Zakup auta do 25tys - hatchback miasto/trasa

14 Lut 2019, 14:47

Dzień dobry,

od razu przyznam, że się nie znam.
Po feralnej przygodzie z VW Fox 2006 (igła!!! sprowadzana z Niemiec, silnik 1.2 55 kM) nadszedł czas na zakup czegoś z:

-klimatyzacją

-silnikiem 1.4-1.6 benzyna, który będę mogła przerobić na gaz, gdyż codziennie jeżdżę w korkach do pracy i z pracy, ale też chciałabym, żeby silnik miał na tyle mocy, abym śmiało mogła pojechać w roadtripa po Europie i nie bać się, że silnik umrze jadąc ponad 150 km/h (silnik 1.2 się przegrzewał),

-koniecznie hatchback,

-gabaryty, które nie będą utrudniać mi jazdy po mieście i parkowania w dziuplach :P ale większe od vw foxa (1000kg), żebym przestała się bać, że mnie zdmuchnie na autostradzie.


Rocznie robię ok 20 tys km, głównie po mieście, weekendowo w trasy (150km), ale miło by było ruszyć w świat i nie obawiać się temperatur, lub też w razie potrzeby rozłożyć siedzenia i się przespać w samochodzie. Auto może być 3-drzwiowe, gdyż głównie jeżdżę sama/we dwie osoby.

Czego nie wymagam od auta:
- elektronicznych bajerów i elektrycznie sterowanego wszystkiego co się da, im mniej rzeczy do popsucia tym lepiej
- jazdy w nadświetlnej.

Przyglądam się Audi A3/VW Golf 5 i na tym moje poymsły się kończą. Nie zależy mi na roczniku i marce, nie szczędzę na serwisowaniu, ale tym razem chcę sama zdecydować, co zostanie mi wciśnięte.
Magikers
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Lut 2019, 15:07

Możesz szukać golfa V 1.6 mpi 102 km. Pod gaz bardzo dobry, poza tym silnik jak i całe auto proste w budowie. Za bardzo nie ma się tam co popsuć. Koszty serwisowania takiego auta też wysokie nie będą. Wiadomo demon prędkości to nie jest, ale na pewno szybszy od foxa i 150 km/h można jeździć bez większych obaw o silnik.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Lut 2019, 15:22

A ja bym jeszcze dodał silnik 2,0 150 koni co prawda wtrysk bezpośredni ale o ile lpg to nie konieczność, spalanie nie ma aż takiego znaczenia (chyba że ma?) to osiągi lepsze i pojedzie przyjemniej a też zwykła benzyna bez turbo.
Rozrząd na pasku bo to wykastrowana wersja z GTI bez turbiny
Reszta auta taka sama jak 1,6 wg mnie.
No zależy, niuton ma lepszy, więcej koni i to o 45 kwestia tego jak się auto używa, chociaż w sumie do miasta to i 1,6 będzie ok.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2019, 15:30

Niestety, LPG to konieczność u mnie ze względu na portfel. Więc silnik 2.0 raczej przepiłby moją pensję, zanim bym ją zobaczyła.

Obecnie w korkach przejeżdżam 400km za ~75 zł (jedno tankowanie LPG), zatem wydaje mi się, że przy silniku 1.4/1.6 nie byłoby drastycznej zmiany?

No i najwięcej jeżdżę w mieście, w korkach, gdzie nie skorzystałabym z tych 150 koni, jazda po Warszawce najczęściej ogranicza się do 40km/h.
Magikers
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Lut 2019, 18:45

No to 2,0 odpuść, tzn tragedii nie ma to nie jest V8 biturbo ale zaleca się do 2,0 fsi lać Pb98 a do tego z lpg słabo bo wtrysk fsi a nie zwykły.
To jedynie może pozostać przy 1,6/ 102 konie
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lut 2019, 22:22

Alternatywnie dla Golfa:
-Astra H 1.8 125 KM (bdb pod lpg, tanie w eksploatacji )
-Bravo II 1.4 120/150 ( pod lpg też OK, droższy serwis w zwiazku z osprzętem, już dobrze się odpycha)
- i 30, ceed - proste, tanie, lpg też spoko
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik F140 - Ferrari
    Wszyscy fani sportowych aut kochają silniki V12, a jednym z najsłynniejszych producentów motorów tego typu jest Ferrari. W swojej bogatej historii włoska marka stworzyła wiele jednostek o takim układzie i naprawdę ...