko pęknięty ale z tym można jeździć ;-)
Ostatnio edytowany przez CrazyKsysiu 01 Lip 2017, 10:34, edytowano w sumie 3 razy
CrazyKsysiu
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM

01 Lip 2017, 10:28

Wejdź sobie w google, wyszukaj jakiś sklep internetowy z częściami i sprawdź?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Lip 2017, 10:33

Przepływomierz sprawdzałem i nie jest to jakiś mega wydatek a jeśli chodzi o hamulce to jaką firma do Audi ;-) bo rozbieżność w cenach jest konkretna ;-)

[link do oferty na Olx wygasł]


Widać ze wyczyszczona pod sprzedaż ale warto w ogóle dzwonić i oglądać z komisu?
CrazyKsysiu
Nowicjusz
 
Posty: 49
Auto: Golf IV
Silnik: 1.6 SR 100KM

01 Lip 2017, 10:38

Kao napisał(a):To 2.8 tez szukaj.


To może powiedz ile pali ten silnik, ile trzeba kasy włożyć w załatanie wycieków oleju w dwóch głowicach i dodaj co trzeba zrobić przy okazji, do tego zapodaj nam cenę rozrządu z robocizną... wiesz pytam bo mój kolega serwisuje a4 2,8 i jak słyszę o prawilnościach serwisowych dla 2,8 to nie wiem czy ja jestem sknera czy ktoś powinien wybrać się do lekarza od głowy żeby nie mówić że norma jest wydanie takiej kasy na taki syf... :o
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe