Zakup auta do miasta na bardzo krótkie odcinki

09 Sie 2021, 10:32

Witam
Postanowiłem zadać tutaj to pytanie ponieważ zastanawiam się nad wyborem silnika (i auta) do miasta na krótkie trasy (do pracy mam około 3 km - miasto)
Aktualnie mam peugeota 307 2006 rok 2.0 14o KM silnik wolnossący zagazowany LPG. Użytkuje go od 5 lat i sprawdza się bezawaryjnie.
Pora na zmianą jednak zastanawiam się co wybrać chodzi mi po głowie benzyna kolejna już nie koniecznie na gaz bo wiadomo robiąc roczne przebiegi rzędu 6000- 8000 KM to mało opłacalne a zresztą silniki na bezpośrednim wtrysku to już inna cena instalacji...

Zastanawiam się co teraz kupić... czytałem że silniki na bezpośrednim wtrysku mają tendencje do nagaru w przewodach dolotowych z racji sposobu dostarczania paliwa... zwłaszcza w ruchu miejskim...
Pytanie jaki silnik wybrać i wiążące się z tym drugie pytanie czy nie będę miała za dużych problemów z tym nagarem przy moich krótkich odcinkach...
A może ktoś tak jak i ja użytkuje na takich trasach silnik i się wypowie jak to w praktyce wygląda
POZDRAWIAM
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

09 Sie 2021, 11:20

Zapomniałeś chyba tylko dopisać jaki budżet.
Z resztą pytanie czy przy takim użytkowaniu w ogóle warto zmieniać auto ?
Chyba że chcesz świeżości motoryzacyjnej ale tutaj też kwestia na pewno kasy.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sie 2021, 11:24

budżet do 45.000 zł
czas na zmianę ale również potrzebuję drugie ponieważ żona przejmie Peugeota :yes:
zastanawiałem się na Megane IV 1.2 TCe
lub
jakiegoś VAG-a z silnikiem 1.4 TSI tym już na pasku rozrządu..
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

09 Sie 2021, 11:35

Nagar się zbiera ponieważ kanały dolotowe czy zawory nie są obmywane mieszanką paliwowo-powietrzną, paliwo podawane jest bezpośrednio do cylindra. Tutaj jazda na długich odcinkach nic nie da, to nie wypalanie filtra DPF.

Oczywiście tak czy siak jazda niedogrzanym silnikiem (a przy 3 km nie nagrzejesz silnika) nie jest zalecana.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2021, 11:36

Chyba bym się nie pchał w turbo na takie odcinki, ciągle niedogrzany, co chwila słabsze smarowanie w czasie rozruchu.
Celowałbym przede wszystkim w aurisa hybrid albo rower, na takich trasach świetnie się sprawdzi
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2825
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Sie 2021, 11:46

Rower niestety odpada :/ po drodze dziecko do przedszkola a jakieś auto trzeba kupić...
Kiedyś nie było problemu teraz te silniki coraz bardziej skomplikowane i jak się czyta to aż głowa boli...
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

09 Sie 2021, 12:46

Takie czasy, normy emisji, oszczędność na produkcji, szybka zmiana auta na nowsze.

Tak czy siak nikt nie projektuje auta pod kątem jazdy 3 km w jedną stronę. W dużych miastach czy za granicą to ludzie korzystają z komunikacji/roweru/hulajnogi, ale w Polsce to i diesel się nada :mrgreen:

W ogóle potrzebujesz auta za 45k do takiej jazdy? Nie lepiej coś tańszego bez całego osprzętu który się zepsuje? Prosta benzynka bez LPG.

Ewentualnie hybryda i jeździć na prądzie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Sie 2021, 12:55

Wiesz jak jest ... z jednej strony patrząc rozumem zgadzam sie w 100% z drugiej strony patrząc sercem chciało by się czymś fajnym pojeździć...
sam już nie wiem co kupić im człowiek więcej czyta tym trudniej się zdecydować...
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

09 Sie 2021, 14:20

sebsad2705 napisał(a):jakiegoś VAG-a z silnikiem 1.4 TSI tym już na pasku rozrządu..

Z vagów to chyba najlepiej 1,6/102 ale tutaj pozostaje z najświeższych aut Golf VI, a za 45 tys zł to raczej bezsensu opcja

chyba że VW Polo VI albo Ibiza V z 1,0
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sie 2021, 22:05

szkoda że nikt się nie wypowie na temat tych silników z bezpośrednim wtryskiem na krótkich odcinka z perspektywy dłuższego użytkowania w mieście
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

14 Sie 2021, 09:37

spojrzałem od niechcenia na Toyote Hybrid i tak na szybko to w zasadzie auto jak na moje użytkowanie wydaje się OK
może i masz racje że hybryda w moim przypadku dobre rozwiązanie
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

14 Sie 2021, 10:42

Na 3km odcinki zdecydowanie hybryda: Toyota Prius lub Auris.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

14 Sie 2021, 10:49

właśnie kubtemu się skłaniam może nie będzie to demon szybkości i odejścia że światłeł ale na czas jaki dziennie spędzam w aucie przy moich jazdach to najbardziej ekonomiczne i rozsądne rozwiązanie
Auris 2 w wersji kombi jest nawet ładny a i awaryjnisc jak czytam na poziomie toyoty
1.4 TSI lub 1.2 Tce jak czytam opinie użytkowników w mieście musi spłacić swoje więc chyba już decyzja się klaruje na kierunek TOYOTA
sebsad2705
Początkujący
 
Posty: 144
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 16 10 1997
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Toyota Auris
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015

14 Sie 2021, 11:38

Akurat odejście ze świateł do tych 40-50kmh to ma świetne, zmiany biegu nie ma, dwa silniki pracują razem, czuć małe wgniatanie w fotel a dzieje się to zupełnie naturalnie, wystarczy wcisnąć gaz w opór.
Na spalanie 3,7 z katalogu raczej nie licz :mrgreen: W krakowskich warunkach w granicach 4,5, podczas bardziej dynamicznych zrywow 6
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2825
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Sie 2021, 11:44

franccc napisał(a):spalanie 3,7 z katalogu raczej nie licz W krakowskich warunkach w granicach 4,5


Przy 8 tys.km rocznie te 0.8l różnicy w spalaniu to 64 litry paliwa. ;) A komfort jazdy po mieście/w korkach nie do porównania.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002