Zakup auta do 20 tys

19 Sty 2017, 13:05

Witam, planuję w najbliższym czasie zmienić samochód. Kwota to ok 20 tys zł. Poszukuję auta kompaktowego, a roczne przebiegi jakie planuję nie powinny przekraczać 13 tys. Oczekiwania co do samochodu mam jak każdy, czyli:
- mało awaryjny
- rozsądne spalanie
- łatwe w serwisowaniu
Czytałem już wiele podobnych tematów i myślę, że wybiorę któreś z poniższych modeli:
- focus mk2 1,6 (silników o większej pojemności jest niestety bardo mało)
- golf v, leon mk2 1,6 (idealne ponoć do lpg)
- corolla e12 (ponoć mało awaryjne auto, a tu ogłoszenie jakie znalazłem w okolicy [link do oferty na Olx wygasł])
Każdy z nich ma wady i zalety( wyczytałem, że fordy mają jakieś problemy z wilgocią pod dywanikami, vw dużo palą i mocno trzymają cene mimo przeciętnej jakości wykonania, a corolla ma problemy z braniem oleju i czasami szwankuje skrzynia).Zastanawiam się, który wybór byłby najlepszy pod względem niezawodności i kosztów utrzymania. Proszę o opinie.
lucas8
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Suzuki sx4
Silnik: 1,5 82 kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Sty 2017, 13:20

najlepszy będzie francuski ewentualnie fiat bravo. Po prosu mają najlepszy stosunek wieku do ceny, jakości do ceny, awaryjności do ceny itd. Każdy z podanych przez ciebie modeli jest na swój sposób niezły, ale ma wady. Francuskie też mają wady ale poza tym są tak samo dobre. A jak coś jest takie samo to po co przepłacać. A dużo łatwiej kupić bezawaryjny świetnie wykonany i wyposażony samochód marki która traci na wartości ze względu na opinię niż samochód powszechnie uznawany za trwały (a takie wymieniłeś). zatem prędzej wejdziesz na minę przy kupnie bezawaryjnego samochodu niż w przypadku tego który jest utożsamiany z awariami. Wyjątkiem jest ford który podobnie jak francuskie nie wiedzieć czemu strasznie traci na wartości mimo że jakościowo bije tą tojote na głowę a o jakości vw z tego okresu to nie za bardzo jest co pisać. Niestety ford niespecjalnie lubi gaz więc gazownik musi temat ogarnąć aby ten gaz mu zasmakował.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

19 Sty 2017, 13:50

A którego francuza polecasz? Zastanawiałem się też nad bravo, byłem w lekkim szoku czytając jak wysokie oceny zbiera ten model wśród kierowców ( nie znam się na mechanice więc opinie o autach czerpie z internetu). Obawiam się tylko, że właśnie teraz po początkowym zachwycie mogą wychodzić wszystkie mankamenty tego modelu. A z tym porównaniem focusa z corolla to mnie zaskoczyłeś, myślałem, że jest na odwrót, ale mnóstwo ludzi jeździ fordami więc złe raczej nie są. Generalnie chciałbym ograniczyć się do modeli, których serwisowanie to wyłącznie wymiana zużywających się części eksploatacyjnych, bez obawy, że jakaś poważna awaria unieruchomi auto na dłużej. Chętnie poczytam więcej opinii i porad.
lucas8
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Suzuki sx4
Silnik: 1,5 82 kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Sty 2017, 14:20

lucas8 napisał(a):Generalnie chciałbym ograniczyć się do modeli, których serwisowanie to wyłącznie wymiana zużywających się części eksploatacyjnych, bez obawy, że jakaś poważna awaria unieruchomi auto na dłużej


Każdy by tak chciał :D Niestety samochód to tylko maszyna złożona z bardzo wielu części (najczęściej, pomimo różnych znaczków na masce, produkowanych przez tych samych producentów) i tak jak możesz trafić na Fiata, który będzie służyć Ci bezawaryjnie przez wiele lat, tak również dobrze możesz trafić na Toyotę, która będzie skarbonką bez dna.
W sumie diddy79 dobrze Ci radzi - spójrz na Focusa.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Sty 2017, 14:26

megane z silnikiem 1,6 benzyna, c4 omijając 1,6 thc, peżot 307 wszystkie benzynowe. Jednak jak podoba ci się bravo to świetny wybór ale 1,4 bez turbo (90 KM) jest trwały ale dosyć przymulasty dlatego tutaj poleciłbym turbobenzynę w postaci 1,4 t-jet. Doskonale współpracuje z gazem. wystrzegaj się 1,4 multiair.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

19 Sty 2017, 14:47

Ok to zawężę poszukiwania do bravo/focus. I tu kolejna zagwozdka 1,4 T w fiacie na pewno będzie lepsze, niż 1,6 100KM w fordzie, a tych jest najwięcej. A co sądzicie o innych benzynach w fordzie, sprawiają większe problemy? Wiem, że polecane są 2.0, ale są jeszcze inne jednostki 1,6 115 KM oraz 1.8?
Dzięki za propozycje w takim razie francuskie też biorę pod uwagę, ale tutaj raczej nie załapię się na nowsze modele.
lucas8
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Suzuki sx4
Silnik: 1,5 82 kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

19 Sty 2017, 22:12

Focusa mogę polecić i zaplusowac, auto przyjemne , serwisowanie w rozsadnych kwotach i spalanie tak niskie ze gazu nie opłaca się zakladac, tryb mieszany około 6.5 litra mówię o silniku 1.6 który wskazales.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sty 2017, 22:20

wystrzegaj się 1,4 multiair


Dlaczego?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

19 Sty 2017, 23:12

Invi napisał(a):wystrzegaj się 1,4 multiair


Dlaczego?
w sumie racja, bo na początku były wadliwe. Ale i tak poza budżetem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Sty 2017, 01:07

Witaj. Temat dla mnie bardzo interesujący bo mam podobne pomysły na przyszły samochód. Wiele już pooglądałem, poczytałem i rzeczywiście Bravo 2 1.4 Multi Jet łapie wysokie oceny. Również jestem zainteresowany Focusem Mk2 jednak jak to jest z korozja w tych autach?? Napiszcie coś bo mam duże doświadczenie z Hondami i tam rdza sprawia że jakoś mam chwilowo dość H. Czy Focusa po 2006 roku chrupie ruda ?
Moje pomysły które i Tobie może coś dadzą:
- Fiat bravo (1.4 Multi Jet) stosunek jakość cena + i podoba mi się 6 biegowa skrzynia ponieważ często w moim Accordzie brakuje mi 6 biegu, a tak Bravką to lecisz sobie 140 i masz 2,5 tys obrotów ( tak mniej więcej)
- Focus Mk2
- Astra H
- Vectra C (1.8)
- Corolla e12 tak ale minimum 2005 rok (wtedy ponoć zlikwidowano problem z poborem oleju - shortblock)
- jakby nie patrzeć Civic VII może Cię zainteresuje z tym, że jeździłem trochę 1.4 i nie polecam, dla mnie muł, głośny i ruda też jest (bez tragedii). Plus to duża ilość miejsca w środku, ciekawie umieszczony lewarek.
-
2vpc
Nowicjusz
 
Posty: 33

20 Sty 2017, 11:33

Multi Jet to oznaczenie diesla. Czy aby na pewno chcesz diesla? Benzyny we fiacie są bez dodatkowych oznaczeń - zwykłe 1,4 90 KM, lub uturbione t-jet i na końcu multiair. Multiair to silnik bardzo trudny do zagazowania ale jeździ zacnie
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

20 Sty 2017, 16:32

Oczywiście chodziło mi o uturbioną 1.4. Benzynke. Wiem że w 2010 fiat wprowadził multiair i dał swoją skrzynię zamiast oplowskiej która lubiła się popsuć - łożyska. Odpowiada mi ten bravo kurczę no :P
2vpc
Nowicjusz
 
Posty: 33

20 Sty 2017, 17:38

A co z usterkowością tych modeli? Bravo ma ponoć wadliwe skrzynie biegów. Według zestawienia kosztów utrzymania, które znalazłem na tym forum, plasuje się raczej nisko.
lucas8
Nowicjusz
 
Posty: 20
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 08 07 2011
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Suzuki sx4
Silnik: 1,5 82 kW
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

20 Sty 2017, 19:50

Każdy samochód ma swoje wady. Jak nie w tę, to w tą stronę.
Faktycznie Bravo T-jet ma wadliwą skrzynię o oznaczniu M32, wiec to jest mankament jaką posiada część modeli Opla, Alfy, Fiata (Croma) i sam nie wiem gdzie były jeszcze montowane. Koszty nie są zaś jakieś kosmiczne ale warto się przygotować, jeśli się chce pojeździć dłużej.
Moim zdaniem standardo, przejechać się ogólnie kilkoma markami, sprawdzić na czym nam zależy i podsumować. Wtedy o wiele łatwiej wybrać model.
Ps. Focus 1.6 czy też 2.0 bardzo ok, lecz przyjedź sie T-jetem, gdzie inaczej rozłożony masz moment, plus skrzynia 6- tka
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

21 Sty 2017, 11:00

ligus86 napisał(a):Faktycznie Bravo T-jet ma wadliwą skrzynię o oznaczniu M32, wiec to jest mankament jaką posiada część modeli Opla, Alfy, Fiata (Croma) i sam nie wiem gdzie były jeszcze montowane.

i Saabie

po 2010r. w fiatowskich autach montowali inną skrzynię (wsteczny wrzuca się w dół, a nie do góry)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010